[D2 preFL ALL ] Przeróbka FWD na quattro
[D2 preFL ALL ] Przeróbka FWD na quattro
Witam, potrzebuje zdjęcie podłogi auta z tematu jakby ktoś mógł wrzucić bo chciałbym go oblukać. Interesuje mnie bardziej tylna część samochodu.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 07:43 przez stomi, łącznie zmieniany 2 razy.
To chyba jedyna fotka jaką posiadam... nie widać wszystkiego ale cokolwiek można się zorientować.
Brakuje tłumika końcowego który został wycięty.
Znalazłem jeszcze jedną fotkę.... nie jest jakaś ambitna ale pokazuje tylną część w pełnej krasie.
Brak wydechu ale widać gdzie powinien być.
Brakuje tłumika końcowego który został wycięty.
Znalazłem jeszcze jedną fotkę.... nie jest jakaś ambitna ale pokazuje tylną część w pełnej krasie.
Brak wydechu ale widać gdzie powinien być.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dzięki wielkie. Wbrew przeczytanym opiniom na forum jestem na 90% pewny że buda z ośki i quattro jest taka sama, oceńcie sami, poniżej a8 3.7 fwd. Foty z telefonu więc jakość średnia ale coś tam widać.
Kolejne pytanie pewnie bardziej nadaje się do technicznego... Czy do 3.7 fwd 230KM da się dopasować skrzynie od quattro?
edit: co ciekawe na sankach tylnych (chyba się to tak nazywa) są dziury na śruby jakby pod montaż dyferencjału.
Kolejne pytanie pewnie bardziej nadaje się do technicznego... Czy do 3.7 fwd 230KM da się dopasować skrzynie od quattro?
edit: co ciekawe na sankach tylnych (chyba się to tak nazywa) są dziury na śruby jakby pod montaż dyferencjału.
podwozie od AWD i FWD mogą być te same. wszystko zależy od determinacji osoby obsługującej palnik i mocy samego palnika acetylenowego.
a tak poważnie...
jeśli w podtekście tego wątku jest pomysł przerobienia FWD na AWD to szczerze odradzam.
samochód nie będzie miał takich właściwości jezdnych jak oryginał - z uwagi na to, że część elementów specyficznych dla quattro nie będzie oryginalnie zamocowana. dolary przeciwko orzechom, że część elementów samochodu FWD nie posiada unikalnych mocowań dla elementów quattro. wnioskować na podstawie jednego zdjecia podwozia to juz nie loteria tylko szarlataństwo. przepraszam, kolego stomi, ale to nie są rysunki techinczne na ktorych pracują inżynierowie.
idąc tym tropem możemy zbudować samolot z roweru - dołożymy skrzydła i poleci w p...u
myśle, że najważaniejsze jest pytanie dlaczego ta przeróbka ?
jeśli chodzi o finanse, zakładam, że znacznie taniej będzie kupić AWD zamiast przerabiać istniejące FWD. druga sprawa to obowiązkowe przeglądy techniczne i ewentulana późniejsza odsprzedaż - nikt czegoś takiego nie kupi. a chyba nie zamierzasz zatajać przed kupującym przeróbki jakie dokonałeś.
oczywiście mogą być inne powody niż finansowe i z takimi nie dyskutuję
a tak poważnie...
jeśli w podtekście tego wątku jest pomysł przerobienia FWD na AWD to szczerze odradzam.
samochód nie będzie miał takich właściwości jezdnych jak oryginał - z uwagi na to, że część elementów specyficznych dla quattro nie będzie oryginalnie zamocowana. dolary przeciwko orzechom, że część elementów samochodu FWD nie posiada unikalnych mocowań dla elementów quattro. wnioskować na podstawie jednego zdjecia podwozia to juz nie loteria tylko szarlataństwo. przepraszam, kolego stomi, ale to nie są rysunki techinczne na ktorych pracują inżynierowie.
idąc tym tropem możemy zbudować samolot z roweru - dołożymy skrzydła i poleci w p...u
myśle, że najważaniejsze jest pytanie dlaczego ta przeróbka ?
jeśli chodzi o finanse, zakładam, że znacznie taniej będzie kupić AWD zamiast przerabiać istniejące FWD. druga sprawa to obowiązkowe przeglądy techniczne i ewentulana późniejsza odsprzedaż - nikt czegoś takiego nie kupi. a chyba nie zamierzasz zatajać przed kupującym przeróbki jakie dokonałeś.
oczywiście mogą być inne powody niż finansowe i z takimi nie dyskutuję
Pomijając tekst o palniku i jakimś tam samolocie który do tematu ma się nijak podam ci pare info.
Audi a4 B6, znacznie nowsze, więcej czujników, bez problemu jest przerabiany na quattro, wszystkie otwory na dziury i uchwyty są jedynie z tyłu zbiornik paliwa trzeba wymienić.
W a8 d2 widzę że jest podobna sytuacja. Czy jak byś odkręcił załóżmy dyferencjał to byś później nie przykręcał bo tylko fabryka może? Możesz to sobie dopasować /prawdopodobnie/ do dokręcenia dyfra do ośki. Mógłbyś wskazać których "unikalnych mocowań" nie posiada fwd bo bardzo mnie to zainteresowało?
Po to jest ten temat żeby rozwiać wszelkie wątpliwości a nie lapać bez sensu.
Audi a4 B6, znacznie nowsze, więcej czujników, bez problemu jest przerabiany na quattro, wszystkie otwory na dziury i uchwyty są jedynie z tyłu zbiornik paliwa trzeba wymienić.
W a8 d2 widzę że jest podobna sytuacja. Czy jak byś odkręcił załóżmy dyferencjał to byś później nie przykręcał bo tylko fabryka może? Możesz to sobie dopasować /prawdopodobnie/ do dokręcenia dyfra do ośki. Mógłbyś wskazać których "unikalnych mocowań" nie posiada fwd bo bardzo mnie to zainteresowało?
Po to jest ten temat żeby rozwiać wszelkie wątpliwości a nie lapać bez sensu.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Pod koniec tych stron kolega zdecydował się dołożenie napędu , jest to co prawda mniejsze audi ale zobacz ile jest roboty z tym : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 33&t=21680
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Czegoś takiego w życiu bym się nie podjął, bo on przerabiał samochód nieprzystosowany do awd, z tego co zdążyłem zauważyć to wymieniał cały tunel pod wał, całe te jego audi to jeden wielki lepioch. Ja liczę na to że w a8 byłoby to wykonalne bez spawania bo to nie wchodzi w gre. Tutaj masz jak to wygląda w b6 i to mi pasuje chłopaki na a4-klub tak sobie rezają auta http://www.audizine.com/forum/showthrea ... lmost-DONE
Jeśli ma ktoś jeszcze foty lub interesujące schematy dotyczące tego tematu to proszę o wrzucanie
Jeśli ma ktoś jeszcze foty lub interesujące schematy dotyczące tego tematu to proszę o wrzucanie
widać że można ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
stomi,
no to zacznij od etki. zobacz ile masz częsci różnych wobec AWD. idzie to w setki.
co Cię czeka: spore koszty, olbrzymia rzeźba z częściami i przymiarkowaniem części, zabawa "palnikiem" i ciągłe wizyty w warsztacie aby jeszcze "dopiąć" ten element, aby jeszcze zakodować ten sterewonik, aby jeszcze wyregulować to i tamto ...
efekt: nakłady czasowo-kosztowe wysokie, zaś nie zbliżysz się do fabrycznego AWD. po skończeniu projektu satyskacja gwarantowana, jednak nie chciałbym takim samochodem przekraczać 100 km/h
no to zacznij od etki. zobacz ile masz częsci różnych wobec AWD. idzie to w setki.
co Cię czeka: spore koszty, olbrzymia rzeźba z częściami i przymiarkowaniem części, zabawa "palnikiem" i ciągłe wizyty w warsztacie aby jeszcze "dopiąć" ten element, aby jeszcze zakodować ten sterewonik, aby jeszcze wyregulować to i tamto ...
efekt: nakłady czasowo-kosztowe wysokie, zaś nie zbliżysz się do fabrycznego AWD. po skończeniu projektu satyskacja gwarantowana, jednak nie chciałbym takim samochodem przekraczać 100 km/h
Ale Panowie...nie takie rzeczy da sie zrobic... a kolega stomi nie chce zrobic samolotu z roweru Poprostu chce dolozyc cos co normalnie bylo wsadzane do tej budy...wiadomo koszta beda duze i w sumie najlepiej byloby miec poprostu dawce Ale sprawa jest dosc prosta w sumie...i nie trzeba tu stosowac palników itd...wszystkie rzeczy sa tu do zrobienia...i takie Q jesli bedzie w calosci przelozone ze wszystkimi elementami ktore sa potrzebne,wcale nie bedzie jakies wadliwe lub niebezpieczne....A w kwesti finansów...to ktore zmiany w aucie sa tanie i latwe...a wiekszosc z nas reza po to zeby miec z tego satysfakcje a nie po to by oszczedzic $$$
Ja tam kolege popieram i jesli wie ze da rade to napewno da...i bedzie pierwszy na forum który powie ze wsadzil Q do oski
Ja tam kolege popieram i jesli wie ze da rade to napewno da...i bedzie pierwszy na forum który powie ze wsadzil Q do oski