Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 07 lut 2012, 10:16

Wyłączanie opcji immo jest związane z wymianą epromu i programowaniem nowej kości?? czy można to zrobić z poziomu OBD2??

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 lut 2012, 10:18

Aż tak obcykany nie jestem. Ale jeśli istnieje możliwość sczytywania kodów pin i ich jakiejś korekcji to może i to jest wykonalne?
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 lut 2012, 10:28

Jak system detektuje wypadanie zapłonów?

Moim zdaniem robi to tylko w jeden sposób: czujniki spalania stukowego.
W momencie zapłonu ma nastąpić odbiór sygnału na czujniku stukowym.

Jest zapłon, nie ma piku na czujniku stukowym = wypadanie zapłonu

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 07 lut 2012, 11:38

A nie jest na odwrót?? w momencie pojawienia się spalania stukowego czujnik go wykrywa i opóźnia zapłon?? Musze podjechać podpiąć sondę szerokopasmową i zmierzyć AFR bo mam wrażenie że silnik mimo wszystko jest podlewany paliwem. Nawet podczas gdy błędu w komputerze nie ma i praca silnika jest stabilna czuć nie spalone paliwo :/

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 lut 2012, 11:44

Czujniki stukowe spełniają 2 funkcje, o dobraniu zapłonu tu nie piszemy
tylko o wypadaniu zapłonów

ECU nie jest w stanie się inaczej dowiedzieć o braku zapłonu na cylindrze niż
przez bramke wejściową, nie ma innej związanej z zapłonem tylko cuzjniki stukowe.

Inne bramki wejściowe to:

przepływka, czujniki temp. powietrza, cieczy, tps itp.

One nie są w stanie odebrać sygnału o braku zapłonu... tak na logikę.

DODANE:
To co piszę nie musi oznaczać, iż masz zwalone czujniki stukowe.
Ale warto im się przyjrzeć. 4 sztuki, dwa od strony kolektora ssącego,
dwa po bokach bloku.

Jeżeli łapie błędy tylko jedna strona to czujnik wału OK, czujnik wałka do sprawdzenia,
ustawienie rozrządu...

A jak wtryskiwacze? OK, zamienić stronami, podnieść listwę benzynową i podmienić
stronami wtryski ze sobą.

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 07 lut 2012, 13:39

Jeśli chodzi o czujniki spalania stukowego to są u mnie dwie sztuki. Jeden od strony kolektora wydechowego dla głowicy nr.2 i jeden pod kolektorem ssącym dla głowicy nr.1 i to jego wczoraj wymieniłem na nowego. Nic sie nie poprawiło.. jeśli chodzi o czujnik wałka również wymieniony na fabrycznie nowy. Rozrząd wymieniony na nowy, składany zgodnie ze sztuką. Co prawda bez blokad i luzowania kółek (uszczelniacze wałków w dobrym stanie, bez potrzeby wymiany)na wałkach ale było to sprawdzane po wymianie. Listwa wtryskowa z prawidłowym ciśnieniem (mierzone). Co do wydajności wtrysków.. hmm, wiem że na oko to chłop w szpitalu umarł ale tez było to sprawdzane (metoda chałupnicza z kubeczkami i poziomem paliwa). Powoli kończą mi się pomysły i to jest najgorsze..

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 lut 2012, 14:05

Racja, dwie sztuki KS... pomyślałem o innym silniku.

Jeśli jesteś pewny rozrządu i czujnika wałka to rzeczywiście zagłostka.

Ściągałeś kolektor dolotowy (wymiana czujnika stukowego).
Jak tam wyglądały kanały wejściowe w głowicy (zaolejone)?

Sprawdzałeś ciśnienie sprężania przestawienie rozrządu o jeden ząb spowoduje
spadki ciśnienia o jakieś 1 bar. Porównanie między prawą i lewą głowicą.

Dalej zostaje elektryka.
W takich sytuacjach biorę oscyloskop i mierzę nim wartości sygnałów
przy wtyczce ECU. Ruszam wiązkiami kabli, pukam itd.
Oscyloskop z zapisem, można prześledzić zapisane sygnały.
Zajmuje to trochę czasu ale udaje się namierzyć winowajcę.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 lut 2012, 15:41

A mi się wydaje, że jeżeli czujniki wymienione to pozostaje tylko rozrząd. Wiem że wymieniałeś go zgodnie ze sztuką ale może podczas naciągania paska rozrząd przestawił się o kilka stopni. Więcej wytłumaczeń nie ma. Jeśli wtryski dają jako takie ciśnienie może być spadek mocy lub sporadyczne wypadanie zapłonów. Raczej nie wierzę w to, że wszystkie wtryski na raz padły. A i jeszcze jedno pytanie. Czy ten objaw masz na Pb i Lpg.
Dążenie do doskonałości.

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 07 lut 2012, 21:31

Ciśnienie na cylindrach nie było mierzone. Także narazie na ten temat nie moge się wypowiedzieć.
Jakie powinny to być wartości dla tej jednostki? Kod silnika ABZ.. Po sciągnięciu kolektora ssącego podczas pierwszego mycia silnika (przed wsadzeniem w nową karoserie) sprawdzałem kanały dolotowe i bylem mega pozytywnie zaskoczony. Bardzo czysto, brak oleju i nagarów. Podczas teraźniejszej wymiany również tam zaglądałem i stan nie uległ zmianie. Auto nie pali oleju, brak zmiany poziomu po przejechaniu 1000km od momentu first startu. Silnik był bez instalacji LPG.
Trudno mi fizycznie określić jak zdrowy jest ten silnik, auto zapitala kosmicznie o ile nie przerywa. Wolna odma silnika też nie zdradza złego stanu silnika. Ale macie racje, zmierzenie kompresji powinno też cos ukierunkować. Jakis paten na sprawdzenie przestawionego rozrządu??

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 07 lut 2012, 22:28

patent na sprawdzenie rozrzadu jest prosty
załorzyc blokady i wtedy jest sie pewnym
powiem tak bez blokowania wałków i luzowania koł na wałkach przy wymianie rozrzadu to takie jaja sie potem czesto i gesto robią

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 09 lut 2012, 01:17

Z jaką siłą dokręcone są Stukowce? To bardzo ważne!!!

Vag prawde powie, podaj Mi adres e mail, prześle Ci wszystkie wartości bloków. Sprawdzisz od a do z cały silnik.

Masz tam Lpg czy tylko Pb?

Sprawdz jeszcze dokładnie plus minus i sterowanie do cewek i do wtryskiwaczy

Gdyby rozrząd był bardzo żle to wywaliło by bład wałka. Pomimo to Tomek ma racje bez blokad to o flaszke się założe, że nie jest idealnie. Nie pytaj skąd to wiem nawet :mrgreen:

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 09 lut 2012, 09:39

Silnik jest tylko zasilany Pb. Co do stukowców zostały one po prostu dokręcone bez klucza dynamometrycznego. Znasz wartość bo mam taki klucz ale nie znam wartości momentu dokręcenia?? Wiązka była na dzień dobry sprawdzana bo jeszcze wcześniej miałem problemy (jak się później okazało) z modułami zapłonu i też drogą dedukcji sprawdziłem w trakcie całą wiązkę. Co do rozrządu to też podejdę do tego tematu bo pewności nie mam. Na razie jestem na etapie załatwiania blokad ;)
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Ten silnik a szczególnie swap jest dla mnie nowością a co za tym idzie brak wiedzy w danym temacie.
Mail: quattrodriver@interia.pl z góry dzięki, poszukiwałem bloków. Masz je z opisami??

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 09 lut 2012, 17:17

Bloki wysłałem. Co do stukowca dokrec 20Nm.

quattrodriver
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 09 lut 2012, 22:19

Dziękuje, dostałem bloki. W weekend się tym zajmę. Będę informował o dalszym przebiegu dumań nad V8 ;)

[ Dodano: 2012-03-31, 08:00 ]
Witam wszystkich.
Sory za dość długi czas odpowiedzi ale tyle trwała diagnoza. Powodem usterki był uszkodzony sterownik. Po wymianie ECU na bliźniaczy wszystko się uspokoiło.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 31 maja 2012, 13:31

quattrodriver, I co tam w końcu wyszło ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl