części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Przeróbka FWD na quattro

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 mar 2012, 22:18

Z ciekawości poszperałem w etce i wyszło na to, że tunel środkowy, blachy tylnej części podwozia i tylny wózek mają te same numery i w ośce i w quattro. Wychodzi na to, że to tylko kwestia przełożenia napędu.

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 17 mar 2012, 22:45

reksen przestań głosić herezje, już wykazałeś się unikalnymi mocowaniami. Błysnąłbyś wreszcie i napisał coś mądrego na temat. Licze na krytykę i negatywne uwagi ale poparte wiedzą.
gtfan dzięki za wgłębienie się w temat, może mógłbyś jeszcze sprawdzić czy szła skrzynia quattro do 3.7 230KM, oznaczenia silnika zapomniałem ale w tym czasie zdaje mi się że tylko jeden wychodził. Obecnie mam skrzynie 5HP-19 CJ2 (lub CJZ)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 mar 2012, 23:12

Etka podaje, że do 3,7 skrzynia quattro szła od 04.1997, oznaczenie skrzyni CJT i tylny most o kodzie DNV.

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 17 mar 2012, 23:20

Coś czuje że ta skrzynia szła do tego silnika 260KM. Musze sobie zainstalować etke to zbadam która skrzynia podejdzie. Ogólnie to jestem w takiej sytuację że skrzynia mi pada i chce zastąpić ją na tą z dziurką z tyłu :-P
Dla zainteresowanych tematem kilka zdjęć z fwd
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
sory za spruchniały wydech ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 mar 2012, 23:28

Silnik 3,7 260KM był spięty ze skrzyniami ECH lub FBB. Skrzynia CJT jest od silnika 3,7 230KM ozn. AEW/AKJ.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 17 mar 2012, 23:36

tylny wozek trzyma sie z nadwoziem na 4 srubach w tych samych miejscach niezaleznie czy to oska czy 4wd.
Jakby co to mam caly tylny wozek z mostem i polosiami :)
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

BJ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: BJ » 17 mar 2012, 23:47

W pełni popieram koncepcję dołożenia napędu. Przy okazji poznasz budowę samochodu i zdobędziesz cenne doświadczenie. Jeśli jesteś z okolicy Pomorza chętnie od czasu do czasu pomogę.

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 17 mar 2012, 23:50

A czy tylny most jest w każdej taki sam czy musi pasować most-wał-skrzynia? Mógłbyś podać mi na pw cene? bardziej to będzie dla obeznania w jakich kosztach oscyluje taki zabieg ;-)
Wreszcie jakieś głosy poparcia się odzywają :-D , jestem z Białej Podlaskiej.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 mar 2012, 00:05

Most musi pasować do skrzyni, a konkretnie przełożenie mostu musi być takie samo jak przełożenie główne skrzyni. Etka podaje, że skrzynia 3,7 230KM quattro była spasowana tylko z mostem DNV. Ten sam most występował również w A8Q 2,5TDI 150KM z automatem.

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 18 mar 2012, 00:09

Dzięki Ci kolego za pomoc, już tam wcześniej kliknąłem nawet pomógł, no ale browar się należy. :-)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 mar 2012, 00:19

Spoko, po to jest forum, żeby sobie pomagać ;-) Powodzenia w przeróbce ;-)

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 18 mar 2012, 08:30

A czy tarcze z zaciskami są takie same na tyle? Bo tak patrze że może wystarczyły by półosie z przegubami i reszta by pasowała..?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 mar 2012, 09:40

Hamulce na 99% te same. Tylna zwrotnica w etce ma ten sam numer dla ośki i quattro, więc prawdopodobnie u Ciebie jest tylko zaślepka w miejscu, gdzie wchodzi półoś.

reksen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 02 wrz 2011, 19:54
Lokalizacja: PL

Post autor: reksen » 18 mar 2012, 10:13

stomi pisze:reksen przestań głosić herezje, już wykazałeś się unikalnymi mocowaniami. Błysnąłbyś wreszcie i napisał coś mądrego na temat. ...
nie trzeba się denerwować, zadałeś pytanie publiczne na forum, to pozwól wszystkim się wypowiedzieć. nawet tym osobom, które krytycznie podchodzą do Twojego pomysłu.

według mnie ważne jest również, aby wysłuchać głosów "przeciw", bowiem można sobie uświadomić zagrożnia jakie idą za takim pomysłem. chcesz - przyjmuj te opinie, nie chcesz - nie przyjmuj.

tak przy okazji, to śledząc ten temat dojdziesz do wniosku, że wskazałem ci etke, jako bazę wiedzy. to nie idzie w parze z herezją.

korzystając z okazji - jako że to forum będzie z pewnością pomocne dla Ciebie - czy zechcesz opublikować koszty przeróbek. bardzo jestem ciekaw ile to będzie kosztować.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 mar 2012, 10:37

reksen pisze:według mnie ważne jest również, aby wysłuchać głosów "przeciw", bowiem można sobie uświadomić zagrożnia jakie idą za takim pomysłem
nie rozumiem o jakim zagrożeniu mówisz :-/
skoro producent zostawił otwory fabryczne na dołożenie tylnego mostu i zostawił tylny wózek taki sam w ośce i quattro to w czym to ma być niebezpiecznie :?:
Wiem , chyba w tym jak zapomnisz śruby przykręcić ;-)

dużo przypadków jest takich że przerabiają ośki na quattro w audi , nawet do audi 80 B4 wrzucają 4.2 bi-turbo i quattro i to hula i to nieźle ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl