części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB ] Prąd jest, rozrusznik nie kreci!

barti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2012, 16:44
Lokalizacja: wejherowo

[D2 96 4.2PB ] Prąd jest, rozrusznik nie kreci!

Post autor: barti » 25 lut 2012, 16:55

witajcie, jestem tu nowy nie kozystalem z forum nigdy wczesniej gdyz totalny brak problemow z samochodem, oraz ograniczony czas na to nie pozwala, jakis czas temu rozbilem nie z mojej winy moje malenstwo :( chwile stalo wiadomo praca za granica nie bylo kiedy sie zabrac za to. jak juz postanowilem to zrobic odkrylem rozkrecilem caly przod gdyz jest uszkodzony naladowalem aku i chcialem sprawdzic czy silnik odpali, i nic, nie kreci ani troche, szukam z przodu jest uszkodzony alternator, odraz pojechalem po inny, wstawilem nic nie kreci, nie wiem czemu to, prad jest, nawet radio gra, zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki w opcje rozruch i jak juz kluczyk odbija to kontrolka od akumulatora mrugnie, a wydaje mi sie ze powinna sie palic caly czas jak jest stacyjka przekrecona ale auto nie odpalone, a ona sie w ogole nie pali tylko mrognie tak jak mowilem, czy auto musi byc poskladane czy cos jest uszkodzone, a moze jakis kabelek, prosze pomozcie... pozdrawiam


.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 19:49 przez barti, łącznie zmieniany 2 razy.

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 25 lut 2012, 16:58

Witaj Barti,
Ciężko na odległość stwierdzić co mogło zostać uszkodzone z przodu. Najprościej jak podepniesz VAG'a i skopiujesz na forum kody błędów które występują, wtedy będzie można coś ustalać.

barti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2012, 16:44
Lokalizacja: wejherowo

Post autor: barti » 25 lut 2012, 17:08

a mozna takie cos kupic ;)

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 25 lut 2012, 17:16

Na znanym portalu aukcyjnym ;-) Jest do wyboru, do koloru :

http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ng=k%2Bcan

I na przyszłość też się przyda, taki interfejs daje sporo możliwości, poczytaj o tym w internecie ;)

s8fan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 13 lis 2011, 16:59
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: s8fan » 25 lut 2012, 17:57

witam kolego sprawdz próbówką napięcie na rozruszniku do rozrusznika dochodzą dwa przewody jeden gruby prądowy i drugi cienki sygnałowy od stacyjki na grubym napięcie jest cały czas 12v na na cienkim tylko przy przełączeniu stacyjki w tryb rozruchu istnieje możliwość awaryjnego odpalenia poprzez podanie prądu 12v na cienki na ok 5sekund kabel po włączonym zapłonie będziesz wtedy wiedział czy silnik się kręci i pali ,
s8fan

pawcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 05 sty 2010, 12:06
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio » 25 lut 2012, 18:16

a mi sie wydaje ze zapisala sie krasch data w sterowniku airbaga czy gdzies tam i on odcial silnik ja po wypadku to samo mialem i musialem zaprowadzic auto do elektryka na odblokowanie silnika

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 25 lut 2012, 18:39

Sprawdź połączenie plusa czy jest dobre http://www.a8team.pl/topics16/3596.htm i sorry za takie pytanie ale lewarek od skrzyni nie jest na D lub R ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

barti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2012, 16:44
Lokalizacja: wejherowo

Post autor: barti » 25 lut 2012, 19:32

poszedlem po kablach i kabel od wzbudzenia idzie jakos kolo wozka i wystaje kolo tarczy hamulcowej wraz z jakims innym kablem co sie okazalo od rozrusznika, nie wiem gdzie ma isc dalej ten kabel bo wiazka jest tak przecieta, a kabel czarno czerwony od rozrusznika po dotknieciu plusa kreci silnikiem i nawet odpala, nie mam filtra powietrze ale jak zatknie sie reka to nawet na wolnych obrotach chodzi.. tylko pytanie gdzie te kable maja isc dalej...? wie ktos moze od wzbudzenia niebieski i drugi rozrusznik czerwono czarny, idac po kablach jest kostka i koniec kabli uciete...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 lut 2012, 19:43

A ja kolego barti, na początek, proponuję abyś odwiedził nasz dział powitań... dopóki jeszcze nie usunąłem tego tematu.

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

I na przyszłość pamiętaj, że jak zakładasz nowy temat to jego tytuł ma opisywać w skrócie usterkę.... a słowa "proszę" czy "pomocyyyyyyy" na pewno tego nie robią i takich słów ani innych bez sensu i składu w tytułach nie używamy.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 09:43 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 25 lut 2012, 20:56

niebieski kabel idzie do alternatora na wzbudzenie go
a czrno-czerwony do automatu rozrusznika
tak dla jasnosci ;-)

barti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2012, 16:44
Lokalizacja: wejherowo

Post autor: barti » 26 lut 2012, 00:31

tak wiem ale gdzie powinny byc po drugiej stronie kabla ;] bo ze wzbudzenia wychodzi i sie konczy a gdzie dalet to juz nie wiadomo, chociasz tak mniejwiecej czy to gdzies do skrzynki z komputerami, do licznikow nie wiem w ktora strone szukac drugiej czesci ;]

[ Dodano: 2012-02-26, 01:22 ]
wsumie to jeszcze jedno pytanie z innej beczki nie wiem czy moderator nie bedzie mial przeciwko bo to nie ma nic wspolnego z tematem a wiec, czy audi a8 powinno normalnie chodzic bez calego filtra powietrze tzn jest przeplywomierz i to wszystko.. dzieki za podpowiedz ;)

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 26 lut 2012, 11:15

Przewód wzbudzeniowy idzie chyba bezpośrednio ze stacyjki na elektrowłącznik przy rozruszniku.
barti pisze:jak jest stacyjka przekrecona ale auto nie odpalone, a ona sie w ogole nie pali tylko mrognie tak jak mowilem,
Kontrolka powinna się palić, a na rozruchu może na chwilę przygasnąć. Z tego widzę, że prawdopodobnie nie dochodzi Ci napięcie na stacyjkę.
pawcio pisze:a mi sie wydaje ze zapisala sie krasch data w sterowniku airbaga
Z reguły odcina tylko pompę paliwa. Reszta chodzi i nawet rozrusznik będzie kręcił ale nie odpali. Przy krasch data kontrolki powinny się świecić.
Moim zdaniem jest gdzieś przerwa w napięciu stałym na stacyjkę i zegary. Posprawdzaj wszystkie kostki z przodu i kabelki. Jeśli kontrolki na tablicy ogarniesz (czyli napięcie na stacyjkę i na zegary), a rozrusznik nie będzie chciał kręcić to możesz wtedy pociągnąć jednożyłowy kabel z rozrusznika na stacyjkę.
Ale tak to tylko możemy gdybać. Postaraj się podpiąć VAGA i posprawdzaj błędy. Musi coś być zapisane. Choć muszę przyznać, że możesz mieć z tym problem ze skanowaniem ponieważ nie masz napięcia na zegary.
Dążenie do doskonałości.

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 24 sty 2013, 13:40

Może poprostu siadł ci przy okazji rozrusznik - właśnie mam to samo mimo że wypadku nie miałem - z tą różnicą że przekręcając stacyjkę słyszę tyknięcie/odbicie, czyli działa sprzęgło rozrusznika a sam rozrusznik nie, muszę go wymontować i dać do naprawy.. tylko pogoda nie sprzyja w nieogrzewanym garażu..
acha mi też przygasa ikona aku na chwilkę ale wszystko pozostałe działa
pozdrav
p.s.
właśnie zauważyłem że temat z zeszłego roku...sorki
Obrazek

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 18 kwie 2013, 18:05

Podepnę się pod temat,nie kręci mi w ogóle rozrusznik,auto przez około dwa miesiące stało bez akumulatora pod blokiem.Przy ostatnim odpalaniu rozrusznik już ledwo kręcił i nie chciał już odpalić.Teraz gdy włożyłem aku ,rozrusznik w ogóle nie kręci,zauważyłem,że dwa grube czerwone przewody które odchodzą od plusowej klemy przy akumulatorze są przerwane i zaśniedziałe.Po połączeniu dalej rozrusznika nie ma.
Ile przewodów tam z bagażnika od akumulatora idzie na rozrusznik? Reszta przewodów przy plusowej klemie też jest mocno zaśniedziała,ale nie chce teraz tego ciąć i ewentualnie łączyć bo nie mam do tego warunków ;/
Maski nie mogę otworzyć bo jest zerwana linka ;/

adrian949

Post autor: adrian949 » 18 kwie 2013, 20:41

Sprawdź sobie połączenie pod prawą podłużnicą, wystarczy zdjąć koło ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl