![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana oleju w ASB
[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana oleju w ASB
Przymierzam się do wymiany oleju i znalazłem taki zestaw do 5hp24 (link po niżej) co o tym sądzicie, czy już ktoś u nich kupował i czy ten olej będzie dobryhttp://www.midparts.com.pl/pl/c/5HP24/65
Dokładnie tak jak kolega Paweł pisze , jak się nic z nią nie dzieje to nie ruszaj skrzyni , bo potem zaczną się wydatki , uszczelnianie i remonty .paulo79 pisze:masz jakis problem ze skrzynią? Jesli nie to jej nie ruszaj
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Panowie już nie przesadzajcie z tym nie wymienianiem oleju w ASB.
W każdym aucie wymieniałem olej w ASB jako tzw. pakiet startowy.
Było już troche tego... kilkanaście innych autek wśród znajomych.
Nikt nie miał problemów z ASB po wymianie.
Jedycie Ci, którzy mieli i tak problemy przed wymianą (zazwyczaj ślizganie się na biegach)
dalej mieli problemy.
Ale tam gdzie skrzynia chodziła dobrze to zawsze później było dobrze a nawet lepiej (bardziej aksamitna praca ASB).
Najważniejsze to wlać odpowiedni olej w odpowiedniej ilości...
W każdym aucie wymieniałem olej w ASB jako tzw. pakiet startowy.
Było już troche tego... kilkanaście innych autek wśród znajomych.
Nikt nie miał problemów z ASB po wymianie.
Jedycie Ci, którzy mieli i tak problemy przed wymianą (zazwyczaj ślizganie się na biegach)
dalej mieli problemy.
Ale tam gdzie skrzynia chodziła dobrze to zawsze później było dobrze a nawet lepiej (bardziej aksamitna praca ASB).
Najważniejsze to wlać odpowiedni olej w odpowiedniej ilości...

Ciekawe , ponieważ większość użytkowników co wymieniało olej w skrzyni (przed wymianą skrzynia sucha chodziła idealnie , łącznie z moją) to po wymianie oleju w skrzyni zaczęła ciec , dla czego :?: :?:Ale tam gdzie skrzynia chodziła dobrze to zawsze później było dobrze a nawet lepiej
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

I tak zaczęła by lecieć nawet na starym oleju. Zbieg okoliczności.mdamian pisze:Ciekawe , ponieważ większość użytkowników co wymieniało olej w skrzyni (przed wymianą skrzynia sucha chodziła idealnie , łącznie z moją) to po wymianie oleju w skrzyni zaczęła ciec , dla czego :?: :?:Ale tam gdzie skrzynia chodziła dobrze to zawsze później było dobrze a nawet lepiej
Chyba, że ktoś przy wymianie źle poskręcał miskę olejową i leciało z michy...
Za mało było oleju (starego) i wycieków jest mniej...
Jakiego typu wycieki? Z czego leciało?
To leciało (pociło się) gdzieś z góry skrzyni , nie z dołu .marekp750 pisze:Jakiego typu wycieki? Z czego leciało?
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

hmm , możliwe że to było to :mrgreen:marekp750 pisze:Na górze skrzyni to tak rzuca się w oczy odpowietrznik...
Ponieważ przestało ciec ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Olej w ASB trzeba wymieniać! To może idąc tokiem myslenia co niektórych w silniku tez nie ruszac bo chodzi dobrze to po co?? Jesli skrzynia po wymianie cieknie to wina nieumiejętnie przeprowadzonej operacji a jesli szwankuje to zbieg okoliczności lub oznaka że juz ja szlag trafiał i trzymala sie na przysłowiowe słowo honoru jeszcze. Nawet zaniedbywanie manuala grozi jej zajechaniem a juz tym bardziej tak złozonago mechanizmu jak ASB. Pozdrawiam
Opowieści podobne do tych dotyczące wymiany oleju silnikowego na lepszy. O ile olej silnikowy tworzy nagary (wymieniany zbyt rzadko) i po wypłkaniu coś się może zdarzyć (w 5 samochodach robiłem naprawdę ekstremalną płukankę do przejścia na syntetyk i nigdy nic się nie stało) o tyle ATF jest olejem o właściwościach myjących i to dość silnie czyli nagarów nie ma prawa być, więc jak ma rozszczelnić skrzynię. Chyba, że źle skręcona miska (tak miałem po pierwszej wymianie oleju).mdamian pisze:bo potem zaczną się wydatki , uszczelnianie i remonty .
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj