
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] FIS kontra LPG
[D2 ALL ] FIS kontra LPG
Mam Małe pytanie komputer pokładowy który oblicza spalanie jak on się zachowuje na LPG jak On liczy jaka jest róznica w spalaniu wtedy na LPG jak na to patrrzeć silnik 4.2v8 sekwencja
oczywiście quattro

Ostatnio zmieniony 19 lis 2014, 20:39 przez Hermes843, łącznie zmieniany 2 razy.
Szajba
Do tego co pokazuje komputer to musisz dodać 1-2L/lpg średnio , bynajmniej u mnie wychodzi o tyle różnica ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

To wychodzi około 4L lpg więcej , dziwne bo u mnie wychodzi max 2L lpg czyli czyli około 10% według wskazań , to znaczy że mój jest źle ustawiony :?: :?: :shock:sylwekr pisze:Przy dobrze ustawionej instalacji LPG gazu powinien zużywać ok 20% więcej niż wskazania komputera.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Takie info mam od gaziarza. U mnie przez jakiś czas wskazania były zbliżone i skład mieszanki był ubogi (a uboga mieszanka jest groźna dla silnika). Teraz po ponownym ustawieniu instalki pomiedzy wskazaniami zużycia na komputerze a faktycznym zużyciu gazu jest różnica ok 20-25% i skład mieszanki już jest optymalny.mdamian pisze:To wychodzi około 4L lpg więcej , dziwne bo u mnie wychodzi max 2L lpg czyli czyli około 10% według wskazań , to znaczy że mój jest źle ustawiony :?: :?: :shock:sylwekr pisze:Przy dobrze ustawionej instalacji LPG gazu powinien zużywać ok 20% więcej niż wskazania komputera.
W ostatnim czasie mam trochę dłuższych wyjazdów - trasa. Na kompie mam średnie zużycie 8-8,2, po zatankowaniu wychodzi ok 10l/LPG
Ostatnio zmieniony 14 cze 2012, 14:43 przez sylwekr, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś oglądałem ciekawy program o gazowaniu aut dobrych marek i dobra instalacja przez jakąs podwarszawska firmę. Posiadają tam hamownie i kalibrują instalacje na hamowni co ponoć jest najlepszą metodą-efekt deklarowali taki że auto nie traci niemal nic z osiągów i spala tyle lpg co pb. I tylko rzekomo warsztaty dysponujące hamownią to potrafia osiągnąc.
Temu mówię , że do tego spalania co pokazuje komputer dodać około 2L LPG ;-)sylwekr pisze:Na kompie mam średnie zużycie 8-8,2, po zatankowaniu wychodzi ok 10l/LPG
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

:-) No ale jeden ma silnik 4.2 i pedał często w podłodze, drugi ma silnik 2.8 i jeździ ekonomicznie i te dodanie 2l do spalania to nie jest zbyt uniwersalne, bo przy wskazaniu komputera 8l, 2 litry więcej to będzie 25%, a przy wskazaniu 20l, 2 litry więcej to już 10%mdamian pisze: Temu mówię , że do tego spalania co pokazuje komputer dodać około 2L LPG ;-)
Ja podałem przy normalnej jeździe , a wolno to też nie jeżdżę , zimą to się zgodzę , spalanie wychodzi około 4L LPG więcej , przy pałowaniu to wyszło mi 24L LPG na 100km , ale co nie którzy doszli nawet coś do około 35L/100km ;-)sylwekr pisze: No ale jeden ma silnik 4.2 i pedał często w podłodze, drugi ma silnik 2.8 i jeździ ekonomicznie
temu nie podaję w procentach tylko w litrach .sylwekr pisze:przy wskazaniu komputera 8l, 2 litry więcej to będzie 25%, a przy wskazaniu 20l, 2 litry więcej to już 10%
Praktycznie w każdym aucie co miałem komputer to spalanie wychodziło o 1-2L więcej niż komputer pokazywał ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

I właśnie dlatego Twoje liczenie jest pozbawione logiki.mdamian pisze:temu nie podaję w procentach tylko w litrach .
Praktycznie w każdym aucie co miałem komputer to spalanie wychodziło o 1-2L więcej niż komputer pokazywał ;-)
Różnica w spalaniu PB i LPG wynika z różnej kaloryczności tych paliw... LPG jest mniej kaloryczne niż PB dlatego zachowując odpowiednie proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej LPG musi być trochę więcej niż PB.
Skoro przy każdej dawce paliwa wtryskiwanej do silnika LPG jest trochę więcej niż byłoby PB to chyba związek pomiędzy pojemnością silnika oraz stylem jazdy jest bardzo ścisły...
dlatego też nie uwierzę że w silnikach 1.4R4, 2.0R4, 2.5V6, 3.2V6, 5.7V8 będziesz miał wciąż te 2 litry różnicy.
Co więcej, te Twoje 2 litry nie jest prawdziwe nawet w przypadku Twojego silnika bo jeżdżąc spokojnie na trasie osiągniesz spalanie PB na poziomie 11 litrów a LPG na poziomie 13 litrów ale jeżdżąc dynamicznie po Warszawie spalanie PB będzie na poziomie nawet 20 litrów a LPG na poziomie 25 litrów (czyli o 5 litrów więcej a nie o 2 litry).
Jeżeli rzeczywiście we wszystkich autach o różnych pojemnościach miałeś te 2 litry to weź kija bezbólowego i dowal swojemu gazownikowi a potem poszukaj innego który będzie bardziej dbał o sprawność Twojego silnika :lol:
Właśnie dlatego różnicę w spalaniu PB i LPG podaje się w wartościach procentowych a nie ilościowych... 20% to całkiem normalna (poprawna) różnica pomiędzy FIS'em a rzeczywistym spalaniem LPG... nie żadne konkretne 2 litry czy 3 czy 5 ale 20% bo wszystko zależy od pojemności silnika oraz stylu jazdy ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania.
Jeżeli obniżymy mnożnik to wydłużymy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS większych wartości spalania.
To tyle.
Jeżeli obniżymy mnożnik, co spowoduje wydłużenie czasu wtrysków Pb to możemy
osiągnąć by FIS pokazywał realną wartość spalania LPG.
ALE nie jest to prawidłowo ustawiona instalka, odchyłki będą większe niż 5%.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania.
Jeżeli obniżymy mnożnik to wydłużymy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS większych wartości spalania.
To tyle.
Jeżeli obniżymy mnożnik, co spowoduje wydłużenie czasu wtrysków Pb to możemy
osiągnąć by FIS pokazywał realną wartość spalania LPG.
ALE nie jest to prawidłowo ustawiona instalka, odchyłki będą większe niż 5%.
"Skoda Octavia 2" 2012rok , 1.6MPI+LPG , spalanie w granicach 9-10L w mieście , komputer pokazuje w granicach 7,5-8L/100km ,FOSS pisze:nie uwierzę że w silnikach 1.4R4, 2.0R4, 2.5V6, 3.2V6, 5.7V8
A8 D2 1994 rok 4.2 PB+LPG , spalanie w mieście około 18-20L/100km , komputer pokazuje 16.5-18L/100km
Opel Senator 3.0 24V 204KM 1991rok +LPG spalanie w mieście 15-18L/100km komputer pokazuje 13.5-15L/100KM .
Stąd moje obliczenia że średnio o 2L komputer oszukuje ;-)
FOSS, Tu chodzi o spalanie nie PB a LPG vs wskazania komputera pokładowego , no chyba że ja coś pomyliłem :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Wiem o co chodzi w tej rozmowie ale chyba Ty nie zrozumiałeś co napisałem...mdamian pisze:(...) Stąd moje obliczenia że średnio o 2L komputer oszukuje ;-)
FOSS, Tu chodzi o spalanie nie PB a LPG vs wskazania komputera pokładowego , no chyba że ja coś pomyliłem :mrgreen:
bo 2 litry różnicy dla silnika 1.2 i spalania 12l/100km to zupełnie coś innego niż 2 litry różnicy przy silniku 5.7V8HEMI i spalaniu rzędu 22l/100km...
no chyba że te Twoje około 2 litry to jest równie dobrze 1 litr jak i 5 litrów... bo ja jeżdżąc po Warszawie na FIS'ie mam spalanie rzędu 18-20 litrów a spalanie LPG na poziomie 22-25 litrów... pomiędzy 25 a 20 litrów jest różnica 5 litrów (o ile pamiętam matematykę ze szkoły podstawowej) co zupełnie nie pokrywa się z Twoimi 2-ma litrami.
Skoro mapę LPG dostosowuje się do mapy PB gdzie mapa powinna być praktycznie identyczna tylko LPG powinno być wtryskiwane trochę więcej niż PB to znaczy że każdą porcją wtryskiwanego paliwa różnica przyrasta wykładniczo... im większe zużycie paliwa na 100km tym większa wartość różnicy w stosunku do wskazań FIS'a... umowne 20% przy spalaniu PB 10l/100km to 2 litry ale przy spalaniu PB 20l/100km to już 4 litry i w moich wszystkich autach jakoś to się sprawdza :-P
Twoja stała wartość około 2 litry dla każdego auta jest logicznie nie wytłumaczalna... no chyba że Ty potrafisz wytłumaczyć dlaczego to jest wartość około 2 litry to proszę bo ja nie znajduję na to żadnego "wzoru" :-o
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tak tylko że ty masz S8 5.2FSI prawda ??FOSS pisze:ja jeżdżąc po Warszawie na FIS'ie mam spalanie rzędu 18-20 litrów a spalanie LPG na poziomie 22-25 litrów
2L to moje spostrzeżenie , jak ktoś różnie jeździ to spalanie może być nawet na poziomie 10L , u ciebie w takim razie wychodzi rzędu 10-15% no chyba że ja coś liczę , jeszcze pytanie , ty masz LPG t tym twoim S8 ????
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Moje auto jest w profilu: A8 D3 4.2MPI/LPGmdamian pisze:Tak tylko że ty masz S8 5.2FSI prawda ??
LPG to BRC na dwóch reduktorach
Coś źle liczysz... u mnie różnica w rzeczywistym spalaniu LPG a tym co pokazuje FIS to nie 10-15% ale około 20-25% ... kiedy po mieście mam 24-25 litrów LPG to FIS pokazuje 20l/100km (jak pisałem powyżej) ;-)mdamian pisze:2L to moje spostrzeżenie , jak ktoś różnie jeździ to spalanie może być nawet na poziomie 10L , u ciebie w takim razie wychodzi rzędu 10-15% no chyba że ja coś liczę...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-