Nowak_zg pisze:czy w a8 jest uniwersalna instalacja elektryczna poprowadzona pod fotele ?
Na pewno nie ma pełnej - układ wiązki zależy od konkretnego wyposażenia.
Nowak_zg pisze:czy np jesli kupie golasa a8 na zwyklych fotelech np tylko z podgrzewaniem to czy kupujac tapicerke komfortowa ktora bedzie miala np wentylacje lub wentylacje i masaz
bede mogl wszystko podlaczyc plug & play ?
Nie.
Nowak_zg pisze:czy np trzeba cos programowac komputerem ?
Tak.
Nowak_zg pisze:czy elektryka foteli bedzie odrazu dzialac ?
Raczej nie, a już na pewno nie to czego wcześniej nie miałeś.
Nowak_zg pisze:czy kostki sa takie same dla wszystkich rodzajow foteli ?
Nawet jeżeli same kostki są takie same to ilość pinów i ich układ nie.
Nowak_zg pisze:jak wiadomo fotele podstawowe nie maja regulacji dlugosci siedziska ani lamania go w polowie ? czy po wymianie tych foteli na fotele sportowe lub komfortowe beda odrazu dzialaly te regulacje ? ( czy podstawowa instalacja to obsluzy ? )
Nie.
Nowak_zg pisze:czy jesli np w a8 nie bedzie z tylu podgrzewanej kanapy a kupie tapicerke z podgrzewaniem z tylu to czy jest juz tam poprowadzona instalacja elektryczna ?
Nie.
Dodam jeszcze tylko, że kwestia zmiany foteli z podstawowych na komfortowe to w wielu przypadkach kwestia zmiany także panela (-ów) klimatronika (tam jest sterowanie ogrzewaniem oraz wentylacją foteli) oraz pewnie długie kombinacje z elektroniką i kodowanie sterowników........... pamiętaj, że elektryczny fotel kierowcy to nie tylko silniczki nim sterujące ale także pamięć jego ustawień (w przypadku posiadania FPR pamięć ustawień jest chyba jeszcze bardziej skomplikowana)......... fotel pasażera z przodu też często występuje z pamięcią ustawień więc dochodzi nastepna komplikacja.
Poza tym dołożenie nowych sterowników to prawie pewny kłopot z CP (ochroną komponentów) gdzie bez pomocy ASO się nie obejdzie............ dokładniej rzecz biorąc sterowniki w samochodzie dopisane są do konkretnego auta po numerze VIN i zamontowane w innym aucie ulegają zablokowaniu...... potrzebne jest ich odblokowanie i dopisanie numeru VIN auta w które zostały przełożone.
Przy okazji zdejmowania CP ASO sprawdza pochodzenie sterowników i jeżeli przypadkiem coś pochodziło z auta wpisanego na listę kradzionych to szykuj się na długą i mało przyjemną rozmowę z Policją (autem bez konfrontacji z Policją prawdopodobnie nawet nie wyjedziesz z ASO).
Kolega
zanjac możne pewnie na ten temat dużo powiedzieć ;-)
Nowak_zg pisze:ps. szukalem tematu ale nie znalazlem podobnego wiec jesli jest taki temat to prosze o link i nagane

Coś słabo szukałeś bo ze dwa tematy niżej inny kolega poruszał właśnie temat wymiany tylnej kanapy bez regulacji na taką z regulacją i tak już kilka wątków z tych Twoich powyżej było poruszonych..... a już nie wspomnę o koledze
zanjac który przeprowadził właśnie taką operację jakę opisujesz na swoim D3 (zmiana wszystkich foteli z podstawowych kanap na komfortowe) i o wielu szczegółach już napisał.
Naganę odpuszczam ale temat ten potraktujemy jako wiodący gdzie wszystko będzie napisane w jednym miejscu a każdy następny założony od początku powędruje już w kosmos.