[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
Jak w temacie. Czy da się zamontować kiere F1 do A8 96r bez ESP
Znalazłem na allegro, że kierownice do poliftowych mają inny wieloklin czyli kiera razem z taśmą nie podejdzie, czy ktoś może potwierdzić?
Znalazłem na allegro, że kierownice do poliftowych mają inny wieloklin czyli kiera razem z taśmą nie podejdzie, czy ktoś może potwierdzić?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 00:39 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
http://www.a8team.pl/topics18/1453.htm , http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=93650 , http://www.audipages.com/upgrades/tiptronicwheel.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Według ETKI były w tych rocznikach kierownice z tiptronikiem. Podłączenie takiej kierownicy (przedliftowej) po zakupie również taśmy nie powinno raczej stanowić problemu, ale może być problem ze znalezieniem takiego zestawu (uwaga na taśmy z aut, w których wystrzeliła poduszka).
W przypadku kierownicy poliftowej trzeba będzie oprócz redukcji wieloklinu coś porzeźbić z taśmą - dostosować starą taśmę do nowej kierownicy (pewnie łatwiej) lub nową taśmę wpasować zamiast starej. Ale może to być trudny temat i konkretna rzeźba.
Jeżeli będziesz dalej zainteresowany, to mogę zrobić tutorial jak wykonać podłączenie elektryczne zmiany biegów bez fizycznej ingerencji w instalację elektryczną auta (na zasadzie plug and play poprzez wpięcie się w odpowiednie wtyczki) - miałem go zrobić po skończeniu mojej kierownicy, ale ze względu na brak czasu jeszcze się za to nie zabrałem, a kiera też nie podłączona :-(.
W przypadku kierownicy poliftowej trzeba będzie oprócz redukcji wieloklinu coś porzeźbić z taśmą - dostosować starą taśmę do nowej kierownicy (pewnie łatwiej) lub nową taśmę wpasować zamiast starej. Ale może to być trudny temat i konkretna rzeźba.
Jeżeli będziesz dalej zainteresowany, to mogę zrobić tutorial jak wykonać podłączenie elektryczne zmiany biegów bez fizycznej ingerencji w instalację elektryczną auta (na zasadzie plug and play poprzez wpięcie się w odpowiednie wtyczki) - miałem go zrobić po skończeniu mojej kierownicy, ale ze względu na brak czasu jeszcze się za to nie zabrałem, a kiera też nie podłączona :-(.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Czy wygodnie jest zmieniać biegi tymi przyciskami ? Nie miałem okazji. Trochę zastanawiałem się czy taką kierownicę założyć, ale mam obawy, że to będą pieniądze wyrzucone. Dźwignią na Tipie to mało komfortowe. Obawiam się, że jak zmienię to też będę miał taką opinię:
repsol pisze:nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz??
Ja chciałem bo lubie sobie zmieniać biegi tipem, szczególnie jak trzeba dużo wyprzedzać to daje sobie wcześniej bieg lub dwa niżej i nie trace czasu aż Mi zmieni bieg.
Niewiem jak u Was, ale u Mnie na 4hp24a to czuć ten przestuj jak dam kick down i to mnie wkurza.
Niewiem jak u Was, ale u Mnie na 4hp24a to czuć ten przestuj jak dam kick down i to mnie wkurza.
Maciu to daj Mi znać jak ogarniesz temat.maciu pisze:ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP
postaram się zrobić fotostory
Kilka ładnych lat temu też myślałem że bawienie się tymi przyciskami to bzdura... ale w tzw. międzyczasie jeździłem wieloma autami z mocnymi silnikami i automatem i ... zmiana biegów mi się spodobała.repsol pisze:nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie
Osobiście lubię jazdę aktywną a używanie manetek zmiany biegów przy kierownicy umożliwia właśnie taką jazdę... szybko, aktywnie (większa kontrola nad pracą skrzyni biegów) i jednocześnie, o dziwo, oszczędnie (jeżdżąc na Tip-ie oszczędzasz paliwo i hamulce) ;-)
Jeżeli lubisz jazdę spokojną, pasywną to raczej tego nie zrozumiesz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-