![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny
[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny
wielu z Nas ma ten sam problem - jak robi się zimno problem z odpaleniem dlatego założyłem ten wątek.
Proszę tu pisać tylko sensowne posty inne poproszę admina o wykasowanie.
W nocy nie mogłem spać i postanowiłem raz na zawsze przekonać się czy u mnie nawala pompa paliwa czy jest inny problem, że rano jak jest zimno są kłopoty z uruchomieniem silnika. Jak jest ciepły odpala po 2-3 sek.
1. w nocy (około 3) zagrzałem jazdą silnik do 80 - więcej nie chciał
2. pompę paliwa jak wróciłem podłączyłem do zew. zasilacza i poszedłem spać.
3. wziąłem urlop w pracy i około 12:30 (pompa cały czas pracowała, nie było przerwy w dopływie prądu) zrobiłem próbę uruchomienia samochodu ....
4. samochód NIE ODPALIŁ - kręciłem z 30 sek .... - więc niech nikt nie pisze, że to wina pompy, gdyż chodziła jak w czasie normalnej jazdy przez przeszło 9 godzin !!!
5. wcześniej posprawdzałem temp. na czujnikach i była ok
6. przystawiłem farelkę do wlotu powietrza i "tłoczyłem" przez 15 min gorące powietrze do filtra
7. po 15 min. spróbowałem odpalić i za 2 razem zaczął zaskakiwać, ale całkowicie zaskoczył może za 10 razem
8. z rury wydechowej walił biały gęsty dym i śmierdziało wachą niemiłosiernie, jak ściągnąłem farelkę po około 1 min uspokoiło się
tyle testów na dzień dzisiejszy, w sobotę będę moczył czujnik temp. silnika w ciepłym oleju.
Teraz WIELKA prośba do osób, którym normalnie odpala silnik (ABZ), żeby wkleiły parametry bloków silnika jak jest zimny przed odpaleniem, myślę, że trochę to pomoże lub nawet zdecydowanie pomoże rozwiązać problem z odpalaniem jak jest zimno.
Proszę tu pisać tylko sensowne posty inne poproszę admina o wykasowanie.
W nocy nie mogłem spać i postanowiłem raz na zawsze przekonać się czy u mnie nawala pompa paliwa czy jest inny problem, że rano jak jest zimno są kłopoty z uruchomieniem silnika. Jak jest ciepły odpala po 2-3 sek.
1. w nocy (około 3) zagrzałem jazdą silnik do 80 - więcej nie chciał
2. pompę paliwa jak wróciłem podłączyłem do zew. zasilacza i poszedłem spać.
3. wziąłem urlop w pracy i około 12:30 (pompa cały czas pracowała, nie było przerwy w dopływie prądu) zrobiłem próbę uruchomienia samochodu ....
4. samochód NIE ODPALIŁ - kręciłem z 30 sek .... - więc niech nikt nie pisze, że to wina pompy, gdyż chodziła jak w czasie normalnej jazdy przez przeszło 9 godzin !!!
5. wcześniej posprawdzałem temp. na czujnikach i była ok
6. przystawiłem farelkę do wlotu powietrza i "tłoczyłem" przez 15 min gorące powietrze do filtra
7. po 15 min. spróbowałem odpalić i za 2 razem zaczął zaskakiwać, ale całkowicie zaskoczył może za 10 razem
8. z rury wydechowej walił biały gęsty dym i śmierdziało wachą niemiłosiernie, jak ściągnąłem farelkę po około 1 min uspokoiło się
tyle testów na dzień dzisiejszy, w sobotę będę moczył czujnik temp. silnika w ciepłym oleju.
Teraz WIELKA prośba do osób, którym normalnie odpala silnik (ABZ), żeby wkleiły parametry bloków silnika jak jest zimny przed odpaleniem, myślę, że trochę to pomoże lub nawet zdecydowanie pomoże rozwiązać problem z odpalaniem jak jest zimno.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0maciu pisze:ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.
nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)
[ Dodano: 2011-11-14, 15:34 ]
resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.sylwekr pisze:Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu).
Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-)
Odłączenie zasilania na kilka minut kasuje wszystko czego "nauczył się" komp, zatem trzeba szukać gdzieś indziej.robsonik4 pisze:
resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.
Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-)
przepływka raczej sprawna, jak ściągnę te gumy to silnik wariuje, jutro wkleję wartości bloków u mnie dla porównania jak silnik będzie zimny.
Co to za gruszka z przodu silnika podobna do gruszki od tempomatu ??
Co to za gruszka z przodu silnika podobna do gruszki od tempomatu ??
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 16:21 przez robsonik4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
to t-stat przy okazji do zmianyrobsonik4 pisze:1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0maciu pisze:ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.
nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)
czujnik temp jest z tyłu w głowicy
numer 1
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Nie pamiętam czy pytałem wcześniej ale czy masz możliwość odpalenia awaryjnie na gazie? Teraz może być trochę ciężko bo zimno ale spróbowałem dzisiaj u mnie odpalić po 8 godzinach stania na ulicy i odpalił na gazie bez problemu . Nie gniewaj się ale chce całkowicie wykluczyć pompę .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 lip 2010, 18:20
- Lokalizacja: Poznań