SERGIO pisze:(...)Powiedział mi, że ta moja jest z pakietem S. tzn fotele skóra Recaro, kierownica s-line, lusterka aluminium polerowane, koła 18" s-line oraz widzę teraz, że zawieszenie jest inne niż zwykłe A8, bo auto jest niższe (całe).
(...)Pytanie czy w A8 był dostępny pakiet S-line, czy ktoś indywidualnie pozmieniał wszystko.
O ile dobrze się orientuję to akurat w A8 nie bylo czegoś takiego jak pakiet S-line i wg. mnie to bzdura wymyślana przez sprzedających chcących sztucznie podnieść wartość oferowanego do sprzedaży auta.
Każdy z elementow wyposażenia można było natomiast zamówić indywidualnie i stąd też na rynku pełno "udziwnionych" wersji wyposażenia A8...
moje A8 np. ma sportową kierownicę S-line ze sterowaniem skrzynią biegów i to wszystko z domniemanego pakietu S-line ale są auta które mają jeszcze Recaro ale zawiechę normalną i inne auta z innymi wariacjami wyposażenia.
Zresztą kody wyposażenia mówią wprost - jeżeli nie masz pozycji pt. Pakiet S-line to znaczy, że takowego nigdy nie było.
SERGIO pisze:Latem na 18-tkach z tyłu koło fajnie ledwo co mieści się pod nadkole jednak z przodu jest kilka cm luzu między kołem a nadkolem. Ogólnie auto stoi na jednym poziomie, a nie wiem czy przod nie powinien być ciut niżej.
(...)Może tylko tył jest obniżony, a przód nie, lub tylko amorki są sportowe.
Chciałbym troszkę opuścić przód, żeby był delikatnie niżej niż tył, a nie równo, ale boję się że jak włożę sprężyny od S8 nie będzie róznicy bo może takie już w nim są.
Ależ kolego, przyjrzyj się dokładnie sylwetce bocznej swojego A8 - przecież tylne nadkole jest poprowadzone inną "kreską" niż przednie...
przednie nadkole jest bardziej wycięte w górę stąd też to złudne wrażenie większego "luzu" z przodu :-P
W moim A8 jest dokładnie tak samo - też mnie to trochę irytowało tym bardziej, że u mnie na lato w nadkola wjeżdżają ładne 20"-ówki ale chyba jednak zrezygnuję z modyfikacji zawieszenia... i tak do jazdy na codzień mam ori S8 więc w A8 pozostawię chyba jednak odrobinę komfortu :mrgreen:
SERGIO pisze:sprawdziłem vin auta i jeden z kodów jest następujacy:
1BE Sports suspension/shock absorption
tzn że jest sportowe zawieszenie?
No oczywiście że sportowe - stąd też jest niższe i twardsze niż zwykłe :lol:
klon_84 pisze:FOSS - widocznie nie masz problemu z tym że jest duża róznica miedzy przodem a tyłem.
Ogólnie rzecz biorąc temat jest mi znany z mojego własnego A8 chociaż nie wiem czy w moim tą różnicę można nazwać "dużą" czy też po prostu "zauważalną".
W A8/S8 D2 (jak już pisałem powyżej) podobnie jak i w innych modelach Audi i wogóle innych markach aut linia nadkola przedniego i tylnego wbrew pozorom jest poprowadzona inną krzywizną stąd też optyczne wrażenie, że przód stoi wyżej.
Sam zamierzałem to skorygować ale ponieważ do swojej floty dokupiłem jeszcze S8 więc moje zapędy modyfikowania aut uległy "modyfikacji" :-P
klon_84 pisze:a mam taki kaprys zeby jednak przod byl nizszy niz tyl i chyba wyminei na krotsze sprezyny bo juz brak mi pomyslow
Najprostszym i wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie z przodu oryginalnych sprężyn od S8 pozostawiając jednocześnie z tyłu oryginalne od A8 :-P
Przód na pewno pójdzie lekko do dołu ale musisz się również liczyć z efektem utwardzenia przodu (a twardy przód czuć zdecydownie bardziej niż twardy tył).