[D2 02 4.2PB/LPG ] Zapach spalin w kokpicie !
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lut 2011, 00:05
- Lokalizacja: Jaworzno
[D2 02 4.2PB/LPG ] Zapach spalin w kokpicie !
Witam wszystkich forumowiczów.
Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe. Zapach ten udrażnia gardło.
jakie czynności można wykonać żeby się pozbyć tego zapachu ?
proszę o pomoc.
pozdrawiam !
Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe. Zapach ten udrażnia gardło.
jakie czynności można wykonać żeby się pozbyć tego zapachu ?
proszę o pomoc.
pozdrawiam !
Jak czuć w kabinie to obstawiam nieszczelności na kolektorze wydechowym i okolicach katalizatorów a nie tłumiki.armenianpride pisze:Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe.
Poza tym uzupełnij swój profil o rocznik auta bo nie wiadomo o jakim dokładnie mówimy :!:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lut 2011, 00:05
- Lokalizacja: Jaworzno
Poniżej normy tzn. że co?... zapchany czy też wydmuchany??...armenianpride pisze:FOSS byłem miesiąc temu w ASO i powiedziano mi że lewy katalizator jest poniżej normy.
może być od tego ?
jeżeli byłby przytkany to ciśnienie w układzie wydechowym przed katem jest pewnie zwiększone i może dochodzić do przedmuchów spalin ale...
w takim przypadku smród spalin to najmniejszy problem a najwiekszy to ryzyko uszkodzenia silnika - z przytkanym katalizatorem nie należy zbyt dużo jeździć.
Dodatkowym objawem przytkanego katalizatora jest obniżenie mocy silnika.
Jeżeli natomiast kat jest wydmuchany to raczej nie przekłada się to wprost na smród spalin w kabinie.
Zamiast ori katów można wstawić sportowe katy albo tłumiki przelotowe albo zwykłe rury czyli tzw. pełny przelot (tą przeróbkę powinien wykonać fachowiec aby ze strony sond lambda nie pojawiały się żadne błędy).armenianpride pisze:... i co można zamontować zamiast katalizatora?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lut 2011, 00:05
- Lokalizacja: Jaworzno
Uda się uda... ale - tak jak napisałem już wcześniej - nie samemu ;-)Ara$ pisze:Jeżeli masz sondy przed i za to raczej Ci się to nie uda.armenianpride pisze: Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.
Kolega FOSS, z tego co pamiętam to przerabiał u siebie i może Ci coś na ten temat powiedzieć.
Jeżeli sondy lambda są także za katami to z tematem usunięcia katów należy się skierować do fachowca który to ogarnie... i nie chodzi o dołożenie elektronicznego kasowacza błędów (nie daj sobie czegoś takiego podłączyć) tylko o odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami) tak aby po pierwsze nie uległy zniszczeniu, po drugie aby w dalszym ciągu pracowały właściwie i po trzecie aby nie generowały żadnych błędów ;-)
Poza tym kolego armenianpride zanim wywalisz katy to spróbuj jednak poszukać tej nieszczelności w układzie wydechowym.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Może trochę żle się wraziłem z tym nie uda, ale nie ważne. Chodziło mi o to co napisałeś.
Kolego armenianpride nie lubie wcinac sie w czyjes posty ale myśle że te informacje i Tobie sie przydadza.
a możesz napisać trochę więcej o tej modyfikacji - pytałem Cie kiedys o to ale jakoś umarło. Niby nie mam na razie z tym problemów ale wiem że katalizatory nie są wieczne, raczej u mnie nie były wymieniane i pewnie kiedyś Mnie to dosięgnie.FOSS pisze:odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami)
Kolego armenianpride nie lubie wcinac sie w czyjes posty ale myśle że te informacje i Tobie sie przydadza.
Ale już kiedyś o tym pisaliśmy... ale nie ma sensu szukać :-PAra$ pisze:a możesz napisać trochę więcej o tej modyfikacji - pytałem Cie kiedys o to ale jakoś umarło.FOSS pisze:odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami)
Chodzi o to że drugie sondy są inne niż te pierwsze... pracują w pewnych określonych warunkach.
Po usunięciu katalizatorów sondy na swoim pierwotnym miejscu nie będą pracowały poprawnie... trzeba odsunąć je od głównego strumienia spalin - do tego stosuje się rurkę o średnicy zbliżonej do średnicy sondy zagiętą w literę "L" wspawaną w miejscu fabrycznego mocowania sondy i skierowaną w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin.
Dzieki takiej modyfikacji do sondy dociera tylko szczątkowa ilość spalin i to powinno wytarczyć aby sonda nie generowała żadnych błędów.
Niestety dokładnych wymiarów tych modyfikacji nie jestem w stanie podać ale ktoś kto zajmuje się modyfikacjami układów wydechowych powinien wiedzieć - jeśli kogoś takiego nie macie zapraszam do nas (Wa-Wa) a ja skieruję do odpowiedniego warsztatu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
cytuje:FOSS pisze:Ale już kiedyś o tym pisaliśmy... ale nie ma sensu szukać
a chodziło mi bardziej o takie dane:FOSS pisze: Ja w swojej eSie dłubnąłem pełen przelot (w miejscu katów rury bez tłumików)...
drugie sondy pozostały teoretycznie w tym samym miejscu układu wydechowego ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło.
=== ale spoko, wdocznie sie nie zrozumieliśmy, ważne że już wiem o co chodzi, za co dzięki - tym bardziej że nie ma sensu poprawiać czegoś co się sprawdza.FOSS pisze:drugie sondy są inne niż te pierwsze... pracują w pewnych określonych warunkach.
Po usunięciu katalizatorów sondy na swoim pierwotnym miejscu nie będą pracowały poprawnie... trzeba odsunąć je od głównego strumienia spalin - do tego stosuje się rurkę o średnicy zbliżonej do średnicy sondy zagiętą w literę "L" wspawaną w miejscu fabrycznego mocowania sondy i skierowaną w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin.