[D3 05 4.2MPI ] Problem ze zmiana biegów
[D3 05 4.2MPI ] Problem ze zmiana biegów
Cześć jestem nowa na tym forum mam na imię Karolina i dodam ze mieszkam w uk i mam problem z moja a8 d3 4.2 pb
Proszę o jakaś konkretna poradę, otóż moim problemem jest dziwna zmiana biegów w trakcie jazdy jadąc na "D" każdy jeden bieg bardzo odczuwalnie jest zmieniany, chodzi o to ze czuć ze zmienia się on nie tak płynnie jak powinien tylko z takim lekkim szarpnieciem i nie wiem czy to jest wina wału napędu czy poprostu nadszedł czas na wymianę oleju w skrzyni, czy może skrzynia się kończy powoli. Pisze tutaj bo byłam w jednym warsztacie to powiedzieli ze tak jest w automatach, ale ja jeździłam już kilkoma autami i takiego czegoś nie było , biegi zmieniały się bardzo płynnie ze nawet nie było czuć , a z drugiej strony nie chce jeszcze jechać z tym do servisu bo jak wiadomo servisy idą po najprostszej lini i wymieniają wszystko na nowe jak coś jest nie tak. Wiadomo ze jak już trzeba będzie to nie będzie innego wyjścia, jeżeli jest ktos kto miał podobny przypadek proszę o poradę i z góry dziękuje
Proszę o jakaś konkretna poradę, otóż moim problemem jest dziwna zmiana biegów w trakcie jazdy jadąc na "D" każdy jeden bieg bardzo odczuwalnie jest zmieniany, chodzi o to ze czuć ze zmienia się on nie tak płynnie jak powinien tylko z takim lekkim szarpnieciem i nie wiem czy to jest wina wału napędu czy poprostu nadszedł czas na wymianę oleju w skrzyni, czy może skrzynia się kończy powoli. Pisze tutaj bo byłam w jednym warsztacie to powiedzieli ze tak jest w automatach, ale ja jeździłam już kilkoma autami i takiego czegoś nie było , biegi zmieniały się bardzo płynnie ze nawet nie było czuć , a z drugiej strony nie chce jeszcze jechać z tym do servisu bo jak wiadomo servisy idą po najprostszej lini i wymieniają wszystko na nowe jak coś jest nie tak. Wiadomo ze jak już trzeba będzie to nie będzie innego wyjścia, jeżeli jest ktos kto miał podobny przypadek proszę o poradę i z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 12 lip 2012, 21:33 przez Karolina, łącznie zmieniany 1 raz.
Karolaaa
Hej Karolino , co do przywitania to mamy odpowiedni dział http://www.a8team.pl/topics29/362,1905.htm ;-)
Myślę że przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni , jeszcze mogła byś podłączyć pod komputer i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów w skrzyni biegów .
Na wymianę oleju nie musisz jechać do ASO Audi , zrobi to większość warsztatów samochodowych ;-)
Myślę że przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni , jeszcze mogła byś podłączyć pod komputer i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów w skrzyni biegów .
Na wymianę oleju nie musisz jechać do ASO Audi , zrobi to większość warsztatów samochodowych ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Cześć.
Dobra rada zacznij od tej strony http://www.a8team.pl/topics29/362.htm?start=1905#78177
a później próbował bym od najtańszych rozwiązań czyli wymiana oleju w skrzyni może pomoże a jak nie to niestety raczej remont będzie potrzebny,z mojego doświadczenia wynika że jak skrzynia jest sprawna i nic jej nie dolega to biegi zmienia płynnie i bez szarpnięć.
Dobra rada zacznij od tej strony http://www.a8team.pl/topics29/362.htm?start=1905#78177
a później próbował bym od najtańszych rozwiązań czyli wymiana oleju w skrzyni może pomoże a jak nie to niestety raczej remont będzie potrzebny,z mojego doświadczenia wynika że jak skrzynia jest sprawna i nic jej nie dolega to biegi zmienia płynnie i bez szarpnięć.
Dzięki za odpowiedzi , wyczytałam tez w innych postach ze może wystarczy poprostu zrobić jakaś adaptację skrzyni, ze może mieć jakieś błędy wyuczone czy coś takiego dodam ze autko ma przejechane nie wiele bo dopiero jakieś 106k to remont chyba jeszcze za wcześnie , nie wiem nie znam się na tym dobrze dlatego pisze o porady,
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Karolaaa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Karolina olej w skrzyni powinien byc wymieniany co 40-50tys km. jezeli masz wzmacniany silnik(chiptuning) to powinien zostac dodany specjalny dodatek , ktory wzmocni parametry oleju i moment obr. nie bedzie tej skrzyni niszczyl... adaptacja jak najbardziej tak ale po wymianie oleju w skrzyni... jezeli nie jestes pewna kiedy i czy byl wymieniany olej to najlepiej jest wymienic go 2 razy - za 1 razem zrobic plukanie skrzyni a za 2 zalac juz docelowo i zrobic adaptacje. napewno odczujesz roznice - gwarantuje Ci to. Pamietaj ze aby cala adaptacja byla zrobiona jak nalezy to trzeba troche pojezdzic aby skrzynia "nauczyla sie Twojej jazdy".
Kto tobie coś takiego powiedział ?? Z tego co ja wiem to olej w skrzyni powinien być wymieniany co 90K-120Kkm , no chyba że ja coś źle wyczytałem , ale nie co 40-50Kkm .ruffi22 pisze: olej w skrzyni powinien byc wymieniany co 40-50tys km
Ma ktoś instrukcję A8 D3 ?? Tam powinno być opisane co ile wymiana oleju w skrzyni ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Serwis Audi twierdzi , ze oleju w skrzyni sie nie wymienia...
Labas to nie sa żadne brednie... pomysl troche, ja nie pisze ze w nowym a8 trzeba wymieniac olej co 40-50tys tylko to co napisalem dotyczylo a8 ktore ma juz 7-8 lat i jest tematem tego post-a... moje a8 jest z 2004r roku i olej wymieniam dokladnie co 50tkm i jest mi z tym dobrze bo wiem ,ze nic mnie nie zaskoczy i bede mial skrzynie sprawna do konca zycia samochodu .
Labas to nie sa żadne brednie... pomysl troche, ja nie pisze ze w nowym a8 trzeba wymieniac olej co 40-50tys tylko to co napisalem dotyczylo a8 ktore ma juz 7-8 lat i jest tematem tego post-a... moje a8 jest z 2004r roku i olej wymieniam dokladnie co 50tkm i jest mi z tym dobrze bo wiem ,ze nic mnie nie zaskoczy i bede mial skrzynie sprawna do konca zycia samochodu .
Superek dzięki za podpowiedzi chyba tak zrobię bo olej nie był jeszcze nigdy wymieniany mam cała historie samochodu od początku do teraz jak ma już przejechane 106 tys mill,
Moze orientuje sie któryś z was czy i gdzie w Częstochowie mogę takie coś zrobić, za miesiąc będę w Polsce autem i chciałabym zrobić service skrzyni bo tutaj angielskie servicy maja lewe ręce do takich rzeczy. Dzięki
Moze orientuje sie któryś z was czy i gdzie w Częstochowie mogę takie coś zrobić, za miesiąc będę w Polsce autem i chciałabym zrobić service skrzyni bo tutaj angielskie servicy maja lewe ręce do takich rzeczy. Dzięki
Karolaaa
przerobilem wiele serwisów i zostałem przy jednym .Jeżeli chodzi o skrzynie to polecam
http://www.loboda.pl/
sa kawalek od czestochowy- okolice wrocka... ja dojezdzam do nich raz na jakis czas z gliwic, usluga robiona na miejscu po wczesniejszym umowieniu sie . robia to w 2-3 godz.
http://www.loboda.pl/
sa kawalek od czestochowy- okolice wrocka... ja dojezdzam do nich raz na jakis czas z gliwic, usluga robiona na miejscu po wczesniejszym umowieniu sie . robia to w 2-3 godz.