części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 02 4.2MPI ] Ogranicznik prędkości w D3 4.2 BFM i V-max

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

[D3 02 4.2MPI ] Ogranicznik prędkości w D3 4.2 BFM i V-max

Post autor: greg26 » 22 lip 2012, 23:52

Dzisiaj miałem okazję przetestować możliwości mojej maszyny (oczywiście na autostradzie) i ku mojemu zdziwieniu mając na liczniku 255km/h auto nadal żwawo przyspieszało.Musiałem jednak już zacząć hamować,gdyż na horyzoncie pojawiły się inne pojazdy i nie chciałem ryzykować. Stąd pytanie do użytkowników D3 z tym silnikiem ,którzy przekroczyli tę prędkość czy macie jakieś odcięcie zapłonu?Bo teoretycznie przy 250km/h powinno odcinać,ja jakoś tego nie czułem.No chyba,że mam zdjętą blokadę.Jestem ciekawy jakie są maksymalne możliwości tego silnika,bo na moje oko coś pod 280 powinien wyciągnąć.

Awatar użytkownika
shakal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 03 kwie 2010, 19:39
Lokalizacja: Polanica

Post autor: shakal » 23 lip 2012, 21:41

ja na a2 zamykam licznik - raz juz hamulce spalone :)

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 23 lip 2012, 22:35

u mnie w tdi jadac u naszych zachodnich sasiadow odpuscilem przy 287 km/h, na horyzoncie pojawil sie samochod :-)

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 24 lip 2012, 08:06

shakal12 pisze:ja na a2 zamykam licznik - raz juz hamulce spalone :)
ale ściągałeś blokadę jak kupiłeś auto?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Ogranicznik prędkości w D3 4.2 BFM i V-max

Post autor: FOSS » 24 lip 2012, 19:34

greg26 pisze:Stąd pytanie do użytkowników D3 z tym silnikiem ,którzy przekroczyli tę prędkość czy macie jakieś odcięcie zapłonu?Bo teoretycznie przy 250km/h powinno odcinać,ja jakoś tego nie czułem.No chyba,że mam zdjętą blokadę.
Pewnie kupiłeś egzemplarz który nie ma już kagańca... ja w D3 akurat mam kaganiec (za jakiś czas to się zmieni) ale w S8 go nie miałem i powyżej 250km/h dalej jechał jak zły ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 25 lip 2012, 12:43

FOSS pisze:Pewnie kupiłeś egzemplarz który nie ma już kagańca...
nigdy tak szybko nie jechałem,ale była ładna droga i mały ruch to docisnąłem i chciałem sprawdzić czy przy 250 odetnie a tu takie rozczarowanie mnie spotkało :mrgreen:

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 23 mar 2011, 17:27
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Nowak_zg » 04 sie 2012, 10:06

s6 c5 4.2 manual - 280km/h
a8 d3 4.2 - 270km/h

tyle licznikowo, sprawdzone
czy by bylo wiecej ? nie wiem ... moze troche :)

;)

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 23 sie 2012, 15:56

:-)
ale wiecie o tym, ze predkosciomierz ma tolerancje do 10% ?

majac 270-280, moze to byc realnie okolo 250 km/h

ale nie musi...
moje a8l d2 4.2q tez pokazywalo 275.
i obrotomierz nie byl na maxa.

jak sprawdzic czy jest kaganiec ?
vag-iem ?

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 23 sie 2012, 17:05

smoczek pisze::-)
jak sprawdzic czy jest kaganiec ?
vag-iem ?
Gaz do oporu.

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 23 sie 2012, 20:41

no ale co mi to da ?

poczuje odciecie, moze nie..
predkosc odczowalna i na liczniku, nie potwierdzi mi niczego.
nie mam duzego "obycia" z predkosciami okolo 250km/h ....

czytelniejszy bylby ekran komputera.

- gdzie auto ma "zalozony" ten ELEKTRONICZNE OGRANICZENIE V-MAX ??

jest to wgrane w sterownik silnika ? skrzyni biegow ?
tempomat "to" robi ?

"odciecie" ... czyli odcina zasilanie ? doplyw paliwa/pradu ?

jak i gdzie sprawdzic, czy mam to ustawione ?
jak to aktywowac / dezaktywowac ?
jakies kodowanie ???

ma ktos wiedze na ten temat ?

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 23 sie 2012, 22:49

smoczek pisze:no ale co mi to da ?

poczuje odciecie, moze nie..
predkosc odczowalna i na liczniku, nie potwierdzi mi niczego.
nie mam duzego "obycia" z predkosciami okolo 250km/h ....
To po co ci to wiedziec jak i tak szybko nie jezdzisz a i tak nie ma gdzie tak jezdzic chyba ze w Niemcach ?
Sory nie obraz sie ale zdjecie kaganca nie dodaje +10 do szpanu :)

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 23 sie 2012, 23:46

smoczek pisze:
czytelniejszy bylby ekran komputera.

To jest dla dzieciaków :lol:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 sie 2012, 23:46

smoczek pisze:
labas pisze:Gaz do oporu.
no ale co mi to da ?
Dowiesz się czy masz ogranicznik... innego łatwiejszego sposobu nie znam.
smoczek pisze:poczuje odciecie, moze nie..
predkosc odczowalna i na liczniku, nie potwierdzi mi niczego.
Jeżeli masz ogranicznik to wyraźnie poczujesz, że auto dalej nie jedzie.
smoczek pisze:nie mam duzego "obycia" z predkosciami okolo 250km/h ....
Pozostaje autostrada... niemiecka oczywiście :-P
smoczek pisze:- gdzie auto ma "zalozony" ten ELEKTRONICZNE OGRANICZENIE V-MAX ??

jest to wgrane w sterownik silnika ? skrzyni biegow ?
W sterowniku silnika, dokładniej w mapie silnika.
Niestety VAG-iem nie ma możliwości sprawdzenia czy takowy "kaganiec" jest a tym bardziej nie ma możliwości jego usunięcia.

Zdejmowanie kagańca wiąże się z modyfikacją programu silnika... VAG-iem nie da
się tego zrobić.
Aby zmodyfikować program trzeba wyjąć sterownik silnika, otworzyć go, wylutować kość z programem, podłączyć do kompa, zczytać program silnika do komputera, zmodyfikować, wgrać nowy program do kości, wlutować kość do sterownika i wrzucić sterownik do auta.
Takich rzeczy w zwykłym warsztacie nie robią... tym zajmują się firmy od tuningu.
smoczek pisze: tempomat "to" robi ?
Tempomat nie ma tu nic do rzeczy.
smoczek pisze:"odciecie" ... czyli odcina zasilanie ? doplyw paliwa/pradu ?
Nie odcina prądu.
Nie odcina dopływu paliwa ale poprzez ograniczenie dawki mieszanki paliwowo-powietrznej ogranicza moc silnika... no chyba że się mylę to niech mnie mądrzejszy poprawi ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 24 sie 2012, 06:27

Jak chcesz sprawdzić ile naprawdę jedzie to pożycz zwykłą nawigację na szybę i gps pokaże z jaką prędkością jedziesz .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

JIMM

Post autor: JIMM » 24 sie 2012, 10:27

FOSS pisze:ja w D3 akurat mam kaganiec (za jakiś czas to się zmieni)
daj znać jak się zmieni , to podzielimy się kosztami :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl