Witam,
mam problem z losowym wypadaniem zapłonu na 8 cylindrze.
Niestety mechanik naprawiający auto nie pomógł - teksty typu jeszcze raz wymienić cewkę.
Na forum temat był już omawiany więc zgodnie z poradami:
- zamieniłem cewki (później całkowicie wymieniłem) 7 z 8, na Vag-u nadal losowe wypadanie zapłonu na 8 cylindrze.
- świece dostał nowe - problem jakby chwilę się uspokoił ale zaraz losowe na 8 cylindrze.
- moduły według znajomego mechanika nie wchodzą w grę, zapłon wypada tylko na jednym cylindrze, dla niego są ok.
- będę próbował jeszcze z mieszanką może trochę pomoże przed wyjazdem weekendowym.
W gorące dni samochodem nie da się jeździć tak go "trzącha" na gazie i benzynie.
Benzyna jeszcze chwilę działała normalnie ale szybko dostosowała się do problemów gazu.
W chłodne dni jeździ dobrze więc wydaje mi się że istotna jest też temperatura?
Niestety jestem laikiem w tych sprawach i zastanawiam się nad kolejnymi krokami, jest sens wymieniać moduły (w problemach poprzednich forumowiczów to najczęściej pomagało) lub sprawdzać wtryskiwacze?
Dam znać jutro czy wieczorne próby ustawienia mieszanki na gazie coś pomogły,
będę wdzięczny za wszystkie porady.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Problemy z wypadaniem zapłonu na 8 cyli
A skąd ten mechanik wie że są ok??Miałem dokładnie to samo i najpierw wypadał mi zapłon na jednym cylindrze,jak miał humor to było ok a jak nadal nic nie robiłem to juz sie po jakimś czasie V6 zrobiło. problemem był właśnie moduł. Zamieniałeś moduły czy tylko cewki i świece kombinowałeś??Work pisze: moduły według znajomego mechanika nie wchodzą w grę, zapłon wypada tylko na jednym cylindrze, dla niego są ok.
Czynność jest tak banalna że nie powinno sie jej pomijać przy takiej usterce
Mi padły przez 4 lata oba moduły i jeden robił to powoli drugi natomiast z dnia na dzień umarł całkowicie. Powodem wypadania zapłonu może byc nawet walnięte ECU ale w preliftach najczęstszym powodem sa właśnie moduły i od tego najlepiej zacząć szukanie-szczególnie że sa łatwo dostępne 


-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj wieczorem:
Moduły zamienione, gaz podregulowany dzięki życzliwości kolegi który również śmigał A8.
Kolega sprawdził samochód dokładnie, wyszły jeszcze dziwne wskazania czujnika temperatury przy parowniku, na pewno do wymiany bo wartości latały znacznie.
"W gorące dni samochodem nie da się jeździć tak go "trzącha" na gazie i benzynie.
Benzyna jeszcze chwilę działała normalnie ale szybko dostosowała się do problemów gazu."
Ostatnio jak zmieniłem na benzynę (jeździłem około pół godziny,nie przeszło) szarpało tak jak na gazie.
Teraz jest chłodno więc silnik pracuje idealnie, jak tylko zrobi się cieplej napiszę czy ciągle go "trzącha".
Moduły zamienione, gaz podregulowany dzięki życzliwości kolegi który również śmigał A8.
Kolega sprawdził samochód dokładnie, wyszły jeszcze dziwne wskazania czujnika temperatury przy parowniku, na pewno do wymiany bo wartości latały znacznie.
"W gorące dni samochodem nie da się jeździć tak go "trzącha" na gazie i benzynie.
Benzyna jeszcze chwilę działała normalnie ale szybko dostosowała się do problemów gazu."
Ostatnio jak zmieniłem na benzynę (jeździłem około pół godziny,nie przeszło) szarpało tak jak na gazie.
Teraz jest chłodno więc silnik pracuje idealnie, jak tylko zrobi się cieplej napiszę czy ciągle go "trzącha".
Moduły sprawdzone są ok.
Po powrocie samochód trafił do gazownika.
Czujnik temperatury wymieniony, wyczyszczone wtryskiwacze (były regenerowane 6msc wcześniej).
Na razie samochód jeździ dobrze, może była to wina instalacji gazowej której wadliwa praca w jakiś sposób wpływała też na pracę samochodu na benzynie. Jak coś się zmieni oczywiście dam znać, ma być gorąco to potestuję trochę auto.
Niestety po powrocie z warsztatu zamiast odpalać "na dotyk" tak jak wcześniej, trzeba długo "mielić" rozrusznikiem aż zaskoczy, w weekend pewnie sprawdzę, mam nadzieje że to tylko kwestia ustawień, lubie jak wszystko pracuje idealnie;)
W poniedziałek samochód trafi do lakiernika (zderzak tylny do wymiany, od 98 nazbierało się też trochę rysek, wgniecień), jest szansa że od przyszłego tygodnia będzie wszystko ok.
Dziękuję za pomoc.
Po powrocie samochód trafił do gazownika.
Czujnik temperatury wymieniony, wyczyszczone wtryskiwacze (były regenerowane 6msc wcześniej).
Na razie samochód jeździ dobrze, może była to wina instalacji gazowej której wadliwa praca w jakiś sposób wpływała też na pracę samochodu na benzynie. Jak coś się zmieni oczywiście dam znać, ma być gorąco to potestuję trochę auto.
Niestety po powrocie z warsztatu zamiast odpalać "na dotyk" tak jak wcześniej, trzeba długo "mielić" rozrusznikiem aż zaskoczy, w weekend pewnie sprawdzę, mam nadzieje że to tylko kwestia ustawień, lubie jak wszystko pracuje idealnie;)
W poniedziałek samochód trafi do lakiernika (zderzak tylny do wymiany, od 98 nazbierało się też trochę rysek, wgniecień), jest szansa że od przyszłego tygodnia będzie wszystko ok.
Dziękuję za pomoc.
Jak masz problemy to podjedź do mnie... sprawdzimy VCDS-em to może będzie łatwiej znaleźć przyczynę.Work pisze:Niestety po powrocie z warsztatu zamiast odpalać "na dotyk" tak jak wcześniej, trzeba długo "mielić" rozrusznikiem aż zaskoczy, w weekend pewnie sprawdzę, mam nadzieje że to tylko kwestia ustawień, lubie jak wszystko pracuje idealnie;)
Generalnie przy A8/S8 robię wiele rzeczy więc jak będziesz zainteresowany to kontakt podeślę na PW.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-