części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 W12 ] Obroty silnika na P ?

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

[D3 05 W12 ] Obroty silnika na P ?

Post autor: bunga bunga » 13 cze 2012, 13:10

Jak w temacie.

Jaki powinien być prawidłowy zakres obrotów silnika Pb na postoju? I jaki po otwarciu przepustnicy na max? Na pozycji skrzyni biegów parking.

8-)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 23:23 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 cze 2012, 14:10

Serrgiusz pisze:Jaki powinien być prawidłowy zakres obrotów silnika Pb na postoju?
Jeżeli silnik nie jest obciążony , to PB powinien mieć zakres 600-700obr/min .

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 13 cze 2012, 14:29

Ok, a jakie max obroty?

8-)

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 13 cze 2012, 14:52

Do odcięcia zapłonu lub paliwa czyli około 6500 obr/min (tak średnio).

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 cze 2012, 16:45

jdz1 pisze:około 6500 obr/min (tak średnio).
Serrgiusz, Ty masz A8 tak że powinno być właśnie 6500obr/min max S8 wiem że o 7000obr/min się rozkręca ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 13 cze 2012, 18:10

Dziś sobie w ramach robotek ręcznych wymieniłem filtry powietrza i kabinowy. Odpaliłem, żeby sprawdzić i na postoju wcisnąłem do końca pedał "gazu". I obroty silnika doszły do max 4800 obr/min! Skala jest do chyba do 7000. Stąd moje pytanie o obroty. I chyba mam za niskie maksymalne? Zaznaczę, że pali się od kilku dni "czek". W sobotę mieniam olej. Macie jakiś pomysł na niepełny zakres pracy silnika?

8-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 cze 2012, 18:22

Serrgiusz pisze:Odpaliłem, żeby sprawdzić i na postoju wcisnąłem do końca pedał "gazu". I obroty silnika doszły do max 4800 obr/min!
Masz u siebie system antypoślizgowy (ESP czy jakoś tak ) sprawdzałeś ile się rozpędzi na biegu (max obroty) ??
Wujas ma w skodzie też "system ułatwiający ruszanie" i na "N" obroty max 4800/min , to samo ja wduszę sprzęgło i wrzucę bieg .
Ale jak puszczę sprzęgło i ruszę to na 1 idzie do 6200obr/min :-/ dziwne , ale ten typ tak ma .
Jest tam przycisk do wyłączenia tego ustrojstwa , jak go wyłączę to normalnie obroty do 6500 się kręcą ;-)
Może u ciebie tak samo działa :?: :?:

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 13 cze 2012, 18:25

Idę sprawdzę.

8-)

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 13 cze 2012, 18:38

u mnie na maxa się kręci auto do odcięcia ale ty masz W12 i tam jest może inaczej pamiętam jak miałem BMW E46 3.0 d to też na P nie chciała się wkręcić . ESP na 100 % ma chyba każde D3 ma :mrgreen:

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 13 cze 2012, 18:46

Na podstawie badania empirycznego przeprowadzonego przed 10 min stwierdzam:
- silnik BHT skala obrotów 8000 pole "czerwone" od 6200,
- obroty na biegu jałowym 800,
- max obroty na postoju 4800 niezależnie od ESP,
- podczas jazdy na skrzyni automatycznej niezależnie D czy S max obroty 6200,
- na Tip nie sprawdzałem.

Także wszytko git.

8-)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 21:01 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 cze 2012, 18:58

Serrgiusz pisze: Także wszytko git.
Może zabezpieczenie żeby nie obciążać zbytnio silnika na postoju i kręci tylko do tych 4800obr/min ;-)
Ale ważne że wszystko oki ;-)

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 13 cze 2012, 20:12

Jeśli świeci się "czek" to podpiął bym na twoim miejscu pod kompa. Bo u mnie w innym autku jak zapalił się czek i obroty odcinało przy 4500 to okazał się uwalony czujnik wałka rozrządu i silnik przechodził w tryb awaryjny. Ni huhu nie można było go więcej pokręcić.
Dążenie do doskonałości.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 13 cze 2012, 20:56

Podjadę do Fossa na pizze ;-) . Ale myślę, że to lambdy.

Ostatnio miałem taki przypadek. Na stacji Lukoil zatankowałem PB 95 pod korek. Miałem jeszcze ok 20% paliwa z Neste. Po jakiś 150 km zacząłem odczuwać jak by minimalnie gorzej przyspieszał. Później wyraźnie przerywał na wyższych obrotach lub przy gwałtowniejszym przyspieszaniu. Czek palił się już wcześniej. Ale przy przerywaniu jw czek zaczął świecić i gasnąć jak w kierunkach. Po następnych kilku godz już silnik nie przerywał, a czek palił stale. Wyjeździłem to paliwo do końca i wróciłem na Neste. Już nic nie przerywa silnik jak velvet.

8-)

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 17 cze 2012, 21:36

mrugający czek oznacza cykliczne wypadanie zapłonów.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Adam84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 18 cze 2012, 23:35

Z tego co wiem w W12 jest ogranicznik obrotów biegu jałowego, także wszystko jest w porządku. Na biegu jałowym nie silnik nie powinien się rozkręcic do więcej niż 4800obr./min. Jest bardzo często stosowana rzecz w nowoczesnych silnikach m.in. w 1,8TSI, 2,0TSI etc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl