![]() |
![]() |
[S8 D2 01 LPG ] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000obr
[S8 D2 01 LPG ] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000obr
Witam
Jak w temacie. Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci. Ale mial ktos podobna przypadłosc??
Jak w temacie. Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci. Ale mial ktos podobna przypadłosc??
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2015, 16:07 przez Gusiew, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Re: [S8 D2 FL LPG] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000ob
Tu masz rację, ale (...)Gusiew pisze:Witam
Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci.
Przy takich obrotach, silnik chce wyskoczyć z pod maski, odcinka działa i stąd szarpanie.
Młody, szkoda auta.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 22:07 przez labas, łącznie zmieniany 2 razy.
Po pierwsze to zakladajac temat w dziale skrzynia biegow nie chce sprawdzac oleju w silniku. Po drugie sugerojac mi zmiane oleju w (...). Po trzecie S8 kreci sie do 7000 nie bez powodu bo tam otrzymuje moc maksymalne. Po czwarte twoj diesel sie kreci nizej bo chyba troche ma inna budowe i na innym paliwie pracuje??. Po piate to jest forum (...)
Wracajac do tematu to moze byc cos z lpg nie wykluczam mam gaz krotko jestem przed pierwszym przegladem przejechalem 1500km. Dochodze do odcinki, zmienia bieg sekundke sie zastanawia a potem bum. Nie ma zgrzytu ani dzwieku tylko szarpniecie.
Wracajac do tematu to moze byc cos z lpg nie wykluczam mam gaz krotko jestem przed pierwszym przegladem przejechalem 1500km. Dochodze do odcinki, zmienia bieg sekundke sie zastanawia a potem bum. Nie ma zgrzytu ani dzwieku tylko szarpniecie.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 22:17 przez Gusiew, łącznie zmieniany 2 razy.
Mam nadzieję koledzy, że to tylko małe nieporozumienie i na tym koniec ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Nie?? A wykres mowi coś zupełnie innego.
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_36.985.jpg
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_36.985.jpg
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Owszem, silnik S8 kręci się do 7000 obrotów... ale jak napisali to koledzy powyżej nie jest to "japońska szlifierka" - sprawdź chociażby Hondę Civic Type-R... silnik kręci się do 8300 obrotów a moc maksymalną ma coś koło 7800 zdajesię ;-)Gusiew pisze:Nie?? A wykres mowi coś zupełnie innego.
Co do Twoich kłopotów to moim zdaniem mimo wszystko coś jest na rzeczy - swoją eSą nie raz jeździłem szybko a że miałem tam też trochę dłubnięte i nie miałem "kagańca" to wiem, że komputer silnika jak i komputer skrzyni pilnuje i obrotów silnika jak i biegu który masz załączony... i nawet jak trzymasz gaz wciśnięty oprór w podłodze a silnik będzie kręcił się do tych 7000 obrotów to przy obrotach maksymalnych auto automatycznie zmieni bieg na wyższy i przy sprawnych wszystkich podzespołach raczej nie będzie żadnego szarpania... no chyba, że jadąc na Tipie próbujesz zmienić bieg w okolicach obrotów maksymalnych ale robisz to wtedy kiedy auto samo chciało zmienić bieg automatycznie... wtedy może głupieć.
Trochę pomyliłeś... wykres pokazuje, że maksymalny moment obrotowy silnik S8 generuje w okolicy 3400 obrotów a przy obrotach około 7000 jest maksymalna moc ;-)123mielony pisze:Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.
W moim, o ile wierzyć przebiegowi charakterystyki, maksymalny moment był ciut powyżej 3700 a po zmianach programu przesunał się na okolice 3500... moc maksymalna była w okolicach 7000 a na nowym programie poniżej 6800 ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
:oops: Faktycznie źle spojrzałem.FOSS pisze: 123mielony napisał/a:
Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.
Trochę pomyliłeś... wykres pokazuje, że maksymalny moment obrotowy silnik S8 generuje w okolicy 3400 obrotów a przy obrotach około 7000 jest maksymalna moc ;-)
Nie Foss, nie bawie sie tipem. Start stojacy puszczam hamulec gaz w podloge i rozpedzam ja do 200. Przy kazdej zmianie biegow jest szarpniecie ale tylko przy tych 7000. Jak jade minimalnie ponizej odcinki czy jest to tryb S czy D Czy tip to jest ok.
Jak by silniki osiagały maksymalny moment przy limiterze obrotow to wszyscy by jezdzili do konca. Inaczej ciezko by bylo wyprzedzac.
Jak by silniki osiagały maksymalny moment przy limiterze obrotow to wszyscy by jezdzili do konca. Inaczej ciezko by bylo wyprzedzac.
Zwiekszona odcinka gazu do 7200. Dalej to samo. Problem nie wystepuje przy manualnej zmianie biegow. Wiec raczej problem skrzyni. Zastanawiam sie jak sie do tego maja czujniki abs ktore u mnie kuleja poniewaz zalacza mi sie szpera przy spacerowej jezdzie z maksymalnie skreconymi kołami??
[ Dodano: 2012-02-09, 19:55 ]
Okazuje ze ze dawka gazu na wysokich obrotach byla duzo za duza i dlatego szarpal. Byl zalany po zmianie biegu.
[ Dodano: 2012-02-09, 19:55 ]
Okazuje ze ze dawka gazu na wysokich obrotach byla duzo za duza i dlatego szarpal. Byl zalany po zmianie biegu.