Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 3.7PB/LPG ] dioda CAT , nierówna praca i kopcenie n

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

[D2 97 3.7PB/LPG ] dioda CAT , nierówna praca i kopcenie n

Post autor: 5-stars » 23 sie 2012, 13:34

Witam wszystkich forumowiczów :)
zgłaszam sie o was po fachową poradę gdyż już 2 warsztaty rozłożyły ręce nad moim problemem . Przy porannym odpalaniu auto nie pracuje na wszystkie cylindry i miga dioda CAT , po nagrzaniu sie do temp ok 80-90 stopni i po ponownym uruchomieniu silnika problem znika . Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal . Do tego ostanie 3 dni zaczyna strasznie kopcić biało - niebieskawym dymkiem ( dosłownie stawia zasłonę dymną ) i czuć strasznie zapach nieprzepalonej benzyny .Może by jeszcze dało się jakoś problem zdiagnozować przy pomocy porządnego diagnostyka komputerowego ale niestety silnik z mojego audi nie chce się połączyć z żadnym komputerem

Jeśli macie jakiś namiar na speca od a8 w Krakowie lub w Wieliczce to chętnie skorzystam


Z góry dzięki za pomoc



ps. chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA :)

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 23 sie 2012, 13:37

Masz LPG. Pierwsze co bym zrobił zakręcił gaz, odłączył akumulator na pół godziny - aby komputer się zresetował, podłączył i odpalił na benzynie. Jeśli będzie O.K. szukał przyczyny w LPG (znam to z autopsji, przez źle zestrojoną instalację na PB nie chciał jeździć i zachowanie auta identyczne - rozjeżdżają się ustawienia). Też parę speców kombinowało co jest nie tak, a rozwiązanie było banalnie proste i potrzebny był gazownik. A co ciekawe na LPG auto chodziło bez zarzutów.

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

Post autor: 5-stars » 23 sie 2012, 13:48

Hmmmm , ciekawy pomysł , mam instalacje PRINCE która działa w sumie bez zarzutów ( spalanie dosłownie identyczne jak PB ) . Podjade do gazownika i sprawdzę .
zapomniałem jeszcze napisać o jednej rzeczy - przy gorącym i suchym poranku problemy są znacznie mniejsze , gdy pojawia się wilgoć to jest tragedia . Ogólnie żeby odpalić auto trzeba chwile pokręcić , nie ważne czy ciepłe czy zimne

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 23 sie 2012, 14:59

5-stars pisze: spalanie dosłownie identyczne jak PB
- no to instalka źle ustawiona, jeździsz na ubogiej mieszance, gniazda zaworowe się wypalają - efekt końcowy: droga naprawa. Spalanie LPG powinno być 20-30% wyższe od Pb.

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

Post autor: 5-stars » 23 sie 2012, 16:12

jutro na 9:00 jestem umówiony do gazownika i zobaczymy co z tego będzie , po powrocie dam znac czy wszystko ok , mam nadzieję że problem bedzie rozwiązany , bo szkoda mi jezdzić innymi autami ( A8 to A8 :d )

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 23 sie 2012, 19:28

Dużo masz benzyny ? Zobacz czy jak jest pełny zbiornik to jest tak samo z odpaleniem .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 23 sie 2012, 20:53

Jeśli masz rozjechane mapy paliwowe przez złe ustawienie instalki to nie jedz od razu do gazownika. Teraz komputer nauczył się "głupot". Najlepiej zresetować go (odłączenie na pół godziny akumulatora) i później pojeżdżenie na Pb (50-100 km trasa, miasto) aby komputer "zaadoptował się". Dopiero wtedy do dobrego gazownika aby zestroił instalkę i można jeździć na LPG.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 sie 2012, 00:51

5-stars, pisanie na forum rozpocznij w dziale powitań:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

JIMM

Post autor: JIMM » 24 sie 2012, 10:33

5-stars pisze:Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal .
z twojego opisu wynika ,że masz silnik 3.7...więc masz cewki na każdej świecy...więc jakie kable wymieniłeś :?:
Rozwiązaniem twojego problemu jest "moduł zapłonu" a raczej dwa , które znajdują się po lewej stronie na nadkolu pod przykryciem ...jak otworzysz maskę . Obrazek
samochód dymi bo nie przepala mieszanki gdyż nie ma zaplonu , a resztki dopala w wydech stad kontrolka CAT , ponieważ temperatura spalania jest za duża ;-) , jak usuniesz usterke to daj znać.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 24 sie 2012, 10:57

i jesli są to moduły i mas zgaz to nie kupuj zmaiennikow typy hans pries maxgera czy pseudo brazylyjskie oryginaly po 80-15zł za sztuke kup oryginaly boscha beru czy cos firmowego lub oryginalne uzywki ale tu ryzyko bo te tansze zmaiennniki lubia dawac jakie sinne napiecia i na gazie moze ci zle auto chodzic. bo gaz jest wrazliwy gdy jest cos nie tak z elektryka samochodu na benzynie mozes ztego nie odczuwac

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 24 sie 2012, 11:05

JIMM pisze:
5-stars pisze:Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal .
z twojego opisu wynika ,że masz silnik 3.7...więc masz cewki na każdej świecy...więc jakie kable wymieniłeś :?:
....
Ja też się zastanawiałem co za kable on tam wymienił.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

Post autor: 5-stars » 24 sie 2012, 14:14

aku miałem ostanio odłączony przez kilka godzin i nic to nie zmieniło , paliwa mam zawsze pełen bak.
Przepraszam za przejęzyczenie - wymieniłem cewki i świece a nie kable i cewki :)
Z gazem mam napewno coś nie tak ,( gazownik odrazu to zauważył ) ale w serwisie w którym byłem nie mieli oprogramowania do prince ( jade tam w poniedziałek )
Co do modułów - " każdy z modułów odpowiada za 4 cylindry , więc jeśli któryś padnie to auto przestaje pracować na 4 cylindry " takie wyjaśnienie dostałem w jednym z warsztatów , więc odrazu przekreśliłem wymianę modułu . No ale chyba Pan mechanik się mylił ??

dobrze że mam u kolegi drugą a8 na części :)
chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA

Gość

Post autor: Gość » 24 sie 2012, 16:37

Jak modul padnie to nie dziala od 1go do 4 cylindrow. Mi raz wysiadl na 1 potem drugi na 2. ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 sie 2012, 19:05

5-stars pisze:Co do modułów - " każdy z modułów odpowiada za 4 cylindry , więc jeśli któryś padnie to auto przestaje pracować na 4 cylindry " takie wyjaśnienie dostałem w jednym z warsztatów , więc odrazu przekreśliłem wymianę modułu . No ale chyba Pan mechanik się mylił ??
Pan "mechanik" się mylił... nie musi od razu wysiąć połowa silnika... a padające moduły robią właśnie takie chece że raz wszystko jest OK później trochę kuleje... podobnie, wraz z wilgotnością powietrza potrafią szwankować.

Aby to zdiagnozować sprawdzamy błędy (pojawia się wypadanie zapłonów na którymś cylindrze)... zamieniamy miejscami moduły i ponownie sprawdzamy gdzie teraz występuje wypadanie zapłonów... jeżeli moduł jest padnięty to po ich zamianie wypadanie zapłonów przeniesie się na inne cylindry.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
5-stars
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2012, 13:16
Lokalizacja: przytkowice

Post autor: 5-stars » 29 sie 2012, 13:44

Dziś wymieniłem obydwa moduły , auto tak jakby odpala już lepiej . Poczekam 4-5 h i zobaczę jak odpala na zimnym silniku . Gazu jeszcze nie robiłem bo nikt nie chce się za prince zabrać w Wieliczce a nie mam narazie czasu żeby jechać do Krakowa . Mam nadzieję że już będzie spoko

[ Dodano: 2012-08-29, 20:07 ]
dalej to samo... Mam nadzieję że to gaz bo chyba sie powoli pomysły kończą

[ Dodano: 2012-08-30, 15:51 ]
ktos ma jeszcze jakieś pomysły ?
chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl