[D2 98 4.2PB/LPG ] Wyciek płynu chłodzącego
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wyciek płynu chłodzącego
Mam od pewnego czasu problem z wyciekającym płynem z układu chłodzenia i nie mogę tego zdiagnozować. Tzn. nie wiem z którego miejsca jest to dokładnie ponieważ nie widać bezpośrednio na bloku silnika tylko krople na misce olejowej w tylnej części silnika. Wszystkie przewody gazowe i pozostałe te widoczne z góry są szczelne. Dałem auto na warsztat i mechanik też niczego podejrzanego nie wykrył . Płynu ubywa w czasie postoju w zimne w dni w nocy. Widać plamę pod silnikiem i krople na misce olejowej ale skąd to może być ?
Nieszczelność pompy wody? Po zdjęciu osłon rozrządu było by widać kryształki osadu ?
Dodam, że po jednej -dwóch dobach postoju ubywa cały zbiorniczek wyrównawczy.
Po uzupełnieniu ubytku po nocy, w czasie jazdy poziom płynu się utrzymuje na stałym poziomie tylko po ostudzenie silnika ubywa
Może ktoś miał już taką przypadłość.
mcswistak poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
Nieszczelność pompy wody? Po zdjęciu osłon rozrządu było by widać kryształki osadu ?
Dodam, że po jednej -dwóch dobach postoju ubywa cały zbiorniczek wyrównawczy.
Po uzupełnieniu ubytku po nocy, w czasie jazdy poziom płynu się utrzymuje na stałym poziomie tylko po ostudzenie silnika ubywa
Może ktoś miał już taką przypadłość.
mcswistak poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 07 mar 2011, 14:46 przez mcswistak, łącznie zmieniany 1 raz.
bassuje mi to...
Napiszę na przykładzie mojego S8 ale...
z tyłu silnika jest rurka łącząca obie V'ki - konstrukcja tej rurki bywa różna w różnych silnikach ale tam są oringi z których płyn chłodzący potrafi wyciekać...
komplet orignów do mojego S8 w ASO kosztował mnie jakieś 20pln więc jak już zdiagnozujesz że to może być to to polecam wycieczkę do ASO bo tam po numerze VIN sprawdzisz dokładnie jaka jest konstrukcja tejże rurki i zakupisz to co być powinno a nie jakiś shit w hurtowni tak "na oko".
Na zakupie w ASO część przyjemna się kończy - usterkę polecam naprawiać u zaufanego mechanika bo naprawa może potrwać kilka godzin (słaby dostęp do opisywanego elementu) a roboczo/godzina w ASO dla aut klasy A8/S8 to czasami nawet 350pln :-?
z tyłu silnika jest rurka łącząca obie V'ki - konstrukcja tej rurki bywa różna w różnych silnikach ale tam są oringi z których płyn chłodzący potrafi wyciekać...
komplet orignów do mojego S8 w ASO kosztował mnie jakieś 20pln więc jak już zdiagnozujesz że to może być to to polecam wycieczkę do ASO bo tam po numerze VIN sprawdzisz dokładnie jaka jest konstrukcja tejże rurki i zakupisz to co być powinno a nie jakiś shit w hurtowni tak "na oko".
Na zakupie w ASO część przyjemna się kończy - usterkę polecam naprawiać u zaufanego mechanika bo naprawa może potrwać kilka godzin (słaby dostęp do opisywanego elementu) a roboczo/godzina w ASO dla aut klasy A8/S8 to czasami nawet 350pln :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Ja stawiam na miejsca gdzie gazownicy wpinali sie trojnikami w instalacje wodna aby ogrzac parownik. W audi rurki sa sredniy 20mm a wpinaja sie mniejszymi i po czasie cieknie bo opaski przecinaja węże. Robilem to w 2 silnikach 4,2l. Zazwyczaj wpinaja sie za silnikiem nad skrzynią.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Ok z rurkami w okolicy trójników już sobie poradziłem tam też był wyciek ale to inna bajka bo wszystko jest na wierzchu i można łatwo podokręcać.
Gorzej chyba jest z tą rurką łączącą v-ki bo to pewnie ona jest przyczyną mojego wycieku
może ktoś posiada jakieś foto tego elementu lub rysunek z lokalizacją
Gorzej chyba jest z tą rurką łączącą v-ki bo to pewnie ona jest przyczyną mojego wycieku
może ktoś posiada jakieś foto tego elementu lub rysunek z lokalizacją
bassuje mi to...
jeszcze moze byc wyciek z okolic chlodnicy oleju
patrz tu : http://ltooz.webs.com/98audia8.htm
patrz tu : http://ltooz.webs.com/98audia8.htm
Dzięki za pomoc dużo to wyjaśniło. Uczę się ciągle tej mechaniki o coraz bardziej mnie fascynuje. Usterki w aucie zagrzewają do działania. A pomoc kolegów z forum jest rzeczowa i i bardzo konkretna.
Ale żeby nie nudzić Zawiodłem Eskę do Mechaniora żeby polukał z czego cieknie bo ciekło ewidentnie, plamy płynu na podjęździe i braki w zbiorniczku wyrównawczym. Ale jak nazłość w warsztacie nie chciało może się uszczelniło nie wiem. Dwie doby obserwowali na zimnym i ciepłym i nic.
Sam zrobiłem może 200km i też nic nie zauważyłem. Czyżby uzdrowienie???
dodam że wyciek następował na postoju na zimnym silniku przy minusowej temp.
A wracając zgubiłem dyszę o spryskiwacza refletora i wyciekł mi cały płyn spryskiwacza jest na to jakaś rada ?
Ale żeby nie nudzić Zawiodłem Eskę do Mechaniora żeby polukał z czego cieknie bo ciekło ewidentnie, plamy płynu na podjęździe i braki w zbiorniczku wyrównawczym. Ale jak nazłość w warsztacie nie chciało może się uszczelniło nie wiem. Dwie doby obserwowali na zimnym i ciepłym i nic.
Sam zrobiłem może 200km i też nic nie zauważyłem. Czyżby uzdrowienie???
dodam że wyciek następował na postoju na zimnym silniku przy minusowej temp.
A wracając zgubiłem dyszę o spryskiwacza refletora i wyciekł mi cały płyn spryskiwacza jest na to jakaś rada ?
bassuje mi to...
Wyciek z okolicy chłodniczki oleju to na tyle znany temat że w ASO jest dostępny tzw. "zestaw naprawczy" czyli komplet uszczelek do tejże chłodniczki...kkarol pisze:jeszcze moze byc wyciek z okolic chlodnicy oleju...
tylko kolega pisał że wyciek ten uwidacznia się raczej gdzieś z tyłu silnika :roll:
Komplet uszczelek do chłodniczki oleju (czyli ów zestaw naprawczy) do mojego S8 kosztował mnie w ASO około 100pln... więcej zabawy jest jednak z wymianą bo o ile dobrze pamiętam trzeba demontować alternator a ciasno tam niemiłosiernie (opisuję na przykładzie mojej eSy więc dopuszczam możliwość że w innych modelach konstrukcja pomimo że podobna to jednak w detalach może się różnić).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Już jakiś czas temu usunąłem tę usterkę ale tak na prawdę to wymieniłem wszystkie uszczelki po kolei jak pisaliście.
Przyczyną okazał się mały króciec łączący chłodniczkę z blokiem dla niewtajemniczonych dodam że jest z tworzywa.
Dorobiłem mosiężny. za 20 pln-ów a oringi pasowały od Mercedesa 124 2.5 dziesla spod sekcji pompy wtryskowej.
Mała rzecz ale upierdliwa bo zanim doszedłem do parę litrów płynu dolałem.
teraz śmiga aż miło.Pozdrawiam Wszystkich pomocnych w tej sprawie i dziękuje.
Przyczyną okazał się mały króciec łączący chłodniczkę z blokiem dla niewtajemniczonych dodam że jest z tworzywa.
Dorobiłem mosiężny. za 20 pln-ów a oringi pasowały od Mercedesa 124 2.5 dziesla spod sekcji pompy wtryskowej.
Mała rzecz ale upierdliwa bo zanim doszedłem do parę litrów płynu dolałem.
teraz śmiga aż miło.Pozdrawiam Wszystkich pomocnych w tej sprawie i dziękuje.
bassuje mi to...
oświerzę troche temacik bo walczę ze swoja chłodniczką oleju wymieniłem chłodniczkę oleju u zaprzyjażnionego mechanika po odebraniu auta z usmiechem na drugi dzięn podchodze do auta a tu plama
wymiełem chłodniczkę ale uszczelki wstawił stare niedługo wybieram się do ASO po zestaw naprawczy a moje pytanie o tą plastikową rurkę bo wsadzili mi kawałek rurki miedzianej i powiedzieli że trzeba wymienić na oryginalną
czy przez tą rurkę też ucieka płyn?? czy ona nie ma nic do uszczelnienia???
wymiełem chłodniczkę ale uszczelki wstawił stare niedługo wybieram się do ASO po zestaw naprawczy a moje pytanie o tą plastikową rurkę bo wsadzili mi kawałek rurki miedzianej i powiedzieli że trzeba wymienić na oryginalną
czy przez tą rurkę też ucieka płyn?? czy ona nie ma nic do uszczelnienia???
kolego ja przerobiłem uszczelki inne elementy, chłodniczki nie wymieniałem ale właśnie taki mały króciec z tworzywa pękł (jest to częsta przypadłość i u mnie akurat raz się rozszczelniał raz nie. Włożyłem mosiężny dorobiony przez kolegę na tokareczce i teraz spoko jest.) za 15 pln tylko że mechanior to miał trochę roboty bo tam się dostać to makabra. Uszczelki dałem nowe i oringi też a pasują takie z pod sekcji wtryskowych do mesia 124 diesla. Tej uszczelki spod chłodniczki oleju nie wymieniałem chociaż mam nówkę.
jakbyś chciał to mogę odsprzedać
Darek
jakbyś chciał to mogę odsprzedać
Darek
bassuje mi to...
Dżizas, co to za mechanik skoro robił to bo tam podciekało to kto pozostawia stare oringi??? :shock: tym bardziej że wymiana tego to nie jest 5-10 minut roboty :evil:lukas28 pisze:wymieniłem chłodniczkę oleju u zaprzyjażnionego mechanika po odebraniu auta z usmiechem na drugi dzięn podchodze do auta a tu plama
wymiełem chłodniczkę ale uszczelki wstawił stare...
Właśnie taki zestaw naprawczy (komplet uszczelek pod chłodniczkę oleju) mam na sprzedaż... nowe, kupione w ASO... znajdziesz w moim ogłoszeniu (link w podpisie)... tylko musisz sprawdzić po numerach czy to to samo będzie.lukas28 pisze:niedługo wybieram się do ASO po zestaw naprawczy...
Jakbyś chciał ode mnie to pisz/dzwoń ;-)
To trzeba na żywo zobaczyć jaką rurkę wsadzili i jak bardzo zbliżona jest do oryginału... ale jeśli oryginalna nie kosztuje majątku to ja zmieniłbym na nową.lukas28 pisze:moje pytanie o tą plastikową rurkę bo wsadzili mi kawałek rurki miedzianej i powiedzieli że trzeba wymienić na oryginalną
czy przez tą rurkę też ucieka płyn?? czy ona nie ma nic do uszczelnienia???
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Do chłodniczki oleju nie musisz kupować uszczelek pojedynczo... w ASO jest dostępny tzw. zestaw naprawczy czyli komplet wszystkich uszczelek... ja posiadam zestaw naprawczy o numerze 077.198.405... jest prawdopodobne, że do Twojego silnika będzie taki sam (o tych samych numerach) ale zanim kupisz u mnie wolałbym abyś najpierw sprawdził czy to co mam będzie do Twojego auta pasować.lukas28 pisze:FOSS
po jakich nr mam sprawdzić czy do mnie pasują te oringi??
Podrzuć mi na PW swój numer VIN a spróbuję sam to sprawdzić... może tak będzie łatwiej i szybciej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-