![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
A nie jest na odwrót?? w momencie pojawienia się spalania stukowego czujnik go wykrywa i opóźnia zapłon?? Musze podjechać podpiąć sondę szerokopasmową i zmierzyć AFR bo mam wrażenie że silnik mimo wszystko jest podlewany paliwem. Nawet podczas gdy błędu w komputerze nie ma i praca silnika jest stabilna czuć nie spalone paliwo 

Czujniki stukowe spełniają 2 funkcje, o dobraniu zapłonu tu nie piszemy
tylko o wypadaniu zapłonów
ECU nie jest w stanie się inaczej dowiedzieć o braku zapłonu na cylindrze niż
przez bramke wejściową, nie ma innej związanej z zapłonem tylko cuzjniki stukowe.
Inne bramki wejściowe to:
przepływka, czujniki temp. powietrza, cieczy, tps itp.
One nie są w stanie odebrać sygnału o braku zapłonu... tak na logikę.
DODANE:
To co piszę nie musi oznaczać, iż masz zwalone czujniki stukowe.
Ale warto im się przyjrzeć. 4 sztuki, dwa od strony kolektora ssącego,
dwa po bokach bloku.
Jeżeli łapie błędy tylko jedna strona to czujnik wału OK, czujnik wałka do sprawdzenia,
ustawienie rozrządu...
A jak wtryskiwacze? OK, zamienić stronami, podnieść listwę benzynową i podmienić
stronami wtryski ze sobą.
tylko o wypadaniu zapłonów
ECU nie jest w stanie się inaczej dowiedzieć o braku zapłonu na cylindrze niż
przez bramke wejściową, nie ma innej związanej z zapłonem tylko cuzjniki stukowe.
Inne bramki wejściowe to:
przepływka, czujniki temp. powietrza, cieczy, tps itp.
One nie są w stanie odebrać sygnału o braku zapłonu... tak na logikę.
DODANE:
To co piszę nie musi oznaczać, iż masz zwalone czujniki stukowe.
Ale warto im się przyjrzeć. 4 sztuki, dwa od strony kolektora ssącego,
dwa po bokach bloku.
Jeżeli łapie błędy tylko jedna strona to czujnik wału OK, czujnik wałka do sprawdzenia,
ustawienie rozrządu...
A jak wtryskiwacze? OK, zamienić stronami, podnieść listwę benzynową i podmienić
stronami wtryski ze sobą.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
Jeśli chodzi o czujniki spalania stukowego to są u mnie dwie sztuki. Jeden od strony kolektora wydechowego dla głowicy nr.2 i jeden pod kolektorem ssącym dla głowicy nr.1 i to jego wczoraj wymieniłem na nowego. Nic sie nie poprawiło.. jeśli chodzi o czujnik wałka również wymieniony na fabrycznie nowy. Rozrząd wymieniony na nowy, składany zgodnie ze sztuką. Co prawda bez blokad i luzowania kółek (uszczelniacze wałków w dobrym stanie, bez potrzeby wymiany)na wałkach ale było to sprawdzane po wymianie. Listwa wtryskowa z prawidłowym ciśnieniem (mierzone). Co do wydajności wtrysków.. hmm, wiem że na oko to chłop w szpitalu umarł ale tez było to sprawdzane (metoda chałupnicza z kubeczkami i poziomem paliwa). Powoli kończą mi się pomysły i to jest najgorsze..
Racja, dwie sztuki KS... pomyślałem o innym silniku.
Jeśli jesteś pewny rozrządu i czujnika wałka to rzeczywiście zagłostka.
Ściągałeś kolektor dolotowy (wymiana czujnika stukowego).
Jak tam wyglądały kanały wejściowe w głowicy (zaolejone)?
Sprawdzałeś ciśnienie sprężania przestawienie rozrządu o jeden ząb spowoduje
spadki ciśnienia o jakieś 1 bar. Porównanie między prawą i lewą głowicą.
Dalej zostaje elektryka.
W takich sytuacjach biorę oscyloskop i mierzę nim wartości sygnałów
przy wtyczce ECU. Ruszam wiązkiami kabli, pukam itd.
Oscyloskop z zapisem, można prześledzić zapisane sygnały.
Zajmuje to trochę czasu ale udaje się namierzyć winowajcę.
Jeśli jesteś pewny rozrządu i czujnika wałka to rzeczywiście zagłostka.
Ściągałeś kolektor dolotowy (wymiana czujnika stukowego).
Jak tam wyglądały kanały wejściowe w głowicy (zaolejone)?
Sprawdzałeś ciśnienie sprężania przestawienie rozrządu o jeden ząb spowoduje
spadki ciśnienia o jakieś 1 bar. Porównanie między prawą i lewą głowicą.
Dalej zostaje elektryka.
W takich sytuacjach biorę oscyloskop i mierzę nim wartości sygnałów
przy wtyczce ECU. Ruszam wiązkiami kabli, pukam itd.
Oscyloskop z zapisem, można prześledzić zapisane sygnały.
Zajmuje to trochę czasu ale udaje się namierzyć winowajcę.
A mi się wydaje, że jeżeli czujniki wymienione to pozostaje tylko rozrząd. Wiem że wymieniałeś go zgodnie ze sztuką ale może podczas naciągania paska rozrząd przestawił się o kilka stopni. Więcej wytłumaczeń nie ma. Jeśli wtryski dają jako takie ciśnienie może być spadek mocy lub sporadyczne wypadanie zapłonów. Raczej nie wierzę w to, że wszystkie wtryski na raz padły. A i jeszcze jedno pytanie. Czy ten objaw masz na Pb i Lpg.
Dążenie do doskonałości.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
Ciśnienie na cylindrach nie było mierzone. Także narazie na ten temat nie moge się wypowiedzieć.
Jakie powinny to być wartości dla tej jednostki? Kod silnika ABZ.. Po sciągnięciu kolektora ssącego podczas pierwszego mycia silnika (przed wsadzeniem w nową karoserie) sprawdzałem kanały dolotowe i bylem mega pozytywnie zaskoczony. Bardzo czysto, brak oleju i nagarów. Podczas teraźniejszej wymiany również tam zaglądałem i stan nie uległ zmianie. Auto nie pali oleju, brak zmiany poziomu po przejechaniu 1000km od momentu first startu. Silnik był bez instalacji LPG.
Trudno mi fizycznie określić jak zdrowy jest ten silnik, auto zapitala kosmicznie o ile nie przerywa. Wolna odma silnika też nie zdradza złego stanu silnika. Ale macie racje, zmierzenie kompresji powinno też cos ukierunkować. Jakis paten na sprawdzenie przestawionego rozrządu??
Jakie powinny to być wartości dla tej jednostki? Kod silnika ABZ.. Po sciągnięciu kolektora ssącego podczas pierwszego mycia silnika (przed wsadzeniem w nową karoserie) sprawdzałem kanały dolotowe i bylem mega pozytywnie zaskoczony. Bardzo czysto, brak oleju i nagarów. Podczas teraźniejszej wymiany również tam zaglądałem i stan nie uległ zmianie. Auto nie pali oleju, brak zmiany poziomu po przejechaniu 1000km od momentu first startu. Silnik był bez instalacji LPG.
Trudno mi fizycznie określić jak zdrowy jest ten silnik, auto zapitala kosmicznie o ile nie przerywa. Wolna odma silnika też nie zdradza złego stanu silnika. Ale macie racje, zmierzenie kompresji powinno też cos ukierunkować. Jakis paten na sprawdzenie przestawionego rozrządu??
Z jaką siłą dokręcone są Stukowce? To bardzo ważne!!!
Vag prawde powie, podaj Mi adres e mail, prześle Ci wszystkie wartości bloków. Sprawdzisz od a do z cały silnik.
Masz tam Lpg czy tylko Pb?
Sprawdz jeszcze dokładnie plus minus i sterowanie do cewek i do wtryskiwaczy
Gdyby rozrząd był bardzo żle to wywaliło by bład wałka. Pomimo to Tomek ma racje bez blokad to o flaszke się założe, że nie jest idealnie. Nie pytaj skąd to wiem nawet :mrgreen:
Vag prawde powie, podaj Mi adres e mail, prześle Ci wszystkie wartości bloków. Sprawdzisz od a do z cały silnik.
Masz tam Lpg czy tylko Pb?
Sprawdz jeszcze dokładnie plus minus i sterowanie do cewek i do wtryskiwaczy
Gdyby rozrząd był bardzo żle to wywaliło by bład wałka. Pomimo to Tomek ma racje bez blokad to o flaszke się założe, że nie jest idealnie. Nie pytaj skąd to wiem nawet :mrgreen:
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik jest tylko zasilany Pb. Co do stukowców zostały one po prostu dokręcone bez klucza dynamometrycznego. Znasz wartość bo mam taki klucz ale nie znam wartości momentu dokręcenia?? Wiązka była na dzień dobry sprawdzana bo jeszcze wcześniej miałem problemy (jak się później okazało) z modułami zapłonu i też drogą dedukcji sprawdziłem w trakcie całą wiązkę. Co do rozrządu to też podejdę do tego tematu bo pewności nie mam. Na razie jestem na etapie załatwiania blokad 
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Ten silnik a szczególnie swap jest dla mnie nowością a co za tym idzie brak wiedzy w danym temacie.
Mail: quattrodriver@interia.pl z góry dzięki, poszukiwałem bloków. Masz je z opisami??

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Ten silnik a szczególnie swap jest dla mnie nowością a co za tym idzie brak wiedzy w danym temacie.
Mail: quattrodriver@interia.pl z góry dzięki, poszukiwałem bloków. Masz je z opisami??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dziękuje, dostałem bloki. W weekend się tym zajmę. Będę informował o dalszym przebiegu dumań nad V8
[ Dodano: 2012-03-31, 08:00 ]
Witam wszystkich.
Sory za dość długi czas odpowiedzi ale tyle trwała diagnoza. Powodem usterki był uszkodzony sterownik. Po wymianie ECU na bliźniaczy wszystko się uspokoiło.

[ Dodano: 2012-03-31, 08:00 ]
Witam wszystkich.
Sory za dość długi czas odpowiedzi ale tyle trwała diagnoza. Powodem usterki był uszkodzony sterownik. Po wymianie ECU na bliźniaczy wszystko się uspokoiło.
quattrodriver, I co tam w końcu wyszło ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
