![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] adaptacja przepustnicy
[D2 95 4.2PB/LPG ] adaptacja przepustnicy
na coś takie natrafiłem :
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
z Waszych doświadczeń - doprawdy po każdym odłączeniu/rozładowaniu akumulatora
trzeba jechać z taką procedurą ?
pzdr.
D
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
z Waszych doświadczeń - doprawdy po każdym odłączeniu/rozładowaniu akumulatora
trzeba jechać z taką procedurą ?
pzdr.
D
Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 14:18 przez dardzi, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W przypadku Matiza - chodzi, jak chodził, bo nie stosowałem tego (nie wiedziałem)
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... z#p1237418
Dla testów można odpiąc sobie aku, przejśc procedure/olać to i porównać jak zachowuje się auto.
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... z#p1237418
Dla testów można odpiąc sobie aku, przejśc procedure/olać to i porównać jak zachowuje się auto.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Chcem zabrać się do czyszczenia przepustnicy i mam pytanie ;-)
-czy wystarczy kupić środek do czyszczenia przepustnic/gaźników i wypsikać i będzie cacy?
-czy ktoś z was ma jakiś sprawdzony dobry środek który moze polecić? a jaki odradza?
-jak to jest z tą adaptacją musi być?
moje auto 4,2 ABZ (i czy możecie wkleić poprawną kolejność procedury na VAG'u bo widziałem kilka no i w sumie to niewiem :mrgreen: ) dzięki :-D
-czy wystarczy kupić środek do czyszczenia przepustnic/gaźników i wypsikać i będzie cacy?
-czy ktoś z was ma jakiś sprawdzony dobry środek który moze polecić? a jaki odradza?
-jak to jest z tą adaptacją musi być?
moje auto 4,2 ABZ (i czy możecie wkleić poprawną kolejność procedury na VAG'u bo widziałem kilka no i w sumie to niewiem :mrgreen: ) dzięki :-D
Panowie wybaczcie kotlet ale mam pytanie związane z tematem.
Jaka powinna być wartosć w grupie 1 pozycja nr3 w vagu ( potencjometr przepustnicy ) ?
w opisie blokow znalazlem tylko to że ma być większe od 5 i mniejsze od 10. Zmieniałem ten potencjometr i teraz ta wartość wynosi u mnie 8. Skrzynia zaczęła zmieniać biegi przy 3K obrotow. Jak to poprawnie ustawić ? Pacjent to ABZ.
Jaka powinna być wartosć w grupie 1 pozycja nr3 w vagu ( potencjometr przepustnicy ) ?
w opisie blokow znalazlem tylko to że ma być większe od 5 i mniejsze od 10. Zmieniałem ten potencjometr i teraz ta wartość wynosi u mnie 8. Skrzynia zaczęła zmieniać biegi przy 3K obrotow. Jak to poprawnie ustawić ? Pacjent to ABZ.
A8 ABZ; ACQ NG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
pozycja 3 to masz kąt przepustnicy a pozaycja 4 kąt wyprzedzenia zapłonu i powino byc między 5 a 10 czyli masz wszytsko ok
Read measured value block 1 􀀀 􀀀 Display
1---....rpm
1---Prędkość obrotowa biegu jałowego (wyświetlacz z dokładnością do 40)
Kod silnika ABZ / AKG: 720 - 800 rpm
Kod silnika AEW / AKJ: 660 - 740 rpm
Kod silnika AHC / AKH: 720 - 800 rpm
2---15 - 28%
Obciążeniu silnika:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 15 - 28%
Kod silnika AHC / AKH: 9 - 16%
3---5 - 10<°
kąt przepustnicy
4---6.0 - 13.5°bef. TDC
kąt wyprzedzenia zapłonu:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 6,0 - 13,5 ° przed GMP
Kod silnika AHC / AKH: 6,0 - 14,25 ° przed GMP
[ Dodano: 2011-07-24, 15:05 ]
jeszcze w bloku 4 masz cos o przepustnicy
Mierzone bloku wartości 4
1--5 - 10<°
Kąt przepustnicy (absolutne)
2--0<°
Kąt przepustnicy (wnioski) jesli masz powyzej 0 Powyżej 0 <° - proces uczenia się, dostosowując przepustnicy
Potencjometr nie zostało jeszcze zakończone
3--....ms
Obciążenia silnika (czas trwania wtrysku):
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 2.5 - 3.5
Kod silnika AHC / AKH: 1,5 - 3,5
4--Idle
Tryb pracy (w stanie spoczynku, przepustnicy części, pełnym gazie, wzbogacania, wybieg)
Read measured value block 1 􀀀 􀀀 Display
1---....rpm
1---Prędkość obrotowa biegu jałowego (wyświetlacz z dokładnością do 40)
Kod silnika ABZ / AKG: 720 - 800 rpm
Kod silnika AEW / AKJ: 660 - 740 rpm
Kod silnika AHC / AKH: 720 - 800 rpm
2---15 - 28%
Obciążeniu silnika:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 15 - 28%
Kod silnika AHC / AKH: 9 - 16%
3---5 - 10<°
kąt przepustnicy
4---6.0 - 13.5°bef. TDC
kąt wyprzedzenia zapłonu:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 6,0 - 13,5 ° przed GMP
Kod silnika AHC / AKH: 6,0 - 14,25 ° przed GMP
[ Dodano: 2011-07-24, 15:05 ]
jeszcze w bloku 4 masz cos o przepustnicy
Mierzone bloku wartości 4
1--5 - 10<°
Kąt przepustnicy (absolutne)
2--0<°
Kąt przepustnicy (wnioski) jesli masz powyzej 0 Powyżej 0 <° - proces uczenia się, dostosowując przepustnicy
Potencjometr nie zostało jeszcze zakończone
3--....ms
Obciążenia silnika (czas trwania wtrysku):
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 2.5 - 3.5
Kod silnika AHC / AKH: 1,5 - 3,5
4--Idle
Tryb pracy (w stanie spoczynku, przepustnicy części, pełnym gazie, wzbogacania, wybieg)
Sorki za te pytania ale jestem w tym temacie zielony, staram się sporo czytać na ten temat ale nie wszystko jest dla mnie jasne... jeśli chodzi o ustawienie kąta to w którą sekcje mam wejść w VAG-com i czy przedział 5- 10 tzn obojętnie jaka wartość pomiędzy tymi dwiema, czy np. konkretna powiedzmy 7 lub 8 ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam
Próbowałem przeprowadzić adaptacje przepustnicy zgodnie z zaleceniami:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
natomiast nic mi się nie wyświetla o adaptacji , żadnych błędów nie mam.
Próbowałem przeprowadzić adaptacje przepustnicy zgodnie z zaleceniami:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
natomiast nic mi się nie wyświetla o adaptacji , żadnych błędów nie mam.
Nie bardzo wiem jak to chcesz wykonać... żeby użyć jakiegoś preparatu do przepustnicy to i tak musisz jednak trochę tego auta pod maską rozebrać :roll:importcompany pisze:Witam. Czy ktoś z kolegów czyścił przepustnice bez demontażu chodzi mi o użycie jakiegoś preparatu ?
Poza tym, jeżeli będziesz czyścił przepustnicę na aucie to a będzie na niej więcej syfu to co z tymi brudami?... pójdą w kolektor ssący??... przecież dalej nie ma już żadnych filtrów tylko zawory dolotowe i cylinder :roll:
Wg. mnie do czyszczenia warto ją ściągnąć i mieć ją na stole.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-