części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu

Post autor: ricov6 » 05 lut 2012, 21:04

mam taki mały problem podczas hamowania wyczuwam drgania, myślałem że mam krzywe tarcze ale diagnosta stwierdził że tarcze są proste a przyczyną tego są wahacze dolne tylko nie wiem który dolny, przedni czy tylny. Może ktoś z was miał taki przypadek.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 lut 2012, 21:11

jeśli masz do wymiany więcej niż 3 wahacze to polecam wymiany całego zawieszenia (wahaczy)
ponieważ 3 wahacze mogą wyjść około 500zł , a gdy dołożysz jeszcze raz tyle (ja dałem 820zł za cały przód) i masz wszystkie wahacze wraz z końcówkami kierowniczymi i łącznikami stabilizatora ;-)
Tak że się zastanów .
W jaki sposób były sprawdzane hamulce że mówisz że masz proste tarcze :?:
jeśli jedzie obojętnie z jaką prędkością , np 100km/h i zaczynasz hamować to masz drgania w całym aucie , czy tylko któreś koło drży przy zmniejszeniu prędkości :?: :?:
Opisz dokładnie co się dzieje ;-)

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 05 lut 2012, 21:23

jak robiłem przegląd to gościu stwierdził że tarcze są proste, zbieżność dobra tylko doczepił się wahaczy, mówił mi o dolnych tyko nie pamiętam które przedni czy tylny reszta jest ok.
Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.
Diagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 lut 2012, 21:51

ricov6 pisze:Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.
ale czujesz je na kierownicy , pedale hamulca czy w całym samochodzie :mrgreen:
Diagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację
tak tylko że to nie będą równe drgania tylko będzie drgać raz mocniej raz słabiej
Jeśli masz tarcze krzywe to przy prędkości od 140-90km/h będzie bardziej telepać , a po niżej 90km/h będzie telepać słabiej (bo koła wolniej się obracają) ale to pukanie czuć na całym samochodzie .
Jeszcze jedno sprawdź , czy nie masz czasami popękanych tych mostków co trzyma dwie tarcze w kupie , ja tak miałem , tarcze proste , niby wahacz wywalony a telepało , pojechałem na rolki do sprawdzania hamulców i wyszło że tarcze krzywe , dałem tarcze do przetoczenia i okazało się że mam te mostki popękane pomiędzy tarczami co są ;-)

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 05 lut 2012, 22:05

drgania wyczuwam na całym aucie i też mnie sprawdzał na rolkach i czasami jest tak że raz mocniej telepie raz słabiej przy jednej prędkości, ale tarcze nie oglądałem pod tym względem co opisujesz

danxr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:06
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: danxr » 05 lut 2012, 22:10

Kolego trzeba sprawdzić tarcze też tak miałem i po przetoczeniu drgania ustały

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 lut 2012, 22:58

danxr pisze:Kolego trzeba sprawdzić tarcze też tak miałem i po przetoczeniu drgania ustały
Tak tylko że to na rolkach by wyszło że są jakieś wahania , ja miałem na prawym przednim coś koło 900 czegoś tam za dużo a na lewym przednim 250 więcej ;-)
Co do przetoczenia tarcz hamulcowych to musisz jeszcze zobaczyć grubość tarczy , żeby nie było tak że chłop tobie to przetoczy , a po dwóch lub trzech hamowaniach tarcza pęknie ;-)

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 07 lut 2012, 09:09

dzięki za pomoc jak tylko trochę temperatura podskoczy to zobaczę jak tarcze wyglądają.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 07 lut 2012, 10:18

ricov6 pisze:dzięki za pomoc jak tylko trochę temperatura podskoczy to zobaczę jak tarcze wyglądają.
Kolego podjedź gdzieś na Parking Kryty(supermarket , centrum handlowe) stań sobie gdzieś w rogu , zdejmij koło , opukaj tarcze młotkiem żeby rdza odpadła z tych mostków i obejrzyj te tarcze .
Jeśli masz faktycznie mostki popękane pomiędzy tarczami to raczej nie może czekać , ponieważ tarcza może pęknąć i zablokować koło , a niech to się stanie przy prędkości np 100km/h , tragedia murowana ;-)
To jest 5 minut zabawy

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 07 lut 2012, 19:40

to mnie mdamian nastraszyłeś

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 07 lut 2012, 19:44

ricov6 pisze:to mnie mdamian nastraszyłeś
Ja nie chcę nastraszyć tylko mówię żebyś sprawdził ;-)

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 13 lut 2012, 13:29

Ja stawiam na lekko zwihrowane tarcze - bicia są minimalne a własnie przy predkosciach 100-120 daja najbardziej znać o sobie..

mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta
Obrazek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 lut 2012, 14:13

jaano pisze:mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta
Pomiędzy tarczami masz takie łączenia co 2 tarcze trzyma w kupie u mnie jak było bicie na tarczach , to właśnie te mostki co łączą tarcze popękało od wibracji tarczy hamulcowej , jak zdjąłem koło żeby zobaczyć stan tarczy to się przeraziłem widząc pęknięte 2 "mostki" chwyciłem za młotek , popukałem dookoła tarczy i zdziwienie dopiero miałem na twarzy jak się okazało że w prawej tarczy trzyma się tylko na 2 "mostkach" , a reszta jest popękana , na lewej tarczy miałem popękane też około połowy tych mostków , od razu poleciałem po tarcze hamulcowe , założyłem nowe i problem znikł .
Co do drgań to faktycznie podczas do wyhamowywania było czuć przy prędkości od 120km/h - 80km/h ;-)

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 13 lut 2012, 20:42

a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!

lookier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2012, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lookier » 13 lut 2012, 21:08

Masa pisze:a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!
Krzywa felga, albo opony do kitu.
Pozdrawiam,
L.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl