części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Dziwne syczenie

wojak_1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 29 gru 2011, 20:25
Lokalizacja: Białogard

[D2 97 4.2PB/LPG ] Dziwne syczenie

Post autor: wojak_1 » 05 lip 2012, 20:37

Witam kolegów mam taki oto problem po wyłączeniu silnika syczy mi coś na podszybiu jakby z serva przy pompie hamulcowej więc wymieniłem servo na nowe lecz problem nie ustał nie wiem co jest przyczyną poza syczeniem nic złego się nie dzieje lecz to nie mój pierwszy samochód a to wygląda dość irytująco syk trwa około 30-40 sekund po zgaszeniu silnika wydobywa się gdzieś jakby z serva lub czegoś niedaleko dodam że nie działa mi tempomat lecz nie wiem czy to ma jakiś związek pozdrawiam i proszę o pomoc

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 lip 2012, 20:55

Jak dla mnie to normalna rzecz,nie wiem jaki proces tam zachodzi ale te odgłosy dochodzą z klimy.

Gość

Post autor: Gość » 05 lip 2012, 21:04

Mam cos podobnego i odkąd posiadam auto jest ten dzwięk. Nic sie w aucie nie dzieje.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 lip 2012, 21:14

123mielony pisze:te odgłosy dochodzą z klimy.
Dokładnie , na podszybiu (pod maską) pod lewą kratką (od strony kierowcy) idą rurki od klimy , i założę się że to to ci szumi ;-)

wojak_1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 29 gru 2011, 20:25
Lokalizacja: Białogard

Post autor: wojak_1 » 05 lip 2012, 21:31

Dzięki panowie

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 06 lip 2012, 08:32

mdamian pisze:Dokładnie , na podszybiu (pod maską) pod lewą kratką (od strony kierowcy) idą rurki od klimy , i założę się że to to ci szumi ;-)
Po dopełnieniu czynnika powinno przestać, przynajmniej u mnie tak było. A na drugi raz najpierw spytaj a później wymieniaj. A jak już wymieniasz zaczynaj od najtańszej i najprostrzej rzeczy, dużo zaoszczędzisz kasy i nerwów.

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 06 lip 2012, 12:18

Panowie to syczenie to zamykające się klapki przy wentylatorze nagrzewnicy. Zdejmijcie pokrywę tą siatkowaną z plastiku która jest zaraz za centralną osłoną silnika z napisem V8. Przykręcona ona jest dokładnie do obudowy nagrzewnicy za pomocą trzech wkrętów. Jak już ją się zdejmie to wszystko widać i są tam dwie takie klapki które się poprostu zamykają po wyłączeniu zapłonu.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 06 lip 2012, 12:49

stan pisze: Po dopełnieniu czynnika powinno przestać, przynajmniej u mnie tak było.
Mam już 3 audi z rzędu i w każdym przez jakiś czas takie syczenie było słychać po zgaszeniu - we wszystkich było mało czynnika ?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 06 lip 2012, 17:14

stan pisze:Po dopełnieniu czynnika powinno przestać, przynajmniej u mnie tak było
W takim razie zaraz po nabiciu klimy u mnie juz nie ma czynnika...
Ten typ tak ma i nie chodzi o brak czynnika tylko o rozprezanie sie go w ukladzie klimatyzacji

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 lip 2012, 20:10

Normalne zjawisko, u mnie to samo. Zrób sobie serwis klimatyzacji (bo kiedyś i tak trzeba to zrobić) i śmigaj dalej. ;-)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 07 lip 2012, 02:33

potwierdzam to normalne, zawór wyrównuje ciśnienie dla tego syczy po zgaszeniu na klimie

PIPPEN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PIPPEN » 08 lip 2012, 11:39

Co za bajki piszecie ,że trzeba zrobić serwis klimy -tak jak kolega napisał wyżej -wyrównuje się ciśnienie gazu i tak musi wręcz być jak nie ma tego syczenia to wtedy macie zmartwienie bo możecie mieć za duże ciśnienie w układzie a co za tym idzie w najbliższym czasie wyciek czynnika np.pokrywą ze sprężarki ,a więc cieszmy się tym dźwiękiem bo wtedy wszystko gra i buczy.

adrian949

Post autor: adrian949 » 08 lip 2012, 16:55

U mnie też tak syczy po zgaszeniu silnika! Klima chłodzi pierwsza klasa! :-)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 08 lip 2012, 23:35

Podczas pracy cisnienia w ukladzie sa rozne, inaczej zasada dzialania klimy jest bez sensu :) Po wylaczeniu silnika kompresor nie pompuje i w ukladzie wyrownuja sie cisnienia wydajac takie wlasnie dzwieki. Po prostu to cecha nie wada.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 lip 2012, 21:30

a czy u kogoś słychać ten syk (rozprężanie na dławiku w parowniku)
przez nawiewy centralne?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl