Witam.
Mam pytanie.Ostatnio wymieniłem alternator. Zauważyłem że kontrolka ładowania gaśnie przy uruchamianiu, fakt, jako ostatnia ale nim ZASTARTUJE silnik (w tym samym momencie gdy gasną światła i radio ). Nie pamiętam jak było przed wymianą. Głowy nie dam ale chyba gasła po pewnej chwili od uruchomienia silnika.
Alternator ładuje (przy nowej, naładowanej baterii) bez obciążenia 13,7 a przy obciążeniu 13,1 V. Z samego początku po wymianie alternatora, kontrolka, przy obrotach silnika powyżej 4000 zapalała się i pokazywała brak ładowania alternatora. Potwierdzał to miernik. Teraz po około 1000 km ładuje nawet przy 5000 obrotów. Chyba się dotarł ? )
Może ktoś mi odpowie czy to normalne że ta kontrolka gaśnie nim zastartuje silnik ?
Ps. W międzyczasie zdarzyły się jeszcze inne dziwne rzeczy z elektroniką jak zapalenie się kontrolek od ABS po chwili komputer pokazał kolejno po sobie symbole- defekt hamulców, defekt świateł, defekt akumulatora (aku jest nowe). Po paru sekundach wszystko zgasło i było O.K.
No i dochodzi jeszcze od czasu do czasu samoczynne uchylanie się szyberdachu.
Pozdrawiam
[D2 97 2.5TDI ] Kontrolka ładowania akumulatora.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki szeryfisch.
Zobaczę w środę co będzie się dziać z tą kontrolką po ponownej wymianie na mój stary alternator ale po regeneracji.
(Nie wiem czy to ma znaczenie ale ten alternator co mam teraz, kupiłem na Alegro z zaznaczeniem że jest do audi z drugiej połowy 97 roku a mój samochód jest z maja)
[ Dodano: 2012-05-10, 15:40 ]
Witam.
Alternator jest po wymianie na mój stary ale regenerowany. (Daje 14,02 V a przy obciążeniu schodzi do 13,75)
Co do kontrolki, to dolej gaśnie przy przekręcaniu kluczykiem nim silnik odpali.
Może ktoś kto ma taki sam samochód (a8 maj 97 2.5 tdi v6) skontroluje to u siebie i da znać ?
Ponoć te modele tak mają.
Zobaczę w środę co będzie się dziać z tą kontrolką po ponownej wymianie na mój stary alternator ale po regeneracji.
(Nie wiem czy to ma znaczenie ale ten alternator co mam teraz, kupiłem na Alegro z zaznaczeniem że jest do audi z drugiej połowy 97 roku a mój samochód jest z maja)
[ Dodano: 2012-05-10, 15:40 ]
Witam.
Alternator jest po wymianie na mój stary ale regenerowany. (Daje 14,02 V a przy obciążeniu schodzi do 13,75)
Co do kontrolki, to dolej gaśnie przy przekręcaniu kluczykiem nim silnik odpali.
Może ktoś kto ma taki sam samochód (a8 maj 97 2.5 tdi v6) skontroluje to u siebie i da znać ?
Ponoć te modele tak mają.