części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny

Post autor: robsonik4 » 14 lis 2011, 13:59

wielu z Nas ma ten sam problem - jak robi się zimno problem z odpaleniem dlatego założyłem ten wątek.
Proszę tu pisać tylko sensowne posty inne poproszę admina o wykasowanie.

W nocy nie mogłem spać i postanowiłem raz na zawsze przekonać się czy u mnie nawala pompa paliwa czy jest inny problem, że rano jak jest zimno są kłopoty z uruchomieniem silnika. Jak jest ciepły odpala po 2-3 sek.

1. w nocy (około 3) zagrzałem jazdą silnik do 80 - więcej nie chciał
2. pompę paliwa jak wróciłem podłączyłem do zew. zasilacza i poszedłem spać.
3. wziąłem urlop w pracy i około 12:30 (pompa cały czas pracowała, nie było przerwy w dopływie prądu) zrobiłem próbę uruchomienia samochodu ....
4. samochód NIE ODPALIŁ - kręciłem z 30 sek .... - więc niech nikt nie pisze, że to wina pompy, gdyż chodziła jak w czasie normalnej jazdy przez przeszło 9 godzin !!!
5. wcześniej posprawdzałem temp. na czujnikach i była ok
6. przystawiłem farelkę do wlotu powietrza i "tłoczyłem" przez 15 min gorące powietrze do filtra
7. po 15 min. spróbowałem odpalić i za 2 razem zaczął zaskakiwać, ale całkowicie zaskoczył może za 10 razem
8. z rury wydechowej walił biały gęsty dym i śmierdziało wachą niemiłosiernie, jak ściągnąłem farelkę po około 1 min uspokoiło się


tyle testów na dzień dzisiejszy, w sobotę będę moczył czujnik temp. silnika w ciepłym oleju.


Teraz WIELKA prośba do osób, którym normalnie odpala silnik (ABZ), żeby wkleiły parametry bloków silnika jak jest zimny przed odpaleniem, myślę, że trochę to pomoże lub nawet zdecydowanie pomoże rozwiązać problem z odpalaniem jak jest zimno.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 14 lis 2011, 14:25

Robert ale które chcesz bloki. To ja Ci powiem ile powinny mieć i jaka jest tolerancja.
Podaj mejla na PW prześle wszyskie bloki i wartości dopuszczalne.
Może Ci wtryski PB tak leją że nieprzepala. Próbuj odpalić szybko wykęć świece i zobacz czy zalane są.
Może to wina Lpg.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 14 lis 2011, 14:58

ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund

Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 14 lis 2011, 15:22

Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu).

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 lis 2011, 15:29

maciu pisze:ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund

Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.

nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)

[ Dodano: 2011-11-14, 15:34 ]
sylwekr pisze:Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu).
resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.

Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-)

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 14 lis 2011, 15:54

robsonik4 pisze:
resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.

Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-)
Odłączenie zasilania na kilka minut kasuje wszystko czego "nauczył się" komp, zatem trzeba szukać gdzieś indziej.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 14 lis 2011, 16:15

Jeśli nie pompa, czujniki pokazują prawidłowe wartości( temp silnika, temp powietrza zasysanego, przepływka sprawna) instalacja Lpg odłączona to podejrzewam:

Lejące wtryski Pb
Świece
Czujnik położenia wału
Nieszczelnośc w układzie dolotowym
Niesprawny regulator ciśnienia paliwa
?

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 lis 2011, 16:20

przepływka raczej sprawna, jak ściągnę te gumy to silnik wariuje, jutro wkleję wartości bloków u mnie dla porównania jak silnik będzie zimny.

Co to za gruszka z przodu silnika podobna do gruszki od tempomatu ??
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 16:21 przez robsonik4, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 14 lis 2011, 16:20

robsonik4 pisze:
maciu pisze:ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund

Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.

nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)
to t-stat przy okazji do zmiany
czujnik temp jest z tyłu w głowicy


numer 1
Obrazek
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 lis 2011, 17:26

Nie pamiętam czy pytałem wcześniej ale czy masz możliwość odpalenia awaryjnie na gazie? Teraz może być trochę ciężko bo zimno ale spróbowałem dzisiaj u mnie odpalić po 8 godzinach stania na ulicy i odpalił na gazie bez problemu . Nie gniewaj się ale chce całkowicie wykluczyć pompę .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 lis 2011, 18:21

próbuje zapalić i by zapalił tylko nie męczę, na PB ani drgnie; pompę swoim eksperymentem wykluczyłem całkowicie.
W wolnej chwili wszystkie widoczne wtyczki spryskam WD40, muszę znaleźć przyczynę.
Ponawiam prośbę o odczyt bloków danych z silnika - ja mam polski VAG 4.9

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 14 lis 2011, 19:44

Robert poczekaj do jutra na Vag-a a odczytasz u siebie wartości z wszystkich czujników może któryś ewidentnie oszukuje dla tego masz problem. Ja Ci podam moje ale dopiero jutro.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 15 lis 2011, 03:03

tak z ciekawości to przekaźnik od pompy - nogi pasażera, na dolnej listwie po prawej stronie na końcu; u mnie szary kwadratowy po wyjęciu 2 grube styki + kilka małych.

forest2007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 01 lip 2010, 18:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: forest2007 » 15 lis 2011, 03:53

Ja mam ten sam problem ale w 2.8 :( Przepływka, sondy, czujniki temperatur sa ok..

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 16 lis 2011, 20:33

Mam polskiego vaga 4.9 i 2.5 ale do niedzieli nie dam rady. Mi pokazuje on po 4 bloki na ekranie ale postaram się pospisywać wszystko ręcznie po kolei. Jeśli wytrzymasz do niedzieli to postaram się coś zdziałać.
Pozdro.
Dążenie do doskonałości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl