części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 2.8PB/LPG ] Słabe sprężyny?

klon_84

Post autor: klon_84 » 10 lut 2010, 00:58

anders42 Wysłany: 2009-09-05, 11:18 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

FOSS - widocznie nie masz problemu z tym że jest duża róznica miedzy przodem a tyłem. Chodzi mi o to że nie chce obniżac auta a w jakiś sposób musze podnieść tył żeby wyrónać do przodu i nie wiem w jaki sposób mam to zrobić.


chyba jednak jedynym sposobem na rozwazanie problemu jest obnizeni tylu lub zastosowanie pneumatyki jak napisal FOSS :lol: Ja u siebie w aucie wyminilem amory na nowe i tyl sie na jakis czas podniosl a potem znowu lekko opadl albo sie zrownal, chcem jezce sprezyny ew ale czy one ppomoga??? :shock: a dodam ze nie mam inatalcji lpg .

a mam taki kaprys zeby jednak przod byl nizszy niz tyl i chyba wyminei na krotsze sprezyny bo juz brak mi pomyslow :/

[ Dodano: 2010-02-10, 01:00 ]
obnizeni tylu sorki za blad mialo byc obnizenie przodu :oops:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lut 2010, 12:55

SERGIO pisze:(...)Powiedział mi, że ta moja jest z pakietem S. tzn fotele skóra Recaro, kierownica s-line, lusterka aluminium polerowane, koła 18" s-line oraz widzę teraz, że zawieszenie jest inne niż zwykłe A8, bo auto jest niższe (całe).
(...)Pytanie czy w A8 był dostępny pakiet S-line, czy ktoś indywidualnie pozmieniał wszystko.
O ile dobrze się orientuję to akurat w A8 nie bylo czegoś takiego jak pakiet S-line i wg. mnie to bzdura wymyślana przez sprzedających chcących sztucznie podnieść wartość oferowanego do sprzedaży auta.
Każdy z elementow wyposażenia można było natomiast zamówić indywidualnie i stąd też na rynku pełno "udziwnionych" wersji wyposażenia A8...
moje A8 np. ma sportową kierownicę S-line ze sterowaniem skrzynią biegów i to wszystko z domniemanego pakietu S-line ale są auta które mają jeszcze Recaro ale zawiechę normalną i inne auta z innymi wariacjami wyposażenia.

Zresztą kody wyposażenia mówią wprost - jeżeli nie masz pozycji pt. Pakiet S-line to znaczy, że takowego nigdy nie było.
SERGIO pisze:Latem na 18-tkach z tyłu koło fajnie ledwo co mieści się pod nadkole jednak z przodu jest kilka cm luzu między kołem a nadkolem. Ogólnie auto stoi na jednym poziomie, a nie wiem czy przod nie powinien być ciut niżej.
(...)Może tylko tył jest obniżony, a przód nie, lub tylko amorki są sportowe.
Chciałbym troszkę opuścić przód, żeby był delikatnie niżej niż tył, a nie równo, ale boję się że jak włożę sprężyny od S8 nie będzie róznicy bo może takie już w nim są.
Ależ kolego, przyjrzyj się dokładnie sylwetce bocznej swojego A8 - przecież tylne nadkole jest poprowadzone inną "kreską" niż przednie...
przednie nadkole jest bardziej wycięte w górę stąd też to złudne wrażenie większego "luzu" z przodu :-P

W moim A8 jest dokładnie tak samo - też mnie to trochę irytowało tym bardziej, że u mnie na lato w nadkola wjeżdżają ładne 20"-ówki ale chyba jednak zrezygnuję z modyfikacji zawieszenia... i tak do jazdy na codzień mam ori S8 więc w A8 pozostawię chyba jednak odrobinę komfortu :mrgreen:
SERGIO pisze:sprawdziłem vin auta i jeden z kodów jest następujacy:
1BE Sports suspension/shock absorption
tzn że jest sportowe zawieszenie?
No oczywiście że sportowe - stąd też jest niższe i twardsze niż zwykłe :lol:
klon_84 pisze:FOSS - widocznie nie masz problemu z tym że jest duża róznica miedzy przodem a tyłem.
Ogólnie rzecz biorąc temat jest mi znany z mojego własnego A8 chociaż nie wiem czy w moim tą różnicę można nazwać "dużą" czy też po prostu "zauważalną".
W A8/S8 D2 (jak już pisałem powyżej) podobnie jak i w innych modelach Audi i wogóle innych markach aut linia nadkola przedniego i tylnego wbrew pozorom jest poprowadzona inną krzywizną stąd też optyczne wrażenie, że przód stoi wyżej.
Sam zamierzałem to skorygować ale ponieważ do swojej floty dokupiłem jeszcze S8 więc moje zapędy modyfikowania aut uległy "modyfikacji" :-P
klon_84 pisze:a mam taki kaprys zeby jednak przod byl nizszy niz tyl i chyba wyminei na krotsze sprezyny bo juz brak mi pomyslow :/
Najprostszym i wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie z przodu oryginalnych sprężyn od S8 pozostawiając jednocześnie z tyłu oryginalne od A8 :-P
Przód na pewno pójdzie lekko do dołu ale musisz się również liczyć z efektem utwardzenia przodu (a twardy przód czuć zdecydownie bardziej niż twardy tył).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

klon_84

Post autor: klon_84 » 12 lut 2010, 16:25

Znalazlem cos takiego w super cenie aczkolwiek nie wiem jak z jakoscia ale obnizenie 30mm :lol:

http://moto.allegro.pl/item911128007_ja ... _po94.html

FOSS podejzewam ze w serwise sprezyny do eski to wydatek ok 1000zl za sztuke albo wiecej, raczej uzywek nie chcem zakladac :-/

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 12 lut 2010, 17:39

klon_84 pisze:Najprostszym i wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie z przodu oryginalnych sprężyn od S8 pozostawiając jednocześnie z tyłu oryginalne od A8
Zastanawiam się czy zmiana zawiechy tylko w połowie samochodu nie będzie powodowała problemów z sterownością (w krytycznych sytuacjach oczywiście) - w sensie, że przód twardszy, tył bardziej miękki. Chyba zmienia to w jakiś sposób zachowanie samochodu, nie? Co o tym myślicie?

patryksok
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2010, 09:47
Lokalizacja: asd

Post autor: patryksok » 12 lut 2010, 17:52

No oczywiście, że wpłynie...auto może być bardziej nadsterowne przy dużych prędkościach.

klon_84

Post autor: klon_84 » 12 lut 2010, 18:15

hmmm...no moze i wplynie na sterownosc, ale czy jest jakis inny sposob na to zeby auto nie wygladalo jak "oklapniety śledz" - tak to nazwal ostatnio moj znajomy. A rzeczywiscie przod jest wysoko a tyl jest nizej a wyminielaem ostatnio amory na bilstein zolte b6 i nie mam instalacji lpg, zalamac sie mozna jak jeszce do tylu wsida 2 osoby :-(

a nie chcem robic sobie wszytkich krotkich sprezyn zeby auto bylo przyklejone do asfaltu to nie vw golf :D , chodzi mi aby przod leciutko byl nizej od tylu i wydaje mi sie ze najskuteczniejszym sposobe bedzie wlasnie zastosowanie krotszych sprezyn tylko z przodu auta i ew wymana tylnich na orginalne audi a8 (bo strae moga byc juz zuzyte :lol: )

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 13 lut 2010, 08:49

W poprzedniej a8 założyłem komplet sprężyn które obniżyły o 3cm na oryginalnych amorach i stał równo , a obniżył się naprawdę bardzo mało . Nawet byłem troszkę rozczarowany że prawie nie było różnicy i butla 90l była w bagażniku. Najpierw zmieniłem tylko przód ale tylne oryginalne jednak były za słabe i dopiero jak tył zmieniony to było ok.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

klon_84

Post autor: klon_84 » 14 lut 2010, 09:10

pioter sluchaj a czy wyminiles tyl na nowe orginaly audi czy jakies sportowe sztywne innej firmy?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 lut 2010, 11:40

Kupiłem takie coś : http://moto.allegro.pl/item906573246_au ... _30mm.html z myślą że tylko przód zmienię ale pojeździłem miesiąc i na próbę zmieniłem tył i tak już zostało bo stał równo i prowadził się też bardzo fajnie. Zostało mi tylko jedno zdjęcie , nie wiem czy dobrze widać
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 09 gru 2011, 21:58

Mam pytanko odnośnie sprężyn tylnych. Mam w piwnicy sprężyny tylne od A6 C4 (dwie kropki zielone, jedna żółta) czy budowa tych sprężyn jest taka sama jak w A8 czy inna? Czy tylko różnią się twardością?

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 08 cze 2013, 15:25

hej, mosecie mi pomoc zidentyfikowac sprezyny, ktore sa na zdjeciu? one sa jakies bardziej "spor towe"?
nie moge sie odnalezc w tych kropkach:-) Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 cze 2013, 20:20

Etka podaje, że te sprężyny są od sportowego zawieszenia ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 08 cze 2013, 20:26

Unknown pisze:hej, mosecie mi pomoc zidentyfikowac sprezyny, ktore sa na zdjeciu? one sa jakies bardziej "spor towe"?
Jeśli się nie mylę to jest zawiecha 1BD

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 08 cze 2013, 22:07

dzięki panowie, czyli wg tego co znalazlem na forum a6:

1BA - standardowe zawieszenie
1BR - komfortowe zawieszenie
1BD - sportowe zawieszenie (20mm)
1BE - sportowe zawieszenie (20mm)
1BV - sportowe zawieszenie (30mm)

na tych sprężynach + jakiś amortyzator, przód + tył pójdzie w dół o 20mm. będzie sztywniej ?

Obecnie stoi mi jak na szczudłach i irytuje mnie to. ani nie wyglada, ani sie nie prowadzi.

Gość

Post autor: Gość » 08 cze 2013, 23:09

Unknown, Sugerujesz że CI auto wysoko stoi?? Jesli tak to ja chetnie przygarne spręzyny by dupe podwyższyc nieco :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl