[D3 03 4.2MPI ] Wymiana żarówek
[D3 03 4.2MPI ] Wymiana żarówek
Serwus.
Mam do wymiany zarowki swiatel drogowych.
Mam pytanie czy przy wymiane zarowek trzeba sciagac zderzak zeby wyjac lampy bo dojscie jest kiepskie,a moje dlonie sa troche za chleby zeby tam sie wcisnac .
Jedni pisza ze trzeba inni ze nie,wiec wkoncu niewiem jak z tymi zarowkami.
pozdro-fogg
Mam do wymiany zarowki swiatel drogowych.
Mam pytanie czy przy wymiane zarowek trzeba sciagac zderzak zeby wyjac lampy bo dojscie jest kiepskie,a moje dlonie sa troche za chleby zeby tam sie wcisnac .
Jedni pisza ze trzeba inni ze nie,wiec wkoncu niewiem jak z tymi zarowkami.
pozdro-fogg
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 19:45 przez fogg, łącznie zmieniany 1 raz.
Lampy da radę wyciągnąć bez zdejmowania zderzaka ale nie jest to proste i wymaga cierpliwości i sprawności manualnej.
Do odkręcenia masz 4 śrubki... wszystkie 4 od góry... 2 na pasie przednim od góry reflektora i 2 u dołu reflektora zaglądając na niego od tyłu w komorę silnika.
Przyznaję, jest ciasno i niewygodnie ale da się tak wymienić i żarówki i przetwornicę.
fogg, jeżeli auto z tego tematu jest Twoje to popraw profil.
Pozdrawiam, FOSS
Do odkręcenia masz 4 śrubki... wszystkie 4 od góry... 2 na pasie przednim od góry reflektora i 2 u dołu reflektora zaglądając na niego od tyłu w komorę silnika.
Przyznaję, jest ciasno i niewygodnie ale da się tak wymienić i żarówki i przetwornicę.
fogg, jeżeli auto z tego tematu jest Twoje to popraw profil.
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
tak jak pisał FOSS , nie trzeba zderzaka zciągać...gdyż pod lampa są prowadnice slizgowe ale trzeba trochę sprytu............ja wymieniam bez wyciągania lamp a demontuje filtr po prawej stronie a po lewej wołam syna bo ma mniejsza rękę :mrgreen:fogg pisze:do wymiany zarowki swiatel drogowych.
Mam pytanie czy przy wymiane zarowek trzeba sciagac zderzak zeby wyjac lampy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 104
- Rejestracja: 14 mar 2011, 20:57
- Lokalizacja: Gdynia/Floro
czesc
u siebie jak wymienialem zarniki to po prawej to tak jak kolega pisal ,wyjac filtr a po lewej odkrecilem nadkole i dojscie super
pozdro
u siebie jak wymienialem zarniki to po prawej to tak jak kolega pisal ,wyjac filtr a po lewej odkrecilem nadkole i dojscie super
pozdro
Moj Retrofit
Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN
ROBIE
RSE DVD
PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?
Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN
ROBIE
RSE DVD
PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?
Zarowki wymienione :-D .
Z prawej strony wybebeszylem lampe tak jak koledzy napisali cztery srobki od gory, plus jeszce poluzowalem nadkole i bez problemowo wyjechala na slizgach,a z lewej strony odkrecilem filter powietrza i wymienilem zarowke bez wyciagania lampy.
Calosc z wypiciem kawy zajela okolo 30 min ;-)
Z prawej strony wybebeszylem lampe tak jak koledzy napisali cztery srobki od gory, plus jeszce poluzowalem nadkole i bez problemowo wyjechala na slizgach,a z lewej strony odkrecilem filter powietrza i wymienilem zarowke bez wyciagania lampy.
Calosc z wypiciem kawy zajela okolo 30 min ;-)
Oczywiście że jest.... z tego co pamiętam od góry reflektora masz 2 jasne śrubki na ampula.... jedna od wysokości (góra/dół) a druga od kąta (prawo/lewo)...EVAN pisze:Czy jest regulacja ręczna tych lamp?
Chodzi mi o lampę od kierowcy- świeci mi dosyć wysoko.
w Twoim roczniku jak ustawisz je ręcznie to nic nie musisz adaptować i powinny zostać na ustawionym przez Ciebie poziomie ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
OK dzięki
Miałem problem z czujnikiem od poziomowania w lewym przednim kole. Właśnie ten reflektor mi czasem "leżał" na dole. Ostatnio byłem na przeglądzie w ASO i chyba gdy reflektor "leżał" oni podkręcili go ręcznie do góry.
Teraz czujnik znowu ożył i lampa wali do góry aż miło.
Takie mam przypuszczenia :roll:
Miałem problem z czujnikiem od poziomowania w lewym przednim kole. Właśnie ten reflektor mi czasem "leżał" na dole. Ostatnio byłem na przeglądzie w ASO i chyba gdy reflektor "leżał" oni podkręcili go ręcznie do góry.
Teraz czujnik znowu ożył i lampa wali do góry aż miło.
Takie mam przypuszczenia :roll:
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
A juz myślałem że to tylko mnie się coś niepowiodło z tym wysunięciem lampy,ale widzę że jest nas conajmniej dwóch.Od strony kierowcy musisz odchylić nadkole i jest piękny dostęp.covacsxxx pisze:Panowie, dzisiaj wymienialem u siebie zarniki i takie pytanie mi sie nasuwa, otoz odkrecilem te srubki i lampa nie wyjechala mi gdyz przeszkadzal zderzak a dokladniej element zderzaka obok atrapy. co zle zrobilem?
Koledzy... temat dotyczy aut pre-FL... w nich oba żarniki spokojnie można wymienić od góry wysuwając lampy do przodu.... podobnie jest z przetwornicami.123mielony pisze:A juz myślałem że to tylko mnie się coś niepowiodło z tym wysunięciem lampy,ale widzę że jest nas conajmniej dwóch.Od strony kierowcy musisz odchylić nadkole i jest piękny dostęp.covacsxxx pisze:Panowie, dzisiaj wymienialem u siebie zarniki i takie pytanie mi sie nasuwa, otoz odkrecilem te srubki i lampa nie wyjechala mi gdyz przeszkadzal zderzak a dokladniej element zderzaka obok atrapy. co zle zrobilem?
Niestety w autach po-FL a dokładniej z grillem "single frame" bez ruszania zderzaka lamp nie da się wogóle wysunąć więc wymiana żarników czy przetwornic to minimum zabawa z nadkolami i dochodzenie od dołu albo pójcie na całość i ściągnięcie przedniego zderzaka i wtedy lampy są już zupełnie na wierzchu ;-)
Ostatnio zmieniony 01 maja 2013, 10:51 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Edytowałem powyżej - temat dotyczy aut pre-FL czyli na małym grillu a wy obaj, niezależnie od roczników, macie już "single frame" i to jest ta istotna różnica ;-)123mielony pisze:Damian powiedz mi czy wystarczy odkręcić te cztery śróbki i lampa wyjedzie do przodu czy coś jeszcze trzeba odkręcać - demontować?FOSS pisze:Ja oba żarniki wymieniam z góry wysuwając lampy do przodu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj