![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z wałkami rozrządu silnik BFM
- baranina24vip
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:35
- Lokalizacja: Katowice
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z wałkami rozrządu silnik BFM
witam kolegów
ostatnio w moim autku wywaliło następujący błąd
16396 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. wcześniej: Nieosiągnięta wartość wymaga P0012 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
wydaje mi się że moze to byc wina napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu bądz samego łańcucha lub rozwalonych i wytartych slizgów. po odpaleniu rano na zimnym silniku przez okolo 1-2 sek slychac kle kle ale tak bylo od ponad 6 miesiecy i żadne błędy nie wyskakiwały. jak wiekszosc z was wie cena jednej sztuki nie jest niska. moze ktoś mial podobny problem i okazało się to coś innego? rozrzad wymieniony ok 50 tys km temu.
po skasowaniu błędu jest OK ale kilka odpaleń i przejechanie okolo 40km ponownie wywala błąd.
jeśli ktoś to wyciągał to niech napisze czy trzeba wyciągać wałki czy można to wymienić bez ich ruszania.
Pozdrawiam
ostatnio w moim autku wywaliło następujący błąd
16396 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. wcześniej: Nieosiągnięta wartość wymaga P0012 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
wydaje mi się że moze to byc wina napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu bądz samego łańcucha lub rozwalonych i wytartych slizgów. po odpaleniu rano na zimnym silniku przez okolo 1-2 sek slychac kle kle ale tak bylo od ponad 6 miesiecy i żadne błędy nie wyskakiwały. jak wiekszosc z was wie cena jednej sztuki nie jest niska. moze ktoś mial podobny problem i okazało się to coś innego? rozrzad wymieniony ok 50 tys km temu.
po skasowaniu błędu jest OK ale kilka odpaleń i przejechanie okolo 40km ponownie wywala błąd.
jeśli ktoś to wyciągał to niech napisze czy trzeba wyciągać wałki czy można to wymienić bez ich ruszania.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015, 15:00 przez baranina24vip, łącznie zmieniany 1 raz.
No to kolego poczytaj bo kilka wątków sam założyłem..
Pokrywy zaworów w górę oglądnij napinacze nastawników wałków, u mnie w lewej zmieliło slizg napinacza, wymieniłem i to tanie nie jest.
Po tygodniu radości coś czsem chrobotnie ale szukam dalej , podejrzewam utratę ciśnienia na ścieżce olejowej ale nie mogę dojść gdzie.
Powodzenia.
Pokrywy zaworów w górę oglądnij napinacze nastawników wałków, u mnie w lewej zmieliło slizg napinacza, wymieniłem i to tanie nie jest.
Po tygodniu radości coś czsem chrobotnie ale szukam dalej , podejrzewam utratę ciśnienia na ścieżce olejowej ale nie mogę dojść gdzie.
Powodzenia.
Trochę historii kolegi datelos tutaj:
http://www.a8team.pl/topics12/2409,12.htm
http://www.a8team.pl/topics12/5267.htm
http://www.a8team.pl/topics12/5871.htm
http://www.a8team.pl/topics12/6047.htm
Tylko nie zakładajcie już proszę następnego tematu o napinaczach czy stukach w silniku BFM - te które są wystarczą chyba w pełni do opisania problemu i ewentualnego rozwiązania ;-)
http://www.a8team.pl/topics12/2409,12.htm
http://www.a8team.pl/topics12/5267.htm
http://www.a8team.pl/topics12/5871.htm
http://www.a8team.pl/topics12/6047.htm
Tylko nie zakładajcie już proszę następnego tematu o napinaczach czy stukach w silniku BFM - te które są wystarczą chyba w pełni do opisania problemu i ewentualnego rozwiązania ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- baranina24vip
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:35
- Lokalizacja: Katowice
spokojnie koledzy
nie chodzilo mi o zakladanie celowo nowego tematu. nie znalazlem odpwiedzi czy do wymiany napinacza trzeba sciagnąć wałki i stad moje pytanie a przy okazji opisalem problem. dzisiaj w ciągu dnia lampka check sama zgasła podczas opalania ale podlaczylem się aby zobaczyc co teraz tam jest i pojawil się inny błąd
16395 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później: Nieosiągnięta wartość wymagana
P0011 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
nie chodzilo mi o zakladanie celowo nowego tematu. nie znalazlem odpwiedzi czy do wymiany napinacza trzeba sciagnąć wałki i stad moje pytanie a przy okazji opisalem problem. dzisiaj w ciągu dnia lampka check sama zgasła podczas opalania ale podlaczylem się aby zobaczyc co teraz tam jest i pojawil się inny błąd
16395 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później: Nieosiągnięta wartość wymagana
P0011 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
- baranina24vip
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:35
- Lokalizacja: Katowice
przepraszam za zwloke ale nie mialem czasu a poza tym dolalem oleju prawie do max i juz nie wywala mi bledu wiec podejrzewam ze napinacze moga byc oslabione na wyzszym poziomie oleju nie ma narazie problemu. nie sciagalem dekli bo brak czasu, podlaczylem jedynie kompa
silnik zimny przy -10 na zewnatrz
Grupa 090: Camshaft Adjustment (Intake)
640 /min Engine Speed (G28)
OFF Cam. Adjustment Intake Status
-1.0*KW Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
-3.0*KW Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
Grupa 093: Camshaft Adjustment Adaptation
640 /min Engine Speed (G28)
17.3 % Engine Load
-13.0*KW Phase Position Bank 1 Intake
-13.0*KW Phase Position Bank 2 Intake
silnik zagrzany do 90
Grupa 090: Camshaft Adjustment (Intake)
640 /min Engine Speed (G28)
OFF Cam. Adjustment Intake Status
0.0*KW Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
-1.0*KW Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
Grupa 093: Camshaft Adjustment Adaptation
640 /min Engine Speed (G28)
12.8 % Engine Load
-14.0*KW Phase Position Bank 1 Intake
-16.0*KW Phase Position Bank 2 Intake
silnik zimny przy -10 na zewnatrz
Grupa 090: Camshaft Adjustment (Intake)
640 /min Engine Speed (G28)
OFF Cam. Adjustment Intake Status
-1.0*KW Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
-3.0*KW Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
Grupa 093: Camshaft Adjustment Adaptation
640 /min Engine Speed (G28)
17.3 % Engine Load
-13.0*KW Phase Position Bank 1 Intake
-13.0*KW Phase Position Bank 2 Intake
silnik zagrzany do 90
Grupa 090: Camshaft Adjustment (Intake)
640 /min Engine Speed (G28)
OFF Cam. Adjustment Intake Status
0.0*KW Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
-1.0*KW Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
Grupa 093: Camshaft Adjustment Adaptation
640 /min Engine Speed (G28)
12.8 % Engine Load
-14.0*KW Phase Position Bank 1 Intake
-16.0*KW Phase Position Bank 2 Intake
Kolego zrób jeszcze jeden test.Mianowicie:
Zrób reset kompa, odpal i odrazu obserwuj blok 090 i 093.
W bloku 093 powinieneś mie wartości koło 0 a w 090 duży minus. Po chwili wartości z 090 wskoczą do 093(adaptacja się uruchomi) a w 090 pojawi sie coś blisko 0( tak jak masz teraz)
Według Mnie masz problem z fazatorami a raczej z ciśnieniem oleju(zresztą sam do tego doszedłeś poprzez dolanie oleju co podniosło ciśnienie)
Ja bym zrobił płukanie silnika i wymiane zaworków sterujących dopływ oleju do głowic.
Zalał silnik dobrym olejem( Mobil 5W50 lub Motul) Jesli nadal będzie problem to wymiana pompy oleju.Sprawdził jeszcze ciśnienie oleju na wolnych obrotach.
Czy te wartości co podałeś to po dolaniu oleju czy jeszcze przed?
Wartości w kanale 093 powinny dla wszystkich V6 i V8 byc 0 (tak podaje rosstech)
Zrób reset kompa, odpal i odrazu obserwuj blok 090 i 093.
W bloku 093 powinieneś mie wartości koło 0 a w 090 duży minus. Po chwili wartości z 090 wskoczą do 093(adaptacja się uruchomi) a w 090 pojawi sie coś blisko 0( tak jak masz teraz)
Według Mnie masz problem z fazatorami a raczej z ciśnieniem oleju(zresztą sam do tego doszedłeś poprzez dolanie oleju co podniosło ciśnienie)
Ja bym zrobił płukanie silnika i wymiane zaworków sterujących dopływ oleju do głowic.
Zalał silnik dobrym olejem( Mobil 5W50 lub Motul) Jesli nadal będzie problem to wymiana pompy oleju.Sprawdził jeszcze ciśnienie oleju na wolnych obrotach.
Czy te wartości co podałeś to po dolaniu oleju czy jeszcze przed?
Wartości w kanale 093 powinny dla wszystkich V6 i V8 byc 0 (tak podaje rosstech)
- baranina24vip
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:35
- Lokalizacja: Katowice
podane wartość po dolaniu oleju bo nie podejrzewałem że może to mieć wpływ
jaki reset kompa masz na myśli i jak to zrobić?
wg tego co podaje mi VCDS jako chyba podpowiedz to dla grupy 090 powinny być wartości pomiędzy -3 do +20 a dla grupy 093 wartości od -25 do +25 nie wiem czy mam się tym sugerować
jaki reset kompa masz na myśli i jak to zrobić?
wg tego co podaje mi VCDS jako chyba podpowiedz to dla grupy 090 powinny być wartości pomiędzy -3 do +20 a dla grupy 093 wartości od -25 do +25 nie wiem czy mam się tym sugerować
Reset:
Wystarczy, że skasujesz błedy w silniku nawet jak ich nie ma to kasuj i powinny wtedy polecieć i adaptacje. Druga metoda to odłaczenie akumulatora na kilka godzin.
Wartości w VCDS to wartości dopuszczalne, kiedy błędu nie wywali. Przed dolaniem oleju musiałeś mieć więcej niż -25
Zadbaj o OLEJ i zbieraj kase bo nadejdzie dzień kiedy dolewanie oliwy nie pomoże.
Wystarczy, że skasujesz błedy w silniku nawet jak ich nie ma to kasuj i powinny wtedy polecieć i adaptacje. Druga metoda to odłaczenie akumulatora na kilka godzin.
Wartości w VCDS to wartości dopuszczalne, kiedy błędu nie wywali. Przed dolaniem oleju musiałeś mieć więcej niż -25
Zadbaj o OLEJ i zbieraj kase bo nadejdzie dzień kiedy dolewanie oliwy nie pomoże.
No to kolega hipcio rację ma ..
Wywiozłem auto do wrocławia mam tam przekozaka silnokowego.
Temat grzechotania, klikania, błędów położenia wału , wałków ect. mam po uszy .
Znajdź kokoś kto się zna na tych silnikach bo to nie jednostka do uczenia się.
Jak wiesz napinacz wymieniałem, pompa, panewki, wałki posprawdzane w piątek będę miał żetelną diagnozę to podpowiem jak nie wymieniać połowy silnika.
A w kwestji błędów czujnika to jak rozrząd o ząbek machnięty to wywala błąd właśnie po ok 40 , 50 km i pod warunkiem że wykręciłeś silnik powyżej 4 czy 4,5 tyś obr.
Wywiozłem auto do wrocławia mam tam przekozaka silnokowego.
Temat grzechotania, klikania, błędów położenia wału , wałków ect. mam po uszy .
Znajdź kokoś kto się zna na tych silnikach bo to nie jednostka do uczenia się.
Jak wiesz napinacz wymieniałem, pompa, panewki, wałki posprawdzane w piątek będę miał żetelną diagnozę to podpowiem jak nie wymieniać połowy silnika.
A w kwestji błędów czujnika to jak rozrząd o ząbek machnięty to wywala błąd właśnie po ok 40 , 50 km i pod warunkiem że wykręciłeś silnik powyżej 4 czy 4,5 tyś obr.
Przy okazji pochwal się tym kozakiem silnikowym może się przydaćdatelos pisze:No to kolega hipcio rację ma ..
Wywiozłem auto do wrocławia mam tam przekozaka silnokowego.
Temat grzechotania, klikania, błędów położenia wału , wałków ect. mam po uszy .
Znajdź kokoś kto się zna na tych silnikach bo to nie jednostka do uczenia się.
Jak wiesz napinacz wymieniałem, pompa, panewki, wałki posprawdzane w piątek będę miał żetelną diagnozę to podpowiem jak nie wymieniać połowy silnika.
A w kwestji błędów czujnika to jak rozrząd o ząbek machnięty to wywala błąd właśnie po ok 40 , 50 km i pod warunkiem że wykręciłeś silnik powyżej 4 czy 4,5 tyś obr.

Też jestem bardzo ciekawy ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-