[D2 preFL ALL ] quattro i jazda na jednym kole mniejszym
[D2 preFL ALL ] quattro i jazda na jednym kole mniejszym
panowie mam problem. jezdzilem jakis czas na jednym mniejszym kole (felga byla oddana do spawania). po jego zalozeniu, gdy troche przycisnalem, zapalily mi kontrolki od abs i esp (w tym syg dzwiekowy). zatrzymalem sie, zgasilem auto, zapalilem i wszystko ok bylo tylko od tamtej pory czasem to sie powtarza. jezdzilem na zapasie kilka dni (moze 300 km). po wszystkim dowiedzialem sie ze jak jest quattro nalezy miec wszystkie kola jednakowej wysokosci czy jakos tak bo naped roznicowy moze pasc. nie wiem o co biega z tymi kontrolkami..
no i jeszcze jede problem sie pojawil.. przy ok 2 tys obrotow podczas dodawania gazu (na kazdym biegu brzmi tak samo, tzn wysokosc dzwieku nie jest uzalezniona od predkosci lecz od obrotow) slysze takie jakies chuczenie ktore dochodzi gdzes mniej wiecej z podlokietnika. dodam ze bylo to kolo tylnie prawe. nie wiem czy cos tam nie rozwalilem przez swoja glupote. prosze was o rady o co tu chodzi... autko mam od 2 mies i nie jestem dobrze zorientowany w temacie...
pozdrawiam
no i jeszcze jede problem sie pojawil.. przy ok 2 tys obrotow podczas dodawania gazu (na kazdym biegu brzmi tak samo, tzn wysokosc dzwieku nie jest uzalezniona od predkosci lecz od obrotow) slysze takie jakies chuczenie ktore dochodzi gdzes mniej wiecej z podlokietnika. dodam ze bylo to kolo tylnie prawe. nie wiem czy cos tam nie rozwalilem przez swoja glupote. prosze was o rady o co tu chodzi... autko mam od 2 mies i nie jestem dobrze zorientowany w temacie...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 19:19 przez cezar, łącznie zmieniany 2 razy.
kolego zrobiłeś najgorsze, co mogłeś dla quattro
podepnij VAGa, może sterownik ABS zapisał jakieś błędy o różnej prędkości kół.
co do huczenia to zrób test na suchym asfalcie - skręć koła na maxa i zrób kilka okrążeń, w jedną i w drugą stronę, żeby sprawdzić czy dyfer dobrze wyrównuje prędkości kół. jeżeli tak, to znaczy, że jeszcze nic poważnego nie popsułeś, jeżeli któreś z tylnych kół podskakuje, lub ślizga się, to ratunku dla dyfra raczej już nie ma.
podepnij VAGa, może sterownik ABS zapisał jakieś błędy o różnej prędkości kół.
co do huczenia to zrób test na suchym asfalcie - skręć koła na maxa i zrób kilka okrążeń, w jedną i w drugą stronę, żeby sprawdzić czy dyfer dobrze wyrównuje prędkości kół. jeżeli tak, to znaczy, że jeszcze nic poważnego nie popsułeś, jeżeli któreś z tylnych kół podskakuje, lub ślizga się, to ratunku dla dyfra raczej już nie ma.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
cezar, Jesli jedno koło to mechanizm róznicowy tejże osi powinien mechaniczne wyrównac predkości obrotowe ale czujniki absu będą podawały złe dane i elektronika bedzie wariować. trza by pokasować błedy i jak kolega wyżej napisał sprawdzić na równym placu czy wszystko mechaniczne jest ok. Najbardziej zabójcze dla Q jest wsadzanie róznych felg z przodu i tyłu. rozne na jednej osi może rekompensować tylny lub przedni dyfer.
Panowie, przecież to jest "odgrzewany kotlet" z 2009 roku.... a kolega cezar zaglądał tu ostatnio w styczniu 2011 :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli coś ci się dzieje w tym momencie z autem to nie widzę problemu w pisaniu w starszych tematach... to działanie prawidłowe zamiast zakładać co chwila nowy temat który powiela pisane już wcześniej i zmusza innych do pisania po raz wtóry podobnych do poprzednich rad i wskazówek.chicken20091986 pisze:staram się coś wklepać w stary temat , bo zakładając nowy post też będzie problem
Moja uwaga nt. "odgrzewanego kotleta" była zaś skierowana do kolegów tomi5 i Apophis bo oni swoje słowa skierowali konkretnie do kolegi cezar a ten akurat, jak to wyraźnie zaznaczyłem, powyższy temat założył w roku 2009 i jego ten problem właściwie już nie dotyczy ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin