części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] wymiana zawieszenia - totalne załamanie

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] wymiana zawieszenia - totalne załamanie

Post autor: robsonik4 » 10 lis 2011, 21:26

po raz kolejny Ech :cry:


odebrałem dzisiaj Niunie po wymianie zawieszenia i podczas jazdy po prostu się załamałem;
każdą najmniejsza dziurkę w jezdni czuję na kierownicy, coś stuka, puka po prostu porażka.
Podobno zawieszenie musi się ułożyć i będzie niby ok, ale nie chce mi się w to wierzyć.
A luz na kierownicy to mnie dobił, wcześniej było ok, zero luzu a teraz jak trzymam kierownicę to mam około 9 mm luzu tzn jak kręcę kierownicą to mam martwą strefę gdzie kierownicą kręci się bardzo lekko zanim trafi na opór - takie pyk,pyk jak to nazywam.
Mechanik jest dobrym fachowcem, raczej na pewno nic nie zwalił zresztą robi ten samochód od przeszło roku i nie należy do naciągaczy ani do uczących się na innych samochodach.

Pytanie do osób, które wymieniały wahacze - czy to normalne zachowanie ?? a co z luzem, gdzie szukać przyczyny ?? - nie było a po wymianie jest.

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 10 lis 2011, 22:33

A zbieżność była sprawdzana ? Wymieniałeś może końcówki drążka kierowniczego ? Jakiej firmy zawieszenie ?
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 10 lis 2011, 22:33

moim zdaniem tylko i wyłacznie wina mechanika. Nie mówie ze jest złym mechanikiem tylko ze ty razem napewno cos spieprzył

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 10 lis 2011, 23:04

nie wiem, ale to jest ten rodzaj zawiechy gdzie nie powinienes czuc za wiele z nawierzchni na kierownicy. Cos chyba zostalo spaprane..
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 lis 2011, 23:18

jak jestes taki pewien mechanika to moze te graty (zamienniki?) takie felerne?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 10 lis 2011, 23:18

zawieszenie Meyle HD razem z końcówkami, zbieżność ok - końcówki wymieniane na suwmiarkę.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 lis 2011, 23:29

to chyba cos nie tak, ja wrzuciłem komplet meyle z przywiezionego niemca
i była zdecydowana poprawa, stuki ustały prowadzenie się poprawiło
nie ma mowy o żadnych powiększonych luzach itp.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 10 lis 2011, 23:32

poprzednie zawieszenie było wywalone na maxa, to jest nówka, pojadę na zbieżność, ale wg mnie jest ok bo raczej zbieżność nie ma wpływu na luzy :cry:

[ Dodano: 2011-11-10, 23:35 ]
może to jest jak z klockami hamulcowymi, że musi się ułożyć :cry: sam nie wiem pierwszy raz robiłem wymianę w poprzednich samochodach nie miałem tylu wahaczy.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 10 lis 2011, 23:40

robsonik, kwestionujesz sugestie wszystkich ("wszystko jest ok", "mechanik nic nie zwalił")... To po co pytasz o poradę?
Upatrujesz przyczyn syfu wokół Twojego zawieszenia w działaniu krasnoludków?
Wiesz, co ja zrobiłbym z tym?
Oddałbym auto mechanikowi, aż osiągnie założony przez Ciebie skutek, ale jeśli to Twój dobry znajomy, to racja- możesz zostawić go w spokoju i jechać do innego wydac kolejne złotówki na poprawki.
Ciach temat.
Tomek

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 11 lis 2011, 00:01

nie w tym rzecz, przy wymianie tak na zdrowy rozum nie ma co spieprzyć - to są tylko kawałki metalu z gumą, które należy poskręcać i tyle, tu nie trzeba kombinować jak z rozrządem, że po wymianie nagle samochód nie odpala bo podobno to standard.
W sobotę pojadę na zbieżność i wtedy będę myślał co dalej z tym fantem zrobić; mechanik to kuzyn żony więc jak coś źle zrobił to poprawi.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 11 lis 2011, 00:17

No, wziął się kolega w garść. :-)
Powodzenia, w każdym razie i dawaj znać co było nie tak.
Tomek

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6027
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 lis 2011, 00:20

Pytanie, czy dociągał śruby określonym momentem na "opuszczonym" samochodzie, czy "w powietrzu" ?
Black Cars Matters

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 11 lis 2011, 00:41

z tego co się orientuję samochód był na podnośniku, klucz dynamometryczny leżał w pobliżu - nic idę spać bo nic nie wymyślę, w sobotę zobaczymy co pokaże pomiar zbieżności.
Dobrej nocy życzę :-D

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 11 lis 2011, 02:32

To juz widze ze wina lezy po stronie mechanika....w wielowahaczu chodzi o to ze jak wymieniasz wahacze to dociaga sie wszystkie sruby jak auto stoi na kolach a nie na podnosniku,jak sruby podociaga sie gdy kola wisza to potem gdy auto sie opusci wszystkie wahacze sa nienaturalnie naprezone....ale to podstawa wiadomosci....nie wierze w to zebys kupil wadliwe wahacze...tak ze jedynie winy dopatrywalbym sie u mechaniora;) a powiedz jeszcze...te luzy na kierownicy byly wczesniej albo pojawily sie dopiero teraz????

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 11 lis 2011, 08:36

luzów wcześniej nie było, jak kręciłem kierownicą to samochód od razu reagował; nie mogłem wczoraj spać i czytałem na necie o wymianie wahaczy i sporo "mechaników" pisze, że po wymianie trzeba zrobić zbieżność bez gadania, natomiast piszą, że na kanale a najlepiej na podnośniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl