Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Audi po dlugiej trasie nie odpala. POMO

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 31 sie 2012, 19:17

to jest proste do sprawdzenia w tej sytuacji. Zdejmij z dekla wąz zasilajacy, kręć rozrusznikiem i zobacz czy sika. Tylko obłóż wszystko szmatami bo jak siurnie to mało nie bedzie
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 31 sie 2012, 20:52

to że paliwo będzie leciało o niczym nie świadczy. W żony aucie jak padła pompka to nie tak że przestała chodzić. Po prostu dawała zbyt małe ciśnienie. Na listwie było 1 max 1,5 bara - czasami silnik załapał. Wymiana pompki od razu rozwiązał problem, a ta co była chodziła, podawała paliwo, tylko pod zbyt małym ciśnieniem.

[ Dodano: 2012-08-31, 20:54 ]
paulo79 pisze: Tylko obłóż wszystko szmatami bo jak siurnie to mało nie bedzie
lepiej włożyć przewód do jakiejś bańki, aby nie zalać silnika i spalić auto :/

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 01 wrz 2012, 03:35

Przeciez napisal ze sprawdzal cisnienie. A weza zdjac z krucca pod deklem w bagazniku a nie z listwy pisalem. Moze pompka sie tnie, pokrecic i zobaczyc czy siura jak trza

[ Dodano: 2012-09-01, 03:44 ]
Kolego a iskre to ty sprawdzales na wszystkich swiecach czy tylko na jednej?
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

tooldi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2012, 18:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: tooldi » 01 wrz 2012, 11:38

Po odkreceniu sroby 17 na pompce benzyna sika jak nalezy jak zakrece rozrusznikiem tez sika dosyc mocno. A iskre sprawdzalem na wszystkich i jest a swiece wymienialem miesiac temu. Wymienilem tez filtr paliwa i nic nie pomoglo. Co robic dalej sprobowac wymienic pompke paliwa ? czy jest sens kupywac te zaminniki za 200zl ?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 01 wrz 2012, 14:49

Do tego co napisali koledzy wyżej sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu a SZCZEGÓLNIE stan klina na wale korbowym pod kołem pasowym. Możesz jeszcze sprawdzić "diodą" czy czujnik halla działa jeśli nie masz oscyloskopu. Znajdź kogoś z VAGiem lub VCDSm, bo Boschowski KTS ani CDIF nadają się do tego auta jak polonez do lotów na księżyc
Elektronika samochodowa.

tooldi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2012, 18:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: tooldi » 01 wrz 2012, 15:21

vagiem tez probowali wczoraj i nie udalo im sie :/ zamowilem pompke paliwa i zobaczymy co bedzie sie dzialo po wymianie bo jak miala 60l nawet nie probowala zalapac a jak dolalem jeszcze 20L cos zaczela probowac i purkac wiec wskazuje wszystko na pompke. A jak nie pomoze to wtedy do elektryka.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 01 wrz 2012, 20:42

kliny na wale raczej sie nie zrywaja, to nie TDI . Temat ciężki bo nie idzie sie niczym połączyc z motorem. Skoro sprawdzales cisnienie paliwa zegarem i jest ok to wymiana pompki jest zbędna. Ja bym jeszcze w ostateczności zobaczyl czy na starterze odpali bo to tez da do myslenia
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2012, 13:15 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 02 wrz 2012, 09:14

kliny na wale raczej sie nie zrywaja, to nie TDI
oj uwierz mi że się zrywają, mam warsztat i miesięcznie 2-3 takie usterki. Rozwiązanie klina i koła pasowego w przedliftowej 3.7 i 4.2 jest identyczne jak w TDI :) Szczególnie, że do wymiany rozrządu w powyższych motorach trzeba odkręcić śrubę centralną wału, a nie każdy warsztat potrafi ją dokręcić. W poliftach do wymiany paska rozrządu trzeba odkręcić tylko klika śrubek ósemek z koła pasowego i wychodzi, bez demontażu małego kółka rozrządu, dlatego w poliftowkach te kliny faktycznie nie padają.
Wracając do tematu, jeden z kolegów zaproponował awarię sterownika silnika, może jest to faktycznie jakiś powód, najlepiej podłączyć przyrząd diagnostyczny bezpośrednio do zacisków sterownika silnika, a przede wszystkim sprawdź, czy w gnieździe diagnostycznym jest napięcie!
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 02 wrz 2012, 13:21

Jeszcze sie nie spotkałem z zerwanym klinem w ósemie 3.7-4.2 ale nic mnie juz nie zdziwi. Ten sterownik to mi nie pasował od samego początku, nie ma opcji zeby przy sprawnym sterowniku nie mozna było polaczyc sie z motorem.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

tooldi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2012, 18:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: tooldi » 02 wrz 2012, 14:52

udalo mi sie zapalic audi pokrecilem z 20 razy i zalapalo ale na benzynie pokazuje sie na czerwono CAT i traci moc a na gazie jest wszystko wporzadku. Zalepione katalizatory ?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 02 wrz 2012, 18:39

Jak katy zapchane to na lpg tak samo by było . Bardziej mi to wygląda na pompę paliwa .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 02 wrz 2012, 21:14

no to w tym wypadku obstawiam sonde. Kolega pisał ze sprawdzał pompe zegarem wiec nie ma potrzeby jej sie czepiać. Gdyby wyszlo slabe cisnienie paliwa to bez dyskusji do wymiany ale napisal ze jest ok.
Kontrolka KAT nie dotyczy katalizatorów
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2012, 21:16 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

tooldi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2012, 18:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: tooldi » 02 wrz 2012, 21:15

Pompy nie wymienialem. Jak nie swieci sie CAT to chodzi na benzynie normalnie dopiero po jaego zapaleniu sie zaczyna slabnac i tak co jakis czas.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 02 wrz 2012, 21:18

kolego gdy zapala sie kat to motor wchodzi w tryb awaryjny a powodem tego moze byc : sonda ktoraś, moduły zapłonowe, swiece, cewki, sparciale kable od cewek itd

[ Dodano: 2012-09-02, 21:20 ]
skoro na pb nie chodzi a na lpg chodzi to albo sonda albo wtryski ktores padly pb
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

tooldi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2012, 18:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: tooldi » 11 wrz 2012, 20:08

Polaczyli mi sie wkoncu z silnikiem i nie pokazalo zadnych bledow.. Mialem male pekniecie na listwie wtryskowej wykrecilem ja i dalem do spawania aluminium bo benzyna raczej rozposci kazdy klej. I mam teraz pytanie jak sprawdzic czy wtryski sa dobre ? i czy mam je jakos wyczyscic czy wtrysow sie nie czysci ? a jezeli tak to czym ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl