
![]() |
![]() |
[D3 05 W12 ] Wady, opinie użytkowników
[D3 05 W12 ] Wady, opinie użytkowników
Witam
założyłem ten temat ponieważ w przyszłym roku planuje sprzedać swoją niunie i przesiąść się na w12 a na forum nie ma zbyt wiele informacji na ten temat. Chciałbym poznać opinie na temat tego silnika i problemy z nim związane, na co zwracać uwagę przy zakupie itd. Rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu, z przodu czy z tyłu silnika?

http://www.a8team.pl/topics12/1319.htm?highlight=w12 -D2 czy D3 ten silnik podobno nie za dużo się zmienił
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=119158
Jeśli się nie mylę to rozrząd w W12 jest z tyłu silnika i musisz z tego powodu wytargać cały silnik razem ze skrzynią. Miejsca jest strasznie mało. Rozrząd jest na łańcuchu, dla jednych to + dla innych -. Fakt jest taki że łańcuch jak i pasek ulega zużyciu eksploatacyjnemu. Przy łańcuchu muszą być jakieś znaki na bloku/silniku wskazujące na maxymalne dopuszczone wyciągnięcie łańcuszka ( jest to przecież metal i się z czasem wyciąga jak to w starych mercedesach i innych autach) Co do kosztów, będą one proporcjonalne do nazwy W12 :-P Mało kto ogarnia te silniki.. Chorowałem na ten motor ale pozostałem przy v8, kiedyś kiedyś jak będę bogaty to wejdę w posiadanie S8 v8 z turbinka i wystarczy 8-)
Parę osób na forum na W12 to może się wypowiedzą na ten temat.
Jeśli się nie mylę to rozrząd w W12 jest z tyłu silnika i musisz z tego powodu wytargać cały silnik razem ze skrzynią. Miejsca jest strasznie mało. Rozrząd jest na łańcuchu, dla jednych to + dla innych -. Fakt jest taki że łańcuch jak i pasek ulega zużyciu eksploatacyjnemu. Przy łańcuchu muszą być jakieś znaki na bloku/silniku wskazujące na maxymalne dopuszczone wyciągnięcie łańcuszka ( jest to przecież metal i się z czasem wyciąga jak to w starych mercedesach i innych autach) Co do kosztów, będą one proporcjonalne do nazwy W12 :-P Mało kto ogarnia te silniki.. Chorowałem na ten motor ale pozostałem przy v8, kiedyś kiedyś jak będę bogaty to wejdę w posiadanie S8 v8 z turbinka i wystarczy 8-)
Parę osób na forum na W12 to może się wypowiedzą na ten temat.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2012, 18:05 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
Akurat mam fachowca ktory ogarnie ten motor bez problemu
temat lancucha tez przerabialem w mojej niuni takze nie jest tak strasznie. Wiele osob odradzalo mi motor 4.0tdi ale nie zaluje
tak samo i z w12, temat malo znany i dlatego kazdy demonizuje ze drogi, ze nikt tego nie ogarnie a prawda jest taka ze to jest silnik jak kazdy z tym ze ma +4 tloki wiecej 



-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Oprócz tego, że jest więcej świec, sond, oleju i droższe tarcze przód reszta jest jak w pozostałych A8. I zasada ogólna jak nabędziesz dzwona to będziesz pod nim ciągle leżał. Części i zamienniki są dostępne. A8 ogólnie jest autem złożonym i nadto naszpikowanym elektroniką, czujnikami. Także wszystko zależy od auta jak było użytkowane i serwisowane. A8 W12 jest wybitnie limuzyną bardzo wygodną i z bdb osiągami. O pozostałych A8 można powiedzieć, że limuzyna (jw) z pewnymi cechami sportowymi. Także jeżeli zadbany egzemplarz po normalnej eksploatacji to nic złego nie będzie się dziać.
http://www.a8team.pl/topics12/1319.htm
8-)
http://www.a8team.pl/topics12/1319.htm
8-)