części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Pompa paliwa

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 wrz 2011, 11:25

Panowie odświeżam temat, jak zakończyła się wasza przygoda z pompą??? Ja zabieram sie do usunięcia usterki w moim aucie, bo temat podobny jak u wiekszości czyli jak nie mam zatankowane powyżej połowy zbiornika to lipa z odpalaniem itp. a wskazówka poziomu paliwa też nie schodzi poniżej 1/3 a wtedy jak już jest w okolicy to nie odpale za chiny, tak wiec utrzymuję poziom powyżej połowy ale już mnie to zaczęło drażnić i wolałbym mieć wszystko OK.

[ Dodano: 2011-10-07, 20:41 ]
Wymieniłem pompe z koszem, ale po zmontowaniu nie ciągnie mi paliwa jak jest poniżej połowy paliwa w zbiorniku. Wyciągając starą pompę z koszem wyczaiłem że wcześniej ktoś walnął patent i przerobił trochę wąż (na zdjęciu).

Obrazek

Wąż jest wymieniony na dłuższy i wpięty bezpośrednio w tą metalową rurkę

Obrazek

a że miałem "nowy" kosz to wpięłem ten przerobiony wąż na swoje chyba prawidłowe miejsce? i zmontowałem całość jak normalnie bez przeróbki.

Obrazek

Ale finał taki że nie ciągnie paliwa jak tylko jest poniżej poziomu pompy. Może patent nie taki zły i też powinienem tak skręcić jak było, co o tym sądzicie? Ma może ktoś schemat obiegu paliwa abym zrozumiał jak to wszystko chula... :-?

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 09 paź 2011, 22:59

riki76 pisze: ...Ma może ktoś schemat obiegu paliwa abym zrozumiał jak to wszystko chula... :-?...
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=15512644

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 10 paź 2011, 06:52

Wielkie dzięki... :mrgreen:

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 11 paź 2011, 12:20

przepisuje z rownoleglego wątku:
wg mnie macie problem z tą aluminiową (najdroższą) ruchomą uszczelką. sprawdzcie czy nie ma jakichś wgnieceń i mocno ją dokręćcie. Wg mnie ona powoduje schodzenie paliwa bo jest najniżej!
Paliwo do rana poprostu schodzi z kosza do komory (zawsze trzeba dolac paliwo przez wlewke (najłatwiej) - jak nalejecie paliwa to jest w koszu i wymusza krążenie paliwa w ssawkach i pompa zdąży napompować przed wypływem paliwa z kosza poprzez uszczelke - dlatego rano jak wyplynie to jest problem.poprostu powoli schodzi.
Sam sie nasiedzialem w bagażniku tyle że też juz miałem tego dość. Wcześnej obstawiałem inne uszczelki ale teraz jestem pewien że to akurat ta jest najważniejsza.

Ew. sprawdżcie czy nie uwaliliście tego nypla na koszu pompy - on właśnie podaje sporotem do kosza paliwo (mozna mu tez wymienić uszczelkę profilaktycznie) - ja tak miałem napoczątku i chyba z 10x zakładałem wszystko zanim się kapłem..

i jeszcze jedno - ja bym nic nie kombinował z dodatkowymi rzeczami, dłuższymi rurkami itp - bo tak to skonstruowali i tak ma chodzić..
Obrazek

oma142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 11 sty 2010, 22:34
Lokalizacja: strzelin

Post autor: oma142 » 11 paź 2011, 13:27

no moze i masz racje musze zobaczyc a akurat mam wszystko wyciągniete bo czekam na pompe.
audi bogiem... a8 nałogiem...

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 18 paź 2011, 21:44

Witam Wszystkich
Moje auto AUDI A8 4,2l 299KM silnik ABZ
Większość z nas boryka się z tym samym problemem, układ paliwowy. Mam to samo w mojej A8. Przy połowie zbiornika brakuje paliwa. Zmieniłem komplet uszczelniaczy i nic w dalszy ciągu to samo. Pompa jest prawidłowo założona, specjalnie do tego kupiłem kamerę. Dodam jeszcze czy mam pełny zbiornik czy też 3/4 mam czasami problemy z uruchomieniem auta. Za pierwszym startem po długim kręceniu potrafi się odezwać na dwa trzy cylindry i gaśnie, za drugim razem zazwyczaj zaskakuje. Rozważam jeszcze czy wina nie może leżeć po stronie pompy paliwa. Luzując zwrot paliwa przy silniku paliwo tyle co śliwi, sprawdzałem kilka razy, czasami potrafi zwrot być suchy.
Poradźcie czy jest to może być przyczyną moich problemów?
Ja mam A8 dość krótko a z tego co czytam, koledzy przerobiliście ten temat bardzo wnikliwie, a przynajmniej większość z Was
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 paź 2011, 01:45

Pompa raczej do wymiany, u mnie było podobnie przy odpalaniu rano zapalała za trzecim razem czasami za pierwszym ale zawsze kulała nierówne obroty jak dodałem gazu to gasła a wina to za małe ciśnienie dawała pompa. Wymieniłem razem z całym koszem i jak ręką odjął chula super źadnych problemów z odpalaniem. A do tego jak masz LPG to nisko wydajna pompa kasztani mapy gazowe.

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 20 paź 2011, 22:53

Ślicznie dziękuję kolego riki76 za poradę, niebawem wymienię pompę i opiszę jak się auto zachowuje.
Pozdrawiam
Krzysiek

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 20 paź 2011, 23:19

johnmark pisze:Ślicznie dziękuję kolego riki76 za poradę, niebawem wymienię pompę i opiszę jak się auto zachowuje.
Pozdrawiam
Krzysiek
Kolego zrób to,tylko dobrze ;-) abyś nie dołączył do grona ludzi,którzy wymienili pompe i dalej to samo(sam się do nich zaliczam :-| )
Na forum jak i ogólnie w sieci jest kilka ciekawych postów/wpisów na ten temat,proponuje się zastosować dla własnego dobra :-D

Powodzenia życzę.

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 22 paź 2011, 00:01

Koledzy, mieszkam obecnie w Austrii, czy zmieniać pompę samemu czy zapłacić serwisowi? Koszt serwisu to 100 euro za godzinę pracy przy audi a do tego części itd. Co proponujecie. Jestem mechanikiem ale w sumie nie wiem co wybrać, już raz serwis tutaj starał się usunąć usterkę i wymienili mi uszczelniacze pompy i dalej d.pa zbita bo co było to jest.
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 paź 2011, 00:16

johnmark pisze:czy zmieniać pompę samemu czy zapłacić serwisowi
masz tu na forum filmiki i fotki jak wymienić pompę , tak że około 2 godzin na spokojnie i wszystko poskładasz samemu , no chyba że chcesz serwisowi zapłacić to daj do serwisy .
Jak sam zrobisz to zaoszczędzisz trochę kasy :mrgreen:

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 paź 2011, 03:01

:mrgreen: Znajdź czas i zrób sam, 2 godz roboty będziesz miał satysfakcję że zrobiłeś to sam a wszystko masz jak na tacy na forum a kasy ile zaoszczędzisz masakra 2x100euro...

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 paź 2011, 11:51

a w serwisach wiesz jak to jest ??
zabawa na godzinę , a w zeszyt wpisane ze 4 godziny robił (godzina na rozebranie , dwie godziny na kawę i znowu godzina na złożenie)

ja bym wolał sam to złożyć i za zaoszczędzone pieniądze zalać samochód i pojechać coś zjeść z kobietą ;-)

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 04 gru 2011, 19:44

po długim czasie wymieniłem pompę paliwa i pomogło, ssie teraz paliwo do samego dna a przynajmniej do stanu wg wskaźnika pustego zbiornika. Pozdrawiam

Marek_a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: Marek_a8 » 14 gru 2011, 21:04

Witam wszystkich od trzech dni siedze w bagażniku i mam taki problem założyłem nową pompę poskładałem i autko odpaliło chodziło może z 5 min i zaczęło kuleć i zgasło wyjąłem ja jeszcze raz posprawdzałem czy dobrze poskładałem kosz i wszystko gra włożyłem z poerotem odpalam i znowu to samo odpalił pochodził moze z 3 minuty i zaczął kuleć i zgasł. Ciśnienie nie wiem jakie jest ale jest spore bo jak odkręcałem przy listwie wtryskowej to nie mogłem opanować. Gdzie lezy przyczyna pompa nie oryginalna i inny silnik niż wasz 2.8.
Ma ktoś może rozmiary tych uszczelki na dzyndzlu od kosza może jutro ją wymienie ale była dobra jak ja ogladałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl