części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik ciśnienia oleju

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik ciśnienia oleju

Post autor: riki76 » 15 lis 2010, 16:29

Ostatnio cieknie mi olej z silnika zlokalizowałem że wyciek jest z czujnika oleju wkręconego nad obudową filtra oleju, no i pytanie co to za czujnik bo żadnego numeru na nim nie ma?
Na moje oko ktoś wkręcił jakiś zamiennik made in china
Foto w załączeniu

Miejsce wkręcenia czujnika:

Obrazek

Czujnik:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 23:51 przez riki76, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 lis 2010, 23:49

Czujnik ciśnienia oleju 028919081D lub H (nieb)
Drugi (obok w/w) z oringiem to 056919081(E) (biały)
M10- bodajże 20Nm
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 16 lis 2010, 07:07

Mam nadzieje że nie leci z pod filtra tak jak tu http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stall.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 16 lis 2010, 11:58

Nie właśnie tego się obawiałem ale tam jest sucho....na pewno leci czujnikiem prawdopodobnie pękła ta plastikowa obudowa wewnątrz i leci czujnikiem bo kapturek który jest nałożony na czujnik jest napompowany olejem jak taki balonik....taki znalazłem na allegro też jakiś zamiennik
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 43226.html

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 lis 2010, 12:10

Ten czujniczek możesz kupić w ASO, koszt ok 40zł
Black Cars Matters

KlubowiczA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KlubowiczA8 » 08 sie 2012, 13:25

Nagle pojawił się na FIS alarm braku ciśnienia oleju. Wydaje mi się, że nie jest winna pompa oleju, bo pompa chyba nie umiera tak od razu, z tego po piszą użytkownicy inni to przy awarii pompy to ciśnienie czasem sie pojawia. U mnie ikona na FIS świeci się od momentu uruchomienia silnika od razu i gaśnie sporadycznie na postoju na chwilkę..

Dlatego zanim rozbiore pompe chciałem włożyć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie. Ale to podobno wymaga rozebrania mnóstwa rzeczy, wyjąć trzeba alternator, a aby go wyjąć to trzeba coś tam jeszcze wyjąć i jeszcze coś. Czy to prawda, czy można tam się dostać bezpośrednio? Mój silnik to ABZ 4.2 1994.

I jeszcze pytanie o te 2 czujniki o których mowa w wcześniejszych wpisach. Po co są dwa? U mnie jest miejsce na 2, ale siedzi jeden, a kable do drugiego są jakoś zdrutowane, i przez ostatnie miesiące to działało raczej. Może jednak przy okazji grzebania w tamtym miejscu bym uzupełnił ten drugi czujnik.

Sprawa pilna bo na wakacje bym chciał wyjechać...

PS. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale ikona pojawiła się na kilka dni po wymianie oleju, nie wiem jaki był wcześniej, a wlany został castrol 10w40. Tzn. auto po wymianie głównie stało 3 dni, 4ty dzień był jeżdżony i było ok, a piątego dnia od samego rana pojawił się ten komunikat.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 sie 2012, 13:47

Podłącz Vaga i z czytaj błędy , kiedy wymieniałeś olej w silniku ??
Może filtr jest już tak brudny że jest słabe ciśnienie :?: :?:
U mnie też przy mocniejszym depnięciu potrafiła się zapalić kontrolka od oleju (brak smarowania)
Okazało się że filtr był źle zamontowany i zgiął się .

KlubowiczA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KlubowiczA8 » 08 sie 2012, 13:55

Olej wymieniony w piątek, nowy filtr serwisowy audi, vag nie pokazuje żadnych błędów związanych z ciśnieniem.

Zależy mi na tym aby dowiedzieć sie jak podłączyć manometr i ewentualnie podmienić czujnik bez wyjmowania alternatora, zderzaka itd.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 sie 2012, 15:07

Czujnik ciśnienia oleju masz na górze obudowy filtra oleju. Żeby się do niego dostać wystarczy zdemontować puszkę filtra powietrza. Manometr możesz wkręcić zamiast tego czujnika (gwint M10x1).

KlubowiczA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KlubowiczA8 » 08 sie 2012, 17:26

Dziękuję za pomoc jak sie dobrać do czujnika ciśnienia. Czujnik na wierzchu, ale chwilowo nie moge zmierzyć ciśnienia bo mam za duży manometr i nie wchodzi. Zanim znajde mniejszy to może ktoś mi wyjaśni:

po co są 2 czujniki ciśnienienia? U mnie po porzednim właścicielu auta został jeden, i wiszą jakieś luźne kable do tego drugiego chyba, bo nie wiem do czego innego mogłyby służyć. A zatem po co jest ten drugi, i jak to jest że bez tego drugiego ciśnienie było mierzone dotychczas. Bo może przy okazji zainstaluje ponownie ten drugi.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 sie 2012, 18:34

Wg. informacji znalezionych na innych forach to:
Jeden czujnik ma wartość 1,8bar (biały) i zapala kontrolkę ciśnienia przy zbyt małej jego wartości powyżej 2tys. obrotów, a drugi 0,25bar (niebieski) gasi kontrolkę ciśnienia po odpaleniu auta.
U mnie w ABZ '95r. jest tylko biały czujnik i nie widać nigdzie kabli do drugiego.

Edit:
Zrobiłem u siebie mały eksperyment. Po odpięciu kabla z białego czujnika, konewka na fisie zapala się dopiero powyżej 2tys. obrotów.

Zobacz czy te wiszące kable nie dotykają przypadkiem do masy. Czujnik niskiego ciśnienia jest rozwierny, więc po odpaleniu silnika i przekroczeniu 0,25bar ciśnienia rozwiera obwód. Jeżeli kabel od niego dotyka masy, to cały czas będzie się palić konewka.

KlubowiczA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KlubowiczA8 » 09 sie 2012, 12:49

Ciśnienie zmierzone, jest OK, czujnik wymieniony na nowy (stary też był OK), kabel żółto-niebieski do drugiego czujnika (tego niskociśnieniowego) jest dobrze zabezpieczony przed masowaniem. Kabel do białego czujnika (szaro-czarny) wygląda na nieuszkodzony. Mimo to konewka wciąż się świeci.

Na FIS po wciśnięciu check pojawia sie napisz "Check oil level", i to także na wyłączonym silniku!

Stąd moje podejrzenie, że może przy grzebaniu w silniku związanym z wymianą olej (była zdejmowana dolna micha, aby wyczyścić smoka), ktoś uszkodził czujnik poziomu oleju, lub kabelek do niego prowadzący? Czy to możliwe? moje podejrzenie umacnia fakt, że wcześniej (przed czyszczeniem smoka i wymianą oleju) gdy się czasem na wysokich obrotach zaświecała konewka, to przy wyłączonym silniku check pokazywał na FIS tylko "OK", czyli nie zapamiętywał że chwilowo ta konewka się wcześniej pokazywała.

A zatem, gdzie jest czujnik poziomu oleju? Łatwo go wyjąć?

Dodatkowo przy grzebaniu przy czujniku ciśnienia oleju znalazłem jakiś wiszący luźny kabel do nie wiem czego, wychodzący jakby spod pokrywki połówki V silinika od strony pasażera, ok pół metra długości, w szaro-czarnej izolacji takiej samej jak kabel do białego czujnika ciśnienia, i dodatkowo w czarnej koszulce. Kabel wygląda na od dawna nie używany bo wtyczka pokryta jest starą rdzą. Co to może być za kabel..? Czy on może byćwłaśnie od czujnika ilości oleju?

Awatar użytkownika
DanioUK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 122
Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik

Post autor: DanioUK » 21 sty 2014, 22:49

Mnie dzis pierwszy raz zaswiecil sie oil pressure (czerwona konewka) przy hamowaniu i pozniej zaraz znikla.

Czy rowniez myslicie ze to moze byc wina starego oleju?? Przebieg mam na nim niecale 10 tys KM czyli prawie wymiana.

ernesto

Post autor: ernesto » 21 sty 2014, 22:59

DanioUK, A jaki masz stan oleju na zimnym motorze ?

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 21 sty 2014, 23:04

kolega chyba nie w tym temacie powinien napisac :P a napisaleś tak jakbys w ogole oleju nie sprawdzal po wymianie <hmm> a moglo go troche duzo ubyc skoro czerwona konewka sie zapaliła <jezu>
dare to be great

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl