części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] CAT + niska temperatura wody...

blaser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 14 sty 2012, 16:24
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 99 4.2PB/LPG ] CAT + niska temperatura wody...

Post autor: blaser » 04 lut 2012, 10:45

Witam Koledzy !

Jadąc ponad 400 km bez jakichkolwiek dłuższych postojów przy - 20 stopni zauważyłem niską temperaturę wody max 60 stopni w mieście przy jeździe do 60 km/h i postojach typu światła wzrasta do 90 stopni...natomiast trasa prędkość do 90 do 160km/h temperatura drastycznie spada i utrzymuję się na poziomie ww. czyli 60 stopni .Drugi problem to przy tej niskiej temperaturze nie załącza sie gaz i ciągnie na benzynie po przełączeniu na gaz np. w mieście kiedy temperatura była np.65 ,70 stopni gaz załącza się bez problemów po przyciśnięciu gazu (czyli lekki ogień na obrotomierzu ) zapaliła mi sie kontrolka CAT - katalizator ... zatrzymałem sie zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk ze stacyjki zapaliłem i kontrolka zgasła sytułacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie ...

Moje pytanie brzmi następująco czy?
- termostat jest do wymiany?
-listwy gazowe ?
-czy też system wariował ponieważ temperatura na zewnątrz była poniżej -26stopni ?
-co oznacza kontrolka CAT ? i do czego to służy ??

z góry dziekuje za pomoc
Piotr
Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 04 lut 2012, 11:16

termostat jest do wymiany, system mógł wariować ponieważ temperatura reduktora była zbyt niska a co za tym idzie temperatura gazu

blaser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 14 sty 2012, 16:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: blaser » 04 lut 2012, 12:14

a co z kontrolką CAT ?
dlaczego się włączyła ?katalizatory do wymiany ?
Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 04 lut 2012, 12:21

zły sklad mieszanki gazowej

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 lut 2012, 12:26

Kolego możesz sobie kartonik włożyć żeby zakryć 2/3 chłodnicy to chociaż zimę przeżyjesz :-P
Albo tak jak radzi riki76, wymień termostat :mrgreen:

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 04 lut 2012, 12:49

CAT to z reguły brak spalania na cylindrach, a co za tym idzie wypadanie zapłonów. Silnik wtedy nie pracuje na wszystkie cylindry. U Ciebie związek ma niska temperatura silnika i niska temperatura reduktora. W związku z tym niska temperatura gazu i niedomaganie wtryskiwaczy gazowych. Termostat na pewno do wymiany. Przełącz na benzynę i pojeździj raczej na pewno nie będzie problemu z kontrolką Cat. W tak niskich temperaturach na zewnątrz nawet zasłonięcie chłodnicy może nie pomóc podczas jazdy na LPG. Silnik wtedy będzie pracował na dużym obiegu i na reduktor może iść zbyt mało ciepła. Rozwiąż najpierw problem termostatu a problemy raczej znikną.
Dążenie do doskonałości.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 04 lut 2012, 13:14

Zamarzł gaz w reduktorze przez nie dogrzanie reduktora i wywaliło Ci bład składu mieszanki.

Wymień termostat bo możesz uszkodzic wtryski gazowe i wypalić gniazda zaworowe.

blaser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 14 sty 2012, 16:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: blaser » 04 lut 2012, 14:48

ok Dziekuje Koledzy za porady !!

- macie racje to termostat

na czwartek jestem umówiony do mechanika na wymianę termostatu i regulacje oraz sprawdzenie gazu....
Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
bombowozista
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: E Ł K

Post autor: bombowozista » 04 lut 2012, 15:18

Jak będziesz po wymianie to napisz jakie koszty i gdzie termostat siedzi bo mnie to samo czeka niestety
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 04 lut 2012, 17:35

W tym temacie widac gdzie umieszczony jest dokładnie termostat i jak spuścic płyn. Rozrządu nie trzeba ruszac
http://www.a8team.pl/topics28/1829.htm

Awatar użytkownika
bombowozista
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: E Ł K

Post autor: bombowozista » 04 lut 2012, 18:06

Wszystko fajnie pięknie ale opis ten dotyczy silnika ABZ (czy w AQF jest tak samo) o to jest pytanie :)
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 04 lut 2012, 18:38

Sorki rozpędziłem się.

Jest w tym samym miejscu jednak dostęp jest dużo gorszy. Teoretycznie trzeba ściąga pasek rozrządu.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 05 lut 2012, 16:21

ja mam silnik ABZ wymieniałem termostat bo miałem te same objawy i zajeło mi to z 30min. to dość proste tylko trochę miejsca nie za wiele ale na prawdę nie ma się czego bać.

po wymianie termostatu silnik przy temperaturze -15. do -20 nagrzewa się do temperatury 90st. jadąc na trasie odcinek nie większy niż 10km.

a codo kontrolki CAT to wina niedogrzanych reduktorów.
na nie całkiem dogrzanym siniku przy takich mrozach (-20) przy nagłym przyśpieszaniu mogą być problemy bo reduktor nie jest w stanie odparować odpowiedniej ilości gazu, przez co problemy z mieszanką.

Co do tektury to stosowanie jej zamiast wymiany termostatu to jakiś szarlatański patent.

A pro po gas nie zamarza tak łatwo by zamarznąć w reduktorze przecież LPG jest ciekłe w temperaturze poniżej -40st.

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 05 lut 2012, 16:58

bombowozista pisze: (czy w AQF jest tak samo)
W AQF termostat siedzi za pompą wody... Bez zdjęcia rozrządu raczej się nie obejdzie, bo pasek rozrządu napędza ową pompę, a do tej wymiany jej wyjęcie jest konieczne.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 05 lut 2012, 17:35

Ja swój reduktor obłożyłem kocem gaśniczym (wiadomo bo niepalny) w celu ocieplenia a węże z reduktora do wtryskiwaczy taką izolacją którą owija się rurki miedziane w instalacji cieplnej domu, ponieważ temperatura reduktora przy -20 na dworze była 60 stopni a gazu 8 stopni a raz pokazało temperatuta gazu -4 :shock: A to wszystko zrobiłem dlatego że też mi się zapalał CAT przy ostrym bucie lub szybszej jeździe. Teraz problemu nie ma. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl