[S8 D4] Ciekawostka o silniku 4.0 TFSI
[S8 D4] Ciekawostka o silniku 4.0 TFSI
Zaciekawił mnie artykuł na temat S8 D4 , szczególnie jeden urywek :
" Producent przechwala się, że w stosunku do poprzedniego S8, nowy model spali aż 23% paliwa mniej – jednostka V8 biturbo przy oszczędnej jeździe zadowoli się 10 litrami benzyny na 100 km. Ten wynik uzyskano dzięki wykorzystaniu systemu Start/Stop oraz mechanizmowi wyłączania czterech cylindrów w momencie, gdy samochód nie potrzebuje pełnej mocy. Możliwość oszczędnej jazdy zapewnia również ośmiostopniowy tiptronic.
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/prezentacje/a ... z23KeEz5Sd "
W Auto Świecie pisali o 8L/100km , ale 10L/100km w aucie który waży ponad 2 tony ma 4.0 + 2x Turbo , to całkiem świetny wynik , u nas w autkach to by się przydało , to byśmy jeździli tylko na PB ;-)
I jeszcze cena :
"Przyglądając się cenie Audi S8 w Polsce nie sposób nie odnieść się do różnic względem rynku niemieckiego. Przy obecnym kursie, okazuje się że cena 119 000 euro za ten model w Niemczech jest niższa od polskiej o 77 718 zł. Nawet wliczając dodatkowe koszty transportu, możne okazać się, że bardziej opłaci się zakup za Odrą. "
" Producent przechwala się, że w stosunku do poprzedniego S8, nowy model spali aż 23% paliwa mniej – jednostka V8 biturbo przy oszczędnej jeździe zadowoli się 10 litrami benzyny na 100 km. Ten wynik uzyskano dzięki wykorzystaniu systemu Start/Stop oraz mechanizmowi wyłączania czterech cylindrów w momencie, gdy samochód nie potrzebuje pełnej mocy. Możliwość oszczędnej jazdy zapewnia również ośmiostopniowy tiptronic.
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/prezentacje/a ... z23KeEz5Sd "
W Auto Świecie pisali o 8L/100km , ale 10L/100km w aucie który waży ponad 2 tony ma 4.0 + 2x Turbo , to całkiem świetny wynik , u nas w autkach to by się przydało , to byśmy jeździli tylko na PB ;-)
I jeszcze cena :
"Przyglądając się cenie Audi S8 w Polsce nie sposób nie odnieść się do różnic względem rynku niemieckiego. Przy obecnym kursie, okazuje się że cena 119 000 euro za ten model w Niemczech jest niższa od polskiej o 77 718 zł. Nawet wliczając dodatkowe koszty transportu, możne okazać się, że bardziej opłaci się zakup za Odrą. "
Ostatnio zmieniony 12 sie 2012, 22:12 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- krzysiekg65
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lip 2010, 17:40
- Lokalizacja: Wrocław
PABLO200, Może byłeś za bardzo zajarany autem i mocą , żeby zejść poniżej 15L :mrgreen:
Ale z biegiem czasu umiał byś osiągnąć podobny wynik , skoro dziennikarzom z Auto Światu udało się osiągnąć wynik około 8L muskając gaz ;-)
Ale z biegiem czasu umiał byś osiągnąć podobny wynik , skoro dziennikarzom z Auto Światu udało się osiągnąć wynik około 8L muskając gaz ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
PABLO200, to po co S8 , od razu kupić Lamborghini ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- krzysiekg65
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lip 2010, 17:40
- Lokalizacja: Wrocław
Myślę że "dziennikarze" z Auto Światu co najwyżej stali obok S8 a nie jeździli, jak co to styczność z eSką mogli mieć ich niemieccy koledzy z Auto Bild'a.mdamian pisze:skoro dziennikarzom z Auto Światu udało się osiągnąć wynik około 8L muskając gaz
Jak komuś zależy na niskim spalaniu to raczej nie kupuje S8, a jak ktoś kupuje S8 to raczej spalanie zbytnio go nie interesuje ;-)
krzysiekg65, To jest twoje zdanie , ale nie każdy kto jeździ S8 musi od razu ją deptać (bo mam ponad 500KM) i nie każdy będzie miał na zegarach 20L/100km
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
to tylko teoria,natomiast w życiu jest różnie.Jest wiele ludzi co kupuje takie auta "na szpan" i w dodatku na kredyt i często osoby te oszczędzają na wszystkim,nie mają funduszy na podstawowe materiały eksploatacyjne w tym też na paliwo.Prowadzę na co dzień sprzedaż art.motoryzacyjnych i wiem jak to wygląda w praktyce."Zastaw się a postaw się" jest na topie - no bo przecież trzeba pokazać sąsiadowi,że ma się super brykę,a w kieszeni goło :mrgreen:krzysiekg65 pisze:a jak ktoś kupuje S8 to raczej spalanie zbytnio go nie interesuje ;-)
- krzysiekg65
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lip 2010, 17:40
- Lokalizacja: Wrocław
greg26 i mdamian, oczywiście przyznaję Wam rację, różni ludzie są i różnie użytkują samochody.
Co do spalania to nie tworzył bym żadnych teorii dopóki nie wypowiedzą się użytkownicy S8 d4, albo chociaż do pojawienia się jakiegoś wiarygodnego testu a nie pisanego po chwili jazdy lub totalnie na sucho :-)
Co do spalania to nie tworzył bym żadnych teorii dopóki nie wypowiedzą się użytkownicy S8 d4, albo chociaż do pojawienia się jakiegoś wiarygodnego testu a nie pisanego po chwili jazdy lub totalnie na sucho :-)