[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu
[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu
mam taki mały problem podczas hamowania wyczuwam drgania, myślałem że mam krzywe tarcze ale diagnosta stwierdził że tarcze są proste a przyczyną tego są wahacze dolne tylko nie wiem który dolny, przedni czy tylny. Może ktoś z was miał taki przypadek.
jeśli masz do wymiany więcej niż 3 wahacze to polecam wymiany całego zawieszenia (wahaczy)
ponieważ 3 wahacze mogą wyjść około 500zł , a gdy dołożysz jeszcze raz tyle (ja dałem 820zł za cały przód) i masz wszystkie wahacze wraz z końcówkami kierowniczymi i łącznikami stabilizatora ;-)
Tak że się zastanów .
W jaki sposób były sprawdzane hamulce że mówisz że masz proste tarcze :?:
jeśli jedzie obojętnie z jaką prędkością , np 100km/h i zaczynasz hamować to masz drgania w całym aucie , czy tylko któreś koło drży przy zmniejszeniu prędkości :?: :?:
Opisz dokładnie co się dzieje ;-)
ponieważ 3 wahacze mogą wyjść około 500zł , a gdy dołożysz jeszcze raz tyle (ja dałem 820zł za cały przód) i masz wszystkie wahacze wraz z końcówkami kierowniczymi i łącznikami stabilizatora ;-)
Tak że się zastanów .
W jaki sposób były sprawdzane hamulce że mówisz że masz proste tarcze :?:
jeśli jedzie obojętnie z jaką prędkością , np 100km/h i zaczynasz hamować to masz drgania w całym aucie , czy tylko któreś koło drży przy zmniejszeniu prędkości :?: :?:
Opisz dokładnie co się dzieje ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
jak robiłem przegląd to gościu stwierdził że tarcze są proste, zbieżność dobra tylko doczepił się wahaczy, mówił mi o dolnych tyko nie pamiętam które przedni czy tylny reszta jest ok.
Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.
Diagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację
Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.
Diagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację
ale czujesz je na kierownicy , pedale hamulca czy w całym samochodzie :mrgreen:ricov6 pisze:Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.
tak tylko że to nie będą równe drgania tylko będzie drgać raz mocniej raz słabiejDiagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację
Jeśli masz tarcze krzywe to przy prędkości od 140-90km/h będzie bardziej telepać , a po niżej 90km/h będzie telepać słabiej (bo koła wolniej się obracają) ale to pukanie czuć na całym samochodzie .
Jeszcze jedno sprawdź , czy nie masz czasami popękanych tych mostków co trzyma dwie tarcze w kupie , ja tak miałem , tarcze proste , niby wahacz wywalony a telepało , pojechałem na rolki do sprawdzania hamulców i wyszło że tarcze krzywe , dałem tarcze do przetoczenia i okazało się że mam te mostki popękane pomiędzy tarczami co są ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Tak tylko że to na rolkach by wyszło że są jakieś wahania , ja miałem na prawym przednim coś koło 900 czegoś tam za dużo a na lewym przednim 250 więcej ;-)danxr pisze:Kolego trzeba sprawdzić tarcze też tak miałem i po przetoczeniu drgania ustały
Co do przetoczenia tarcz hamulcowych to musisz jeszcze zobaczyć grubość tarczy , żeby nie było tak że chłop tobie to przetoczy , a po dwóch lub trzech hamowaniach tarcza pęknie ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Kolego podjedź gdzieś na Parking Kryty(supermarket , centrum handlowe) stań sobie gdzieś w rogu , zdejmij koło , opukaj tarcze młotkiem żeby rdza odpadła z tych mostków i obejrzyj te tarcze .ricov6 pisze:dzięki za pomoc jak tylko trochę temperatura podskoczy to zobaczę jak tarcze wyglądają.
Jeśli masz faktycznie mostki popękane pomiędzy tarczami to raczej nie może czekać , ponieważ tarcza może pęknąć i zablokować koło , a niech to się stanie przy prędkości np 100km/h , tragedia murowana ;-)
To jest 5 minut zabawy
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ja nie chcę nastraszyć tylko mówię żebyś sprawdził ;-)ricov6 pisze:to mnie mdamian nastraszyłeś
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ja stawiam na lekko zwihrowane tarcze - bicia są minimalne a własnie przy predkosciach 100-120 daja najbardziej znać o sobie..
mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta
mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta
Pomiędzy tarczami masz takie łączenia co 2 tarcze trzyma w kupie u mnie jak było bicie na tarczach , to właśnie te mostki co łączą tarcze popękało od wibracji tarczy hamulcowej , jak zdjąłem koło żeby zobaczyć stan tarczy to się przeraziłem widząc pęknięte 2 "mostki" chwyciłem za młotek , popukałem dookoła tarczy i zdziwienie dopiero miałem na twarzy jak się okazało że w prawej tarczy trzyma się tylko na 2 "mostkach" , a reszta jest popękana , na lewej tarczy miałem popękane też około połowy tych mostków , od razu poleciałem po tarcze hamulcowe , założyłem nowe i problem znikł .jaano pisze:mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta
Co do drgań to faktycznie podczas do wyhamowywania było czuć przy prędkości od 120km/h - 80km/h ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.