Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Adaptacja akumulatora

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

[D3 03 4.2MPI ] Adaptacja akumulatora

Post autor: colorado » 20 wrz 2012, 07:51

Mam problem z prawidłową adaptacją akumulatora.
Otrzymałem kilka kodów akumulatora niestety żaden z nich nie działa.
Otrzymuję następujące błędy:

Coding rejected
Error oE: Unknown (0x0E)

Error 31: Request out of range

Czy to może być problem ze sterownikiem ?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 20 wrz 2012, 11:00

Tak jak pisałem Ci na pw , miałem problem z akumulatorem bo bardzo szybko się rozładowywał . Nowy i stary akumulator tak samo , adaptacja nic nie dawała dalej było tak samo . Wyczytałem gdzieś w googlach że często siada moduł akumulatora i trzeba wgrać do niego w serwisie nowy soft albo zmienić na inny . Numer ten co siada jest : 4E0 915 181 a poprawiony ma numer 4E0 915 181 C . Zmieniłem na ten z literką C i na razie jest ok. Zobacz jeszcze czy klemy są dobrze dokręcone i czy przewody są dobrze zaciśnięte ten minusowy co jest dokręcony do modułu akumulatora też sprawdź czy jest dokręcony .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 20 wrz 2012, 11:04

Czy po wymianie modułu trzeba zdjąć Component Protection ?
Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
Jak odpalę auto wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 20 wrz 2012, 11:13

Na tym na szczęście nie ma component protection .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 20 wrz 2012, 21:35

colorado pisze:Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu).
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 21 wrz 2012, 08:21

Niestety nie odłączałem akumulatora, ale wcześniej również miałem kłopot z kodowaniem.
W sumie to ciekawe z tym prostownikiem ... podczas aktualizacji MMI wręcz zalecają podłączenie prostownika.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 21 wrz 2012, 08:23

tak ale o możliwości podawania stałego napięcia. (tkz podtrzymywacza) taka jest filozofia koncernu VW.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 wrz 2012, 16:35

wolek pisze:
colorado pisze:Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu).
Kolega Wolek zwrócił uwagę na ważny i podstawowy błąd. Nie można ładować aku w aucie nie mając do tego specjalnego prostownika, bo można napsuć nie tylko układy EPC ale i inne ważne. Najlepiej wyjąć aku z auta i solidnie naładować, ewentualnie odpiąć klemy (najlepiej obie). Ponowna adaptacja po naładowaniu nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2012, 21:36 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 24 paź 2012, 15:40

Jakie powinno być napięcie spoczynkowe akumulatora, najlepiej po nocy ?
Jakie powinno być napięcie ładowania ?

Pobór prądu spoczynkowego ok. 150 mA

Mimo nowego akumulatora oraz kilkakrotnej adaptacji nowego sterownika,
często otrzymuję komunikaty o słabym akumulatorze.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 24 paź 2012, 18:05

colorado

Coś zżera prąd, w spoczynku powinno być ok. 5mA.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 17 lut 2017, 20:10

Witam
Ma może ktoś rozpiskę krok po kroku w (języku ojczystym) ja zrobić kodowanie/adaptację akumulatora.

[ Dodano: 2017-02-17, 20:10 ]
Spoko poradziłem sobie. Zacznę od tego że padł mi akumulator wczoraj totalnie, a wcześniej rozładowywał się i co jakiś czas musiałem go podładować, pokazywał raz 60% a raz 10%.

Wyjąłem całkiem aku z auta i naładowałem na full....włożyłem dzisiaj i...

Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że moje kodowanie akumulatora było błędne <hmm> po kupnie akumulatora robiłem kodowanie jako VARTA silver 110Ah/920A bo taki mam aku, a dzisiaj patrzę a tu całkiem inna opcja aku wybrana....i kody....więc zrobiłem ponowne kodowanie parametrami z forum tj.:

4E0915105D
0409536083
VARTA

tylko pomyliłem się <boisie> wpisując 4E0915105D i zamiast literki E wpisałem F, ale kody przeszły pomyślnie jako VARTA.
I tu pytanie czy tak może zostać??? bo za nic nie mogę tego zmienić, próbowałem.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl