Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 3.7PB/LPG ] Nierówna praca silnika, brak mocy

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

[D2 00 3.7PB/LPG ] Nierówna praca silnika, brak mocy

Post autor: jacenty1400 » 18 cze 2012, 11:23

Witam serdecznie

Mam spory problem z moją Audi, a mianowicie:
1. Odpalenie zimnego silnia na 2 razy (problem z paliwem tj. paliwo cofa się do zbiornika paliwa). Po odpaleniu spaliny śmierdzą jak cholera, ale na szczęście nie dymi.
2. Po przejechaniu około 2km silnik ładnie się nagrzewa do około 50 stopi i przełącza się na LPG (Instalacja BRC po pełnym serwisie - filtry i sprawdzenie szczelniości i poprawności działania). Jednak po przejechaniu około 20km silnik około 90 stopni zaczyna sie padaczka silnika, silnik traci moc oraz nie pracuje na 1 lub kilku cylindrach. Dotyczy to zarówno jazdy na LPG jak i benzynie (może na benzynie 2% lepiej). Po około 20 km na chwilę jak by się uspokoiło po czym podobnie padaczka.
W trakcie diagnozy u mechaniora silnik chodził całkiem dobrze (jak u dentysty ząb przestaje boleć).
Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona (jeździełem tak 2 dni około 500km) i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.

Proszę wesprzyjcie nowego w teamcie czy to przepływka czy coś więcej?

Pozdrawiam
Jacenty

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 cze 2012, 11:29

jacenty1400 pisze:Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona...i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.
Czy po prawidłowym montażu owej rury samochód zachowuje się normalnie czy dalej kuleje :?: :?:

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 18 cze 2012, 11:35

niestety przez chwilę złapał dobrego oddechu, nawet go nieźle przegoniłem a czkolwiek mocy nie miał jak przed tą usterką, przejechałem 40 km i padaczka.
Jacenty

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 18 cze 2012, 11:52

No to zostaje przepływka :-/

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 cze 2012, 11:53

A katalizatory mogą być zapchane ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 18 cze 2012, 11:56

Trudno jest powiedzieć czy katalizatroy są zapchane - czy stało by się to w 500km??
Dzisiaj odstawiam go do mechanika więc okołośrody będę wiedział co go bolało lub boli.

Dzięki za info.

Zdam relację z ustalenia przyczyn.
Pozdrawiam
Jacenty

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 18 cze 2012, 16:45

a nie zapalaja ci sie kontrolki od abs i esp? jak takowa sytuacja nastąpi to już 100% przeplywka , a to juz raczej orginał i nowy jakies 450 setki , bo ja kupiłem regenerowaną i mogłem sobie nia tyłek podetrzeć:/
wspomnę że objawy te same tyle że u mnie zapaliły sie te kontrolki..
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 19 cze 2012, 08:21

Bez obajwów świetlnych.
Jacenty

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 20 cze 2012, 09:44

pozostaje ci zaufac VAG-owi :|
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 20 cze 2012, 09:44

Witam
Relacja z weryfikacji problemu przez Mechaniora:
- brak błędów na VAG,
- sprawdzone cewki wszystko OK, sprawdzone świece wszystko OK.
Tak jak pisałem do 20km chodzi super.
- dzisiaj będzie na próbę nowa oryginala przepływka to sie obaczy czy jest ok czy nie.

Pozdrawki
Jacenty

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 cze 2012, 10:28

A mam pytanie :
Czy patrzałeś Vagiem jak nie równo pracował czy go zgasiłeś i w tedy podłączyłeś Vaga ??
Po wyłączeniu zapłonu mogą błędy same zniknąć (lecz nie muszą)

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 20 cze 2012, 10:44

Przyznam się, że nie byłem obecny przy testowaniu Vagiem.

Ale Auto jest w dobrych rękach i gość w tych autach siedzi od lat - podkreślę, że patrząc na auta jakie stoją (sa naprawiane) u Niego to mój to staroć (no ale z duszą)

Pozdrawiam
Jacenty

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 cze 2012, 10:47

Chociaż przepławka też potrafi nie wywalić błędów ;-)

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 20 cze 2012, 10:54

chciałbym aby była to winna przepływki, wymiana i po sprawie bo 2 dni bez auta to 400zł w plecy, a motorkiem w deszczowe dni nie bardzo mi sie uśmiecha śmigać.

Pozdrawiam

PS. Muszę się zastanowić jak się dobrać do serwisu LPG , który mnie na te koszty i niedogodności naciągnął - pod warunkiem, że padła przepływka.

[ Dodano: 2012-06-20, 16:04 ]
Witam

założono nowa przepływka Oryginał - dalej padaka.

Zastanawiam się teraz nad jakimiś czujnikami - np temeperatury?
Jacenty

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 20 cze 2012, 21:08

W ten sposób naprawiając wymienisz pół auta a i tak przyczyny nie znajdziesz. Napisz jak wygląda lista błędów z VCDSa, pomiar w grupie od 1 do 3 w measurment blocks, jak wygląda grupa 14,15,16,17, potem 30,31,32 oraz 90 i 93. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Zakręć zawór na butli i pojeździj trochę na samej benzynie, zobacz czy korekty paliwowe wracają do zera.

[ Dodano: 2012-06-20, 21:08 ]
A w ogóle kolego widzę że jesteś z polkowic, podjedź do mnie do Lubina, zrobimy diagnostykę i nie będziesz zgadywał.
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl