jest połowa stycznia, powariowali? :shock:dzidzia pisze:a ja w nowym auto swiecie 3/2012
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] łańcuchy śniegowe, a quatro
dzidzia, Też mam ten auto świat , kupiłem dzisiaj :-P
i popieram , łańcuchy przy napędzie 4x4 zakładamy na 4 koła , nie na przód , nie na tył , albo wcale , albo na 4 koła
i popieram , łańcuchy przy napędzie 4x4 zakładamy na 4 koła , nie na przód , nie na tył , albo wcale , albo na 4 koła
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Dla rozwiania wszelkich wątpliwości wrzucam fragment oryginalnej instrukcji obsługi z A8/S8 D2
↓↓↓
![Obrazek]()
Tu przyznam szczerze, że zanim to przeczytałem, podobnie jak niektórzy tutaj byłem przekonany, że przy napędzie 4x4 łańcuchy zakładamy na wszystkie 4 koła (zgodnie z zasadą zakładania na koła napędzane)...
ale jak widać producent nie pozostawia tu nawet cienia wątpliwości → "Łańcuchy śniegowe, również w samochodach z napędem na cztery koła, wolno zakładać tylko na koła przednie." :shock:
Przy okazji zwróćcie uwagę na rozmiar kół do jakich producent nakazuje używanie łańcuchów :roll:
ciekawe jak to się ma do S8 D2 FL gdzie założenie koła w rozmiarze 16" ze względu na wielkość tarczy i zacisków hamulcowych jest kompletnie wykluczona :shock:
Zgłupiałem :wpale:
↓↓↓
Tu przyznam szczerze, że zanim to przeczytałem, podobnie jak niektórzy tutaj byłem przekonany, że przy napędzie 4x4 łańcuchy zakładamy na wszystkie 4 koła (zgodnie z zasadą zakładania na koła napędzane)...
ale jak widać producent nie pozostawia tu nawet cienia wątpliwości → "Łańcuchy śniegowe, również w samochodach z napędem na cztery koła, wolno zakładać tylko na koła przednie." :shock:
Przy okazji zwróćcie uwagę na rozmiar kół do jakich producent nakazuje używanie łańcuchów :roll:
ciekawe jak to się ma do S8 D2 FL gdzie założenie koła w rozmiarze 16" ze względu na wielkość tarczy i zacisków hamulcowych jest kompletnie wykluczona :shock:
Zgłupiałem :wpale:
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 16:06 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Poszukam bo mieć gdzieś powinienem oryginał od S8.... i przy okazji looknę też w książkę od D3 ;-)maciu pisze:a jak jest w wersji niemieckiej instrukcji?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Foss w S8 masz 18 cali w standardzie :?: :?:FOSS pisze:ciekawe jak to się ma do S8 D2 FL gdzie założenie koła w rozmiarze 16" ze względu na wielkość tarczy i zacisków hamulcowych jest kompletnie wykluczona
jesli tak to możesz założyć łańcuchy na rozmiar 235/50 R18 :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
dokładnie , może po to żeby dojechać z pod domu do drogi przez lasy i pola :mrgreen:Gusiew pisze:po co one wam w polsce??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Oj tam, oj tam.... ktoś rozpoczął dyskusję która w efekcie finalnym na pewno komuś pomoże....Gusiew pisze:Ze tak powiem wszyscy wyjezdzacie z kraju na hura w alpy?? Bo chyba tylko tam jest nakaz zakladania lancuchow?? Bo za bardzo nie wiem po co one wam w polsce??
tym bardziej, że widać wyraźnie jak bardzo zdania są podzielone i jak mało pewną mamy w tym temacie wiedzę :-P
A co do dróg to w polskich Tatrach jest kilka takich z obowiązkiem zakładania łańcuchów a na Słowacji jest ich chyba jeszcze więcej.... nie trzeba zaraz ganiać w Alpy :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dokładnie tu a od razu komentarze po co Ci łańcuchy... Jest pytanie to je rozwiążmy :->FOSS pisze:Oj tam, oj tam.... ktoś rozpoczął dyskusję która w efekcie finalnym na pewno komuś pomoże....
Wracajac do Alp to rok temu w Soelden (Austria) nie wpuścili mnie na drogę dojazdową na lodowiec. Zmieniały się drastycznie warunki (silny opad śniegu). Powodem nie wpuszczenia było to że nie posiadałem łańcuchów :evil: Kolega zapewniał mnie przed wyjazdem że albo Quattro albo łańcuchy i wpuszczą. Niestety. Po przeanalizowaniu sprawy stwierdziłem, że dobrze że mnie nie wpuścili. Wyjechać bym wyjechał bo dla Q to nie problem. Problem pojawia się podczas zjazdu. Wtedy Q nic nie pomoże oprócz hamowania silnikiem na 4 koła, ale grawitacji i tak nie oszukasz :-> Nie chciał bym wylądować w przepaści z 4 osobami na pokładzie... Podczas zjazdu każdy kilogram jest ważny.
Także panowie zjazd po stromej drodze jest najniebezpieczniejszy i tu łańcuchy mają chyba największą rację bytu w autach 4x4 :-D