Część. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A8 :-D i od początku świeci się kontrolka Air Bag.
Po podłączeniu vaga mam takie 2 błędy:
590-Zapalnik 2 poduszki powietrznej pasażera - N132
1587-Zapalnik 2 poduszki kierowcy - N250
Zaglądałem już do schematów i w tym modelu przednie poduszki posiadają tylko jeden zapalnik(kierowcy N95 i pasażera N131). Odkręciłem też poduszki w samochodzie i przychodzi do nich tylko jeden przewód i żadnych niepodłączonych nie ma.Na poduszkach jest data 1999r. także raczej nic tam nie było ruszane.
Nie wiem co ze sterownikiem poduszek czy był zmieniany i może tu jest problem,może ktoś założył od Audi które miało poduszki z dwoma zapalnikami.
Jeśli poprzedni właściciel mówił prawdę to poduszki działały normalnie tylko ostatniej zimy przy dużych mrozach padł akumulator i od tamtej pory świeci się ta kontrolka, ale żadnych błędów uszkodzenia sterownika nie ma.
I tu pojawia się moje pytanie jak rozwiązać ten problem ,czy wystarczy tylko zmienić kodowanie sterownika, a może przyczyna leży w czymś innym? Czekam na wszelkie propozycje.
[D2 99 4.2PB/LPG ] Świeci kontrolka Air Bag
P4blo, pisanie na forum rozpocznij od działu powitań:
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Jeżeli tego nie dopełnisz Twoje posty/tematy będą znikać bez ostrzeżenia.
Pozdrawiam, FOSS
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Jeżeli tego nie dopełnisz Twoje posty/tematy będą znikać bez ostrzeżenia.
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Podpiąłem się dzisiaj vagiem i zrobiłem takie 2 zdjęcie:
Jak widać oznaczenie sterownika to 4d0959655j i według tego co znalazłem w necie to jest on od Audi A6 C5, czy to w ogóle miało prawo działać, możne da rade coś z nim zrobić żeby zaczął trybić (zmiana kodowania, wgranie innego softu) czy w grę wchodzi tylko wymiana na oryginalny?Jeśli wymiana to jaki powinien mieć numer (w samochodzie 8 poduch) bo czytałem że te na początku łapały błąd pamięci, a potem to poprawili?
Jak widać oznaczenie sterownika to 4d0959655j i według tego co znalazłem w necie to jest on od Audi A6 C5, czy to w ogóle miało prawo działać, możne da rade coś z nim zrobić żeby zaczął trybić (zmiana kodowania, wgranie innego softu) czy w grę wchodzi tylko wymiana na oryginalny?Jeśli wymiana to jaki powinien mieć numer (w samochodzie 8 poduch) bo czytałem że te na początku łapały błąd pamięci, a potem to poprawili?
Dokładny opis błędów:
1587 - - - - - 0633 Urządzenie zapłonowe II dla poduszki kierowcy N250
590 - - - - - 024E Zapalnik 2 poduszki powietrznej pasażera (N132)
Myślisz że każdy model audi ma inny sterownik poduszek? Podejrzewam że masz jakąś przerwe w obwodzie albo faktycznie źle zakodowany sterownik. Patrzyłeś w bloki pomiarowe czy faktycznie jest gdzieś zwiększona oporność?
1587 - - - - - 0633 Urządzenie zapłonowe II dla poduszki kierowcy N250
590 - - - - - 024E Zapalnik 2 poduszki powietrznej pasażera (N132)
Myślisz że każdy model audi ma inny sterownik poduszek? Podejrzewam że masz jakąś przerwe w obwodzie albo faktycznie źle zakodowany sterownik. Patrzyłeś w bloki pomiarowe czy faktycznie jest gdzieś zwiększona oporność?
Co do sterownika to popatrzyłem na aukcjach i do A8 faktycznie sprzedają sterowniki z takim numerem jak u mnie lub 4D0 959 655 M, także masz racje że są takie same, nie wiem tylko jakie ma znaczenie ta ostatnia literka w nazwie?
Co do podłączenia to zaglądałem jeszcze raz do schematów w ELSA i do zeszytów serwisowych Audi i wynika z nich że w tym modelu i tym roczniku były stosowane tylko poduszki z jednym zapalnikiem (kierowcy N95 i pasażera N131) i u mnie na pewno są zamontowane takie poduszki i żadnych nie podłączonych przewodów nie ma. Myślę że trzeba jakoś sterownikowi "pokazać" że ma podłączone takie poduchy, tylko jak to zrobić?
Co do podłączenia to zaglądałem jeszcze raz do schematów w ELSA i do zeszytów serwisowych Audi i wynika z nich że w tym modelu i tym roczniku były stosowane tylko poduszki z jednym zapalnikiem (kierowcy N95 i pasażera N131) i u mnie na pewno są zamontowane takie poduszki i żadnych nie podłączonych przewodów nie ma. Myślę że trzeba jakoś sterownikowi "pokazać" że ma podłączone takie poduchy, tylko jak to zrobić?