części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 lut 2012, 21:12

lookier pisze:a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!
tak jak pisze lookier, albo jeszcze źle wyważone koła ;-)

lookier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2012, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lookier » 13 lut 2012, 21:13

Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż wbrew powszechnej opinii, że drgania na kierownicy spowodowane są w większości przypadków krzywizną tarcz przednich, bardzo częstą przyczyną drgań nadwozia przy hamowaniu jest dość mocne zużycie tarcz.. tylnych! I choć mogłoby się to wydawać śmieszne, dużo ludzi odchodzi od zmysłów nie mogąc pozbyć się wibracji, wymienia elementy przedniego zawieszenia, wymienia przednie tarcze i klocki, a przyczyną są paradoksalnie tarcze tylne. Warto to sprawdzić, zwłaszcza, że koszt wymiany hamulców tylnych jest niewspółmiernie niższy od kosztów hamulców przednich - niezależnie od rocznika auta.
Pozdrawiam,
L.

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 13 lut 2012, 21:46

lookier pisze:
Masa pisze:a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!
Krzywa felga, albo opony do kitu.
felgi proste jak łza opony nowe zima zresztą na letnich było to samo i podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-?

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 13 lut 2012, 22:34

Bardzo możliwe że będziesz musiał przeprowadzić regenerację tłoczków( nie równomiernie dociskają klocki do tarcz). Możesz też przy okazji zregenerować zaciski jeśli mają zbyt duże luzy na prowadnicach.
Dążenie do doskonałości.

lookier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2012, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lookier » 13 lut 2012, 23:31

Masa pisze:podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-?
Sprawdź tylne tarcze. Mam 99% pewności, że właśnie tam kryje się problem.
Pozdrawiam,
L.

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 14 lut 2012, 13:06

acha chodzi Ci o te połączenia które odprowadzają ciepło w tarczy i jednocześnie je łącza w całość w ramach jednego odlewu tarczy?? ale tam jest ich dużo - prawie co 1cm. i sięgają na szerokość cierną tarczy.. ciekawe że mogło aż tak skorodować..
ja wymieniałem na nowe tarcze bo już były znacznie zużyte stare..
pozdr
Obrazek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 14 lut 2012, 15:11

jaano, Dokładnie o to łączenie mi chodzi , u mnie były popękane i temu mi telepało samochodem podczas hamowania ;-)

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 14 lut 2012, 17:14

lookier pisze:
Masa pisze:podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-?
Sprawdź tylne tarcze. Mam 99% pewności, że właśnie tam kryje się problem.
ale tylne tez mam nowe z klockami :/

lookier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2012, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lookier » 14 lut 2012, 20:48

Masa pisze:ale tylne tez mam nowe z klockami :/
No to teraz zupełnie mnie wybiłeś z tropu. Jedyne rozwiązanie to próba przetoczenia tarcz na aucie. Może to pomoże.
Pozdrawiam,
L.

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 14 lut 2012, 20:56

ja swoje tarcze oddałem do reklamacji firma bosch takze nie jakies badziewie chociarz juz wszystkie firmy padaja na psy i zostały mi oddane sprawdzili pomierzyli i jedna tarcza miała odchylenie 0.01mm a druga 0.02mm mowimy o przodzie i to jest wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować hehe ale tak powaznie zaczyna mnie to wku.... pomału ja juz sam nie wiem o co kaman

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 14 lut 2012, 21:22

Masa pisze:wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować
daj do przetoczenia tarcze , nie może być takich wahań bo przy danych prędkościach tarcza wpadają w drgania , tak samo koła samochodu , czemu nie może być nawet 1grama różnicy w wyważeniu koła :?: :?: bo zacznie wpadać w drgania przy pewnej prędkości .

przykład , 3 dni temu bawiłem się na parkingu Tesco :mrgreen:
po całej zabawie dojazd do domu i ku mojemu zdziwieniu telepie mi tyłem , na przystanek , wysiadam , oglądam i patrze felga tylna trochę obklejona śniegiem w dziurach . Wyczyściłem , wsiadłem i jadę , znowu czuję telepanie , zjazd na bok i co ?? mała bryłka śniegu na wewnętrznej stronie (przez dziurę widać) śrubokręt , trochę perswazji i udało się odkleić od felgi , problem znikł .

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 15 lut 2012, 11:27

A ja uważam po doświadczeniu z A8 i S8 że winą są zaciski które się wyrabiają, nie ma do nich zestawów naprawczych i pozostaje tylko wymiana albo dorabianie tulejek (było opisane na forum).
Oczywiście nie można tej teorii zastosować do wszystkich przypadków, jednak sami powiedzcie, co więcej może na to wpływać jeżeli wymieni się już praktycznie wszystko?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 lut 2012, 11:53

Masa pisze:jedna tarcza miała odchylenie 0.01mm a druga 0.02mm
ja dalej obstawiam to

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 15 lut 2012, 13:22

mdamian, Tak jak pisałem, nie twierdzę że wszystkie przypadki to zaciski, jednak nie spotkałem się z innym modelem auta w którym występowałby tak masowo taki problem (praktycznie u każdego mocniej czy słabiej coś łomocze przy hamowaniu przy większych prędkościach). Ile aut tylko konfiguracji zawieszenia, felg, opon, samych tarcz i klocków... I dla czego u każdego jest bicie przy hamowaniu? Są osoby na forum które oddawały do przetoczenia tarcze i problem nie ustępował... Każdy z nas tylko gdyba, mechanicy się śmieją, ja mam swoją tajną teorię że jest to wina zacisków i tyle :-P

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 lut 2012, 13:46

sebos17, przetoczenie jest o wiele tańsze niż zakup nowych zacisków ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl