części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.0TDI ] problem z klima

ruffi22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:02
Lokalizacja: śląsk

[D3 04 4.0TDI ] problem z klima

Post autor: ruffi22 » 30 cze 2012, 22:34

objawy - jak juz sie wlaczy slabo chlodzi , czeciej jednak nie da sie jej wlaczyc.

wymienilem :
- cz. g65 - nie pomoglo
- uszczelnilem wyciek (byla jedna nieszczelnosc) dobilem gazu - nie pomoglo
- dlawik , ktory znajduje sie w alu. przwodzie - nie pomoglo
- osuszacz - nie pomoglo

wag nie pokazuje zadnych błedów...

nadal klima wlaczy sie tylko na poczatku podczas postoju , gdy rusze potrafi sie wylaczyc i wieje cieplo... czasem gdy hamuje przed skrzyzowaniem i skrecam to czuje ze wieje zimno... o co z tym chodzi?? macie jakies pomysly??
czy w d3 jest parownik tak jak w d2??
z gory dzieki za sugestie i pomoc.
pozdrawiam

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 01 lip 2012, 09:38

sprawdzal ktos co sie dzieje na niskim i wysokim cisnieniu na manometrach?
moze problem jest z klapami od nawiewow i puszcza cieple powietrze z nagrzewnicy

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 01 lip 2012, 10:44

sprzęgło sprężarki
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 01 lip 2012, 11:23

z tego co kojarze to tam nie ma juz sprzegla, a komresor caly czas sie kreci,
tylko jest zawor ktory steruje przeplywem-moze on sie zacina,
ale czesto jesli te uklady sa bez czynnika to kompresory sa do smieci bo pracuja na sucho

ruffi22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:02
Lokalizacja: śląsk

Post autor: ruffi22 » 01 lip 2012, 19:32

cisnienie sprawdze we wtorek.
Jeszcze jedna ważna rzecz ktora mi umknela... mianowicie po wyciagnieciu dlawika z przewodu na siateczce byly aluminiowe wiórki ... czy ktos spotkal sie z czyms takim??

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 01 lip 2012, 20:29

jezdziles bez czynnika? pewnie to sa opilki z rozlatujacego sie kompresora

ruffi22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:02
Lokalizacja: śląsk

Post autor: ruffi22 » 01 lip 2012, 21:39

Arthur tak jak pisalem mialem wyciek czynnika z laczenia 2 przewodow do chlodnicy po wymianiane dwoch oringow jest ok. przed ta operacja sciagnieto 38gram czynnika. Twierdzisz ze to moze byc wina kompresora , ktory ma juz dosc?? czy mozna to jakos konkretnie zdiagnozowac?

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 01 lip 2012, 21:54

jesli bedzie problem ze stabilnym utrzymaniem wysokiego cisnienia, to raczej bedzie wina kompresora, mozna jeszcze probowac podmieniac elektrozawor sterujacy cisnieniem.

ruffi22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:02
Lokalizacja: śląsk

Post autor: ruffi22 » 02 lip 2012, 16:20

sam już nie wiem... w sobote przy wymianie osuszacza sciagalem czynnik i bylo go 600g - czyli tyle ile powinno byc. Po wymianie nabilem gazu do pelna ... dzisiaj bylem w serwisie od klimy i sciagneli tylko 340g... juz nie wiem o co chodzi ... czy rozne maszyny moga miec rozną tolerancje?? gosc sprawdzil sprezarke i mowil , ze nie podoba mu sie zakres niskiego cisnienia ... ze powinna pracowac w granicach 0,2 a jest 0,28 ... nie wiem co mam o tym myslec... oni sami nie wiedza i twierdza ze sprezarka do wymiany...
dzisiaj po nabiciu klimy chłodzi tylko na postoju jak tylko rusze klima sie wylacza... nie wiem czy jest cos odwiedzialne za "przelozenie" pracy silnika na prace sprezarki poza paskiem...?

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 03 lip 2012, 08:05

zmien serwisy od klimy ;-) goscie nie maja widze zielonego pojecia, potrafia tylko podpiac maszyne i zerow wiedzy co sie dzieje w ukladzie.
Podczas jazdy sprezarka ma wieksze obroty i moze wytworzyc wieksze cisnienie, dlatego pewnie czujniki ja wylaczaja, wentylatory dzialaja?

ruffi22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:02
Lokalizacja: śląsk

Post autor: ruffi22 » 03 lip 2012, 12:40

No wlasnie ... raz jeszcze wieczorem wszystko przemyslalem i caly ten problem zaczyna sie od cz. g65... po jego wymianie na "sprawny" zaczely sie takie jaja. Widzialem ten czujnik i wiem ze wyglada inaczej niz org. 3r0959126 a teraz praktycznie jestem pewny ze to jego wina... tak jak piszesz Arthur, na jalowym biegu jest ok ale jak tylko obroty lekko sie podniosa idzie tez cisnienie i ten czujnik pewnie wylacza kompresor ... kupilem juz org. cz. i zaraz zaczne demontaz przodu i go wymienie... mysle ze wszystko bedzie dzialac ...
a co do tego serwisu klimy ... dzisiaj sie upewnie ale mam przeczucie ze gosc zrobil mnie w konia... ale o tym nieudolnym serwisie napisze jak sprawdze ile czynnika mam teraz...

[ Dodano: 2012-07-13, 23:06 ]
problem rozwiazany- czyszczenie calego ukladu i wymiana sprezarki zalatwila temat.
reasumujac - jezeli kiedykolwiek znajdziecie opiłki w dlawiku(filterku) to macie do wymiany sprezarke/kompresor klimatyzacji!! wymieniajac sprezarke ZAWSZE trzeba wyczyscic caly uklad czyli przewody , skraplacz , parownik i wymienic osuszacz. Dodam , ze podczas tej calej operacji robiac czyszczenie ukladu pozbylem sie przykrego zapachu klimy (czyszczenie parownika).
Gdyby ktokolwiek mial jakis problem z klima to prosze pytac... temat znam juz od podstaw i nie ma dla mnie zadnych tajemnic ;)
pozdrawiam
Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl