[D2 99 4.2PB/LPG ] CAT + niska temperatura wody...
[D2 99 4.2PB/LPG ] CAT + niska temperatura wody...
Witam Koledzy !
Jadąc ponad 400 km bez jakichkolwiek dłuższych postojów przy - 20 stopni zauważyłem niską temperaturę wody max 60 stopni w mieście przy jeździe do 60 km/h i postojach typu światła wzrasta do 90 stopni...natomiast trasa prędkość do 90 do 160km/h temperatura drastycznie spada i utrzymuję się na poziomie ww. czyli 60 stopni .Drugi problem to przy tej niskiej temperaturze nie załącza sie gaz i ciągnie na benzynie po przełączeniu na gaz np. w mieście kiedy temperatura była np.65 ,70 stopni gaz załącza się bez problemów po przyciśnięciu gazu (czyli lekki ogień na obrotomierzu ) zapaliła mi sie kontrolka CAT - katalizator ... zatrzymałem sie zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk ze stacyjki zapaliłem i kontrolka zgasła sytułacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie ...
Moje pytanie brzmi następująco czy?
- termostat jest do wymiany?
-listwy gazowe ?
-czy też system wariował ponieważ temperatura na zewnątrz była poniżej -26stopni ?
-co oznacza kontrolka CAT ? i do czego to służy ??
z góry dziekuje za pomoc
Piotr
Jadąc ponad 400 km bez jakichkolwiek dłuższych postojów przy - 20 stopni zauważyłem niską temperaturę wody max 60 stopni w mieście przy jeździe do 60 km/h i postojach typu światła wzrasta do 90 stopni...natomiast trasa prędkość do 90 do 160km/h temperatura drastycznie spada i utrzymuję się na poziomie ww. czyli 60 stopni .Drugi problem to przy tej niskiej temperaturze nie załącza sie gaz i ciągnie na benzynie po przełączeniu na gaz np. w mieście kiedy temperatura była np.65 ,70 stopni gaz załącza się bez problemów po przyciśnięciu gazu (czyli lekki ogień na obrotomierzu ) zapaliła mi sie kontrolka CAT - katalizator ... zatrzymałem sie zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk ze stacyjki zapaliłem i kontrolka zgasła sytułacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie ...
Moje pytanie brzmi następująco czy?
- termostat jest do wymiany?
-listwy gazowe ?
-czy też system wariował ponieważ temperatura na zewnątrz była poniżej -26stopni ?
-co oznacza kontrolka CAT ? i do czego to służy ??
z góry dziekuje za pomoc
Piotr
Pozdrawiam Piotr
Kolego możesz sobie kartonik włożyć żeby zakryć 2/3 chłodnicy to chociaż zimę przeżyjesz :-P
Albo tak jak radzi riki76, wymień termostat :mrgreen:
Albo tak jak radzi riki76, wymień termostat :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
CAT to z reguły brak spalania na cylindrach, a co za tym idzie wypadanie zapłonów. Silnik wtedy nie pracuje na wszystkie cylindry. U Ciebie związek ma niska temperatura silnika i niska temperatura reduktora. W związku z tym niska temperatura gazu i niedomaganie wtryskiwaczy gazowych. Termostat na pewno do wymiany. Przełącz na benzynę i pojeździj raczej na pewno nie będzie problemu z kontrolką Cat. W tak niskich temperaturach na zewnątrz nawet zasłonięcie chłodnicy może nie pomóc podczas jazdy na LPG. Silnik wtedy będzie pracował na dużym obiegu i na reduktor może iść zbyt mało ciepła. Rozwiąż najpierw problem termostatu a problemy raczej znikną.
Dążenie do doskonałości.
- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
Jak będziesz po wymianie to napisz jakie koszty i gdzie termostat siedzi bo mnie to samo czeka niestety
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
W tym temacie widac gdzie umieszczony jest dokładnie termostat i jak spuścic płyn. Rozrządu nie trzeba ruszac
http://www.a8team.pl/topics28/1829.htm
http://www.a8team.pl/topics28/1829.htm
- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
Wszystko fajnie pięknie ale opis ten dotyczy silnika ABZ (czy w AQF jest tak samo) o to jest pytanie
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków
ja mam silnik ABZ wymieniałem termostat bo miałem te same objawy i zajeło mi to z 30min. to dość proste tylko trochę miejsca nie za wiele ale na prawdę nie ma się czego bać.
po wymianie termostatu silnik przy temperaturze -15. do -20 nagrzewa się do temperatury 90st. jadąc na trasie odcinek nie większy niż 10km.
a codo kontrolki CAT to wina niedogrzanych reduktorów.
na nie całkiem dogrzanym siniku przy takich mrozach (-20) przy nagłym przyśpieszaniu mogą być problemy bo reduktor nie jest w stanie odparować odpowiedniej ilości gazu, przez co problemy z mieszanką.
Co do tektury to stosowanie jej zamiast wymiany termostatu to jakiś szarlatański patent.
A pro po gas nie zamarza tak łatwo by zamarznąć w reduktorze przecież LPG jest ciekłe w temperaturze poniżej -40st.
po wymianie termostatu silnik przy temperaturze -15. do -20 nagrzewa się do temperatury 90st. jadąc na trasie odcinek nie większy niż 10km.
a codo kontrolki CAT to wina niedogrzanych reduktorów.
na nie całkiem dogrzanym siniku przy takich mrozach (-20) przy nagłym przyśpieszaniu mogą być problemy bo reduktor nie jest w stanie odparować odpowiedniej ilości gazu, przez co problemy z mieszanką.
Co do tektury to stosowanie jej zamiast wymiany termostatu to jakiś szarlatański patent.
A pro po gas nie zamarza tak łatwo by zamarznąć w reduktorze przecież LPG jest ciekłe w temperaturze poniżej -40st.
W AQF termostat siedzi za pompą wody... Bez zdjęcia rozrządu raczej się nie obejdzie, bo pasek rozrządu napędza ową pompę, a do tej wymiany jej wyjęcie jest konieczne.bombowozista pisze: (czy w AQF jest tak samo)
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
Ja swój reduktor obłożyłem kocem gaśniczym (wiadomo bo niepalny) w celu ocieplenia a węże z reduktora do wtryskiwaczy taką izolacją którą owija się rurki miedziane w instalacji cieplnej domu, ponieważ temperatura reduktora przy -20 na dworze była 60 stopni a gazu 8 stopni a raz pokazało temperatuta gazu -4 :shock: A to wszystko zrobiłem dlatego że też mi się zapalał CAT przy ostrym bucie lub szybszej jeździe. Teraz problemu nie ma. ;-)