Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

[D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)

Post autor: quattrodriver » 02 lut 2012, 09:40

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim silnikiem. Nie regularnie wyskakuje mi naraz 5 błedów (czasem 50km bez problemowo, czasem co 5 km..)

P0300
P0301
P0302
P0303
P0304

Znam znaczenie tych błędów, jednak nie mogę dojść do przyczyny ich występowania :/ Sprawa jest dziwna gdyż jest to cała głowica pierwsza.. Oczywiście silnik zaczyna nie równo pracować a na wolnych obrotach gaśnie.. Wymienione moduły zapłonu na nowe Boscha, cewki podmieniane miejscami z drugą głowicą, testowane na różnych świecach. Nie pomaga wyłączenie zapłonu, natomiast błąd znika po 2, 3 minutowym odłączeniu akumulatora..
Jakieś sugestie?? Ktoś spotkał się z podobnym problemem??
Myślałem jeszcze o knock sensorze na tej stronie bloku, fałszywie wyczuwa spalanie stukowe i przesuwa zapłon po za wartość progową. Czy jestem w błędzie??

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Bartek
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 09:36 przez quattrodriver, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 lut 2012, 10:29

sorki jeszcze śpię ;-)
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 11:00 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 02 lut 2012, 10:55

mdamian, przecież quattrodriver napisał,że wie co te błędy oznaczają...moduły wymieniał i cewki też zamieniał :-/
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 02 lut 2012, 16:45

Sprawdz mase na cewkach czy jest oki.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 02 lut 2012, 21:14

Miałem coś podobnego , nie miałem zapłonu na 1 głowicy ale non stop , to padł czujnik położenia wałka rozrządu

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 02 lut 2012, 23:40

Przez myśl mi przeszedł przez chwile rozjechany rozrząd albo luzne koło pasowe na wałku rozrządu ale to chyba moge sobie wybić z głowy?? Dziwne bo spalania stukowego nie słychać, macie racje, sprawdze jutro mase i załoze nowy czujnik położenia wału. Mozna w jakiś łatwy sposób dołozyc masę do cewek??

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 03 lut 2012, 08:18

quattrodriver pisze:załoze nowy czujnik położenia wału.
Kolega miał na myśli czujnik wałka rozrządu, a nie czujnik wału.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 lut 2012, 09:51

daro72 pisze:czujnik wałka rozrządu
inna nazwa to czujnik " Hala "
Poszukaj w postach , trochę tego było , na pewno znajdziesz ;-)

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 04 lut 2012, 10:54

Sory, mój błąd nie doczytałem.. podmienie halla i zobaczę czy się poprawi. Zmasowanie nie pomogło. Po odłączeniu fizycznym stukowca nastąpił spadek mocy ale silnik nie kuleje. To też spróbuje stestować.. Zdam relacje napewno :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 05 lut 2012, 19:42

Czujnik " Hala " 86 zł .

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 07 lut 2012, 08:15

Niestety nie pomogło, czujnik Hala nowy z Boscha, nowy stukowiec też z Boscha a efekt żaden :/ Ktoś jeszcze jakieś sugestie?? Może uszkodzony sterownik??

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 lut 2012, 08:30

W twoim aucie sterują jeszcze chyba moduły zapłonowe ale one dają zapłon nie na jednej głowicy tylko naprzemiennie. Ale można sprawdzić? Moduły znajdują się pod osłoną przy podszybiu za filtrem powietrza. Raczej dziwne by to było gdyby obydwa siadły. Spróbuj podmienić je miejscami i sprawdź czy wypadanie przeskoczy na inne cylindry.
Dążenie do doskonałości.

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 07 lut 2012, 09:45

Oba moduły zapłonu kupiłem fabrycznie nowe z Boscha i już podmieniałem miejscami :/ Silnik jest prze swapowany do Audi 90 i tu tez pojawia się komplikacja. Natomiast wszystko w moim mniemaniu zostało zrobione według sztuki. Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo) generował błędy zapłonu?? może ma ktoś oczywiście za odpłata pożyczyć komputer z podobnie odblokowanym sterownikiem w celu wykluczenia błędu sterownika (programu)?? temat zapłonu zmywa mi sen z powiek i chciałbym już uporać się z tym tematem..

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 lut 2012, 09:58

Nie spojrzałem, że to nie A8. Jeśli musiałeś oszukiwać immo to bardzo prawdopodobne, że idzie zły sygnał do ECU. Spróbuj całkiem wyłączyć immo. Być może jeszcze być to z odczytem pinu z silnika. Jeśli chodzi o immo to jest możliwość jego wyłączenia VAG Comanderem. Mam ten fejs ale jeszcze się nim bawię i testuję, a co za tym idzie uczę. Ale wiem że jest taka opcja jak wyłączenie immo.
quattrodriver pisze:Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo)
Być może emulator coś szwankuje.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 lut 2012, 10:02

Tak jak Daro pisał wyżej moduły nie obsługują cewek tylko po jednej lub tylko po drugiej stronie

Moduł 1, cewki cylindrów: 1,4,6,7
Moduł 2, cewki cylindrów: 2,3,5,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl