części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Strach przed chipem

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Pietro
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2012, 15:04
Lokalizacja: Wieszowa

Strach przed chipem

Post autor: Pietro » 02 kwie 2012, 15:04

Witam wszystkich. Juz od jakiegoś czasu myślę w mojej 2.5 zrobić chipa lecz różni ludzie różnie mówią jedni że auto na tym długo nie pociągnie a jedni że jeśli nie będzie się go żyłować to posłuży tak długo jak bez chipa a jeszcze inni jeszcze inaczej mówią może znalazł by się ktoś co by z głową doradził... dodam że nie startuje w zadnych wyscigach ani nic tylko chodzi o to żeby zawsze mieć troche mocy w zapasie do tego jeszcze dodam że silniczek w stanie idealnym nie klupie nie dymi pięknie zapala przy -25 jak i przy wysokich temp. Prosze o odpowiedz pozdrawiam

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 kwie 2012, 15:11

Pietro pisze:dodam że nie startuje w zadnych wyscigach ani nic
to podniesienie mocy o około 15% nie powinno zrobić różnicy pomimo to że będziesz miał większy moment i może troszkę mniej palić , jeśli nie będziesz piłować go to spokojnie nic mu nie powinno być , jeśli to będzie zrobione z głową , a nie "chip allegro "
Pietro pisze:chodzi o to żeby zawsze mieć troche mocy w zapasie
co do tego to polecił bym tobie 4.2PB+LPG , jeździsz taniej niż 2.5TDI , a i mocy masz wystarczająco dużo 300km+ powinno tobie spokojnie wystarczyć do bezpiecznego wyprzedzania ;-)

Pietro
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2012, 15:04
Lokalizacja: Wieszowa

Post autor: Pietro » 02 kwie 2012, 15:20

tzn powiem tak jesli mialbym 4.2 na benzynie w życiu nie przerobil bym na gaz bo troche głupio by sie z tym zylo miec 4.2 i na dodatek w gazie:P ja jestem zdania stac cie na duzy piec...? to musi cie tez stac zalac go:P dlatego kupiłem 2.5 bo znam ten silnik ale zaluje ze nie wybralem 3.3 no trudno 2.5 tez fajne:P Jesli ktos ma jeszcze jakies zdanie na to co napisalem (chip) prosze pisac

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 02 kwie 2012, 15:22

Znajomy ma zrobiony soft troche mocniejszy okolice 20%
Jezdzi dynamiczniej , spalanie zmalało nic się nie dzieje..

Oczywiście mowa tu o sofcie a nie jakimś boxie czy gotową mapa z allegro

Pietro
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2012, 15:04
Lokalizacja: Wieszowa

Post autor: Pietro » 02 kwie 2012, 15:28

no tylko i wylacznie zastanawialem sie nad ta firma v tech. A to jakie ma tez 2.5 150 KM ? Powiedzcie mi jeszcze ile trwa taki zabieg?

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 02 kwie 2012, 16:36

Pietro pisze:no tylko i wylacznie zastanawialem sie nad ta firma v tech
:/
Marcin

4WD + 1WD

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 02 kwie 2012, 17:03

Pietro pisze:no tylko i wylacznie zastanawialem sie nad ta firma v tech
Kup od razu nowy silnik .. :lol: :lol:
P.s

http://www.compsport.pl/ jedyna firma godna polecenia w twoich rejonach, ewentualnie GTO czechowice dziedzice < ale do niego musiał bys zadzwonić wiem że tworzy mocne benzyny itd

Zrobienie softu w takim silniku to generalnie kosmetyka jednak ktoś musi mięć jakieś pojęcie
Od ręki Ci to powinni zrobić oczywiście zależy czy ty chcesz z hamownią czy tylko tak o wgranie mapy itd..

Pietro
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2012, 15:04
Lokalizacja: Wieszowa

Post autor: Pietro » 02 kwie 2012, 17:19

dlaczego twierdzisz ze mam kupic nowy silnik?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 kwie 2012, 17:43

Pietro pisze:tzn powiem tak jesli mialbym 4.2 na benzynie w życiu nie przerobil bym na gaz bo troche głupio by sie z tym zylo miec 4.2 i na dodatek w gazie:P ja jestem zdania stac cie na duzy piec...?
w twoim wieku tak samo myślałem , ale wiesz czasy kuchenek gazowych już minęły , mamy 21 wiek , temat instalacji LPG w A8 był już ruszany i padło tam zdanie " skoro mogę cieszyć się jazdą 4.2 za połowę ceny to czemu tego nie robić "
Silnik 4.2 jest dość wytrzymały i nie bał bym się że dobrze założone LPG może mu zaszkodzić ;-)
A czy to wstyd , czy głupie uczucie podjechać na stacje A8 D2 czy nawet D3 zatankować to raczej nie u mnie .
Ale z takiej wypowiedzi to raczej stawiam na "co sąsiedzi powiedzą że mam A8 i LPG tankuję do niego ??"
A zastanawiałeś cię co mówią "sąsiedzi" na temat 2.5TDI :?: :?:
to TYLKO A8 (bez osiągów) ;-)
A tym bardziej z napędem na jedną oś ;-) "inwalida"
Jak A8 to tylko quattro i tylko 4.2 :mrgreen:
Takie jest moje zdanie :mrgreen:

Co do chipa to nie mogę polecić ponieważ nie miałem przyjemności chipowania auta :)
przy 300km to mi nie potrzebne ;-)

sevi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 133
Rejestracja: 25 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: sevi » 02 kwie 2012, 18:16

K...wa ile mozna gadac o tym ze jak Cie stac na duzy motor to tylko PB osobiscie latam na PB ale w swoim zycu miale Matiza na LPG !!!I bylo fajnie :mrgreen:
Jesli jest taniej to latac i na opalowym jesli nie szkodzi motorowni.
A Moim zdaniem LPG jest takim samym paliwem jak PB czy ON.
pozdr.
A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy!

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 02 kwie 2012, 18:46

Pietro pisze:tzn powiem tak jesli mialbym 4.2 na benzynie w życiu nie przerobil bym na gaz bo troche głupio by sie z tym zylo miec 4.2 i na dodatek w gazie:P ja jestem zdania stac cie na duzy piec...? to musi cie tez stac zalac go:P
:D sorki nie mogłem się powstrzymać ;-) oczywiście luz Kolego, każdy ma prawo do wyrażania swoich racji. 2.5 TDI śmiało można podkręcić, ale tylko w zaufanym warsztacie, znajomy lata tak już nie wiem dwa albo trzy lata (wcześniej robił remont silnika i tipa który pochłonął masę kasy dlatego został z autem na kilka lat :-P )

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 02 kwie 2012, 18:53

sevi, I tu są oklaski dla Ciebie. Moim zdaniem nie ma znaczenia czy to PB czy ON czy LPG. Na wszystkim da się jeździć. Ja u siebie założyłem instalację po 3 latach i zapewnieniach wielu osób że nic się nie stanie. Ale nie o to pyta autor. Moim zdaniem i po wielu rozmowach ze znajomymi którzy mają zaczipowane auta ( a raczej po programie bo to bardziej profesjonalne i bezpieczniejsze). Z tego co mówili to silniki są konstruowane ze sporym zapasem i niewielkie podniesienie mocy do 20% jest bezpieczne. Kumpel który miał kiedyś V6 w benzynie i po pobycie w firmie tuningowej zapewnili go że nie ma sensu podnosić mocy w wolnossaku i zaproponowali mu kompresor bo nie wymagało to większej ingerencji w silnik i zakuwanie go jak przy turbo. Więc moim zdaniem przy dizelku jest to spokojnie bezpieczne. Oczywiście jeśli jest zrobione w dobrej firmie a nie jakiś gotowiec z allegro.
A swoją drogą mdamian, zdziwił byś się na drodze jak byś złapał się z dobrze zrobionym dislem 2,5 który będzie miał dużo więkrzy moment od 4.2. A moć która może drzemać w takim silniku drzemie da nam powąchać czarny dymek. Wiem coś o tym bo znajomek ma 1.9 TDI podciągnięty do ponad 200 KM momentu nie pamiętam ale bodaj wyższy niż u mnie w 4.2. Więc nie namawiajmy na siłę ludzi aby zmieniali auta bo ten silnik jest beeeee. Każdy ma prawo wyboru po prostu "jedni lubią ogórki drudzy gospodarza córki"
A autor tematu niech wyciągnie wnioski bo moim zdaniem podniesienie mocy o 15/20 % nie powinno zaszkodzić. Jedyny minus to częstsze wymiany oleju jak u mojego znajomego bodaj co 7 czy 10 tys. nie pamiętam dokładnie.
Pozdro.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 kwie 2012, 19:04

daro72, wiem że każdego ON można kręcić i to wysoko tak samo ja PB z TURBO ,
chodzi o to że bez ingerencji mechanicznej bezpiecznie możesz uzyskać do 20% mocy , czyli ze 150km robi się 180km no i moment będzie w pobliżu 400Nm .
Powiem tak że raz się ganiałem z seatem Ibizą 1.9tdi i na LPG nie mogłem mu uciec , ale w momencie przełączenia na PB to już moje autko odjeżdżało Seatowi .
Szacunek dla chłopa z seata za odwagę i za autko , latać czymś takim fajnie się lata bo małe i lekkie , sytuacja się diametralnie zmienia podczas kolizji ( wolę swoje autko) :mrgreen:
nie ma to jak ponad metr blachy przed sobą ;-)
Wracając do tego 2.5TDI to jeśli tylko chip dla poczucia własnego ego ;-) że lepszy moment (na 100% będzie odczuwalny) i mniej pali to można kręcić , nie powinno mu to zaszkodzić ;-)
No tak więc wszyscy jesteśmy jednego zdania :
1-jak chip to profesjonalny
2-Chip allegro omijać wielkim łukiem , a jak już taki mamy to sąsiadowi(którego nie lubisz) dać jako prezent ;-)

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 02 kwie 2012, 19:41

Więcej jak 180 PS nie zrobisz bo pompa nie wydoła,ja swego czasu myślałem o wirusie ale jak na razie jest seria.

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 02 kwie 2012, 21:09

kiedyś miałem 1,8 T AEB 150 KM seria, został zawirusowany na 185 KM 0,95 bara (odpowiednio się wcześniej przygotowałem), wirus został zrobiony indywidualnie do silnika a nie gotowiec tak jak to bywa w dużych firmach tuningowych v-tech itp. , moment z 220 podciągnięty na 285, 35 KM i 65 NM było naprawdę odczuwalne już w miare to jechało fakt że jak dostał dobrze w palnik to kolektor był czerwony i trzeba było paru minut by się wystudził no i musiałem zmienić olej na 10w60 bo przy ostrym lataniu góra klepała po zastosowaniu 10w60 problem znikł wymiana oleju co 8tyś, zrobiłem nią około 20 tyś zero problemów, oczywiście trzeba uważać i dbać o turbo i inne graty bo zajechać można szybko.
toom_ek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl