Witam. Prosze o pomoc. Mam problem z komputerem silnika( A8 D3 4.2 benzyna +LPG). Mianowicie samochód stał około 5dni nie odpalany bez zmieniarki. Wyciągnołem ją ponieważ była uszkodzona, dodam jeszcze ze auto posiadam 10dni:) Podczas próby odpalenia na wyswietlaczu wyskoczyły wszystkie możliwe błędy. Samochód poprostu nie reagował, wyrzucał tylko błędy. Męczylismy sie ze schematem i nic. Dodam jeszcze ze znajomy ma identyczna na czesci. Wpadlismy na pomysł ze moze komputer silnika. Po podmiance auto odpalilo i odrazu zgaslo, wiec jest ok tylko pozostalo zaprogramowac. Mam pytanie dotyczące ewentualnej naprawy komputera oraz co mogło spowodować awarie. Nie chcialbym po raz drugi ewentualnie tego przezywac. Co najlepsze jestem ku koncowi rejestracjii i mialem jechac na niezbedny przeglad..... Pozdrawiam i dziękuje z gory. Jeżeli potrzebujecie jakies czesci prosze o wiadomosc moze bede mogl pomoc. :-)
[ Dodano: 2012-05-27, 00:17 ]
Dodam jeszcze że na pierwotnym komputerze VAG nie chciał się skomunikować z silnikiem ( nie widział go) Niby to oczywiste ale nie mam pomysłu na ów problem.
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Uszkodzony komputer silnika
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Uszkodzony komputer silnika
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 10:05 przez GRASSO, łącznie zmieniany 1 raz.
GRASSO
Miałem na mysli masy w sterowniku silnika, nie masy w aucieGRASSO pisze:Witaj, z góry dziękuje za odpowiedź. Sprawdzaliśmy według schematu i wszystkie masy są. Niestety komputera jeszcze nie sprawdzałem jutro oddaje do speca od komputerów więc jeśli będe wiedział coś wiecej odrazu napisze. Pozdrawiam
Komputer silnika może zostać uszkodzony przez cewki zapłonowe bo są sterowane bezpośrednio z niego.
Jeżeli Twoje auto nie miało jeszcze akcji serwisowej na cewki to najpierw zmień cewki a potem wkładaj nowy sterownik.
Uszkodzeniu ulegają nie tylko diody zabezpieczające ale też procesor więc z naprawą może być problem.
Jeżeli Twoje auto nie miało jeszcze akcji serwisowej na cewki to najpierw zmień cewki a potem wkładaj nowy sterownik.
Uszkodzeniu ulegają nie tylko diody zabezpieczające ale też procesor więc z naprawą może być problem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
zgasło....bo inny VIN i component protection zadziałało :shock:GRASSO pisze:Wpadlismy na pomysł ze moze komputer silnika. Po podmiance auto odpalilo i odrazu zgaslo, wiec jest ok tylko pozostalo zaprogramowac
myslę ,że powinieneś zacząć od porządnego prądu z akumulatora , wszystko pokasować , zamiast zmieniarki założyć pętlę optyczną i ...odpalaj.