[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika
[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika
witam mam problem z tylna klapa,a wiec jest domykanie i nigdy nie bylo z nia problemu wystarczylo przylozyc i bez problemu sie zamykala,od paru dni trzaskam i nie idzie jej zamknac zamek w klapie co jest recznie przy otwartym bagazniku zatrzaskuje ale nie za kazdym razem idzie?to wina domykania czy samego zamka help me!!!
Ostatnio zmieniony 08 paź 2012, 00:05 przez RUFI, łącznie zmieniany 1 raz.
W progu bagażnika jest ucho o które zachacza się zamek... ucho to powinno być ruchome bo to właśnie ono dociąga klapę bagażnika.
Linka idzie pod plastikową osłoną progu na prawą stronę bagażnika za akumulator gdzie umieszczony jest silnik od domykania klapy.
Sprężynka o której mówi kolega powyżej jest oczywiście przy tym uchu które opisuję... i owszem lubi się ona z czasem zerwać ale częstszą przyczyną braku dociągania klapy bagażnika jest najzwyczajniej w świecie zapiaszczenie mechanizmu tegoż ucha co prowadzi do jego zatrzymania a w późniejszym czasie do uszkodzenia silnika dociągającego a konkretnie do wyłamania zębów na plastikowej zębatce... sam silnik teoretycznie wciąż będzie sprawny ale bez tego kółka zębatego nie przedstawia sobą żadnej konkretnej wartości.
Diagnostyka tej usterki w pierwszym etapie polega na sprawdzeniu czy ucho wogóle się porusza... jeżeli stoi na amen to prawdopodobnie jest zatarte a wtedy nie zwlekać tylko od razu rozebrać ten zamek i próbować to poruszyć.
Jeżeli linka jest na stałe napięta to można domniemywać że silnik kaput... tzn. zębatka już uszkodzona a wyłamane zęby zablokowały mechanizm.
Aby wyjąć silnik od domykania niezbędny jest demontaż akumulatora bo silnik schowany jest centralnie za nim.
Dla osoby nie bojącej się dotyku śrubokręta i klucza i mającej średnie pojęcie w którą stronę śrubka się wkręca a w którą wykręca naprawa tego mechanizmu jest do wykonania we własnym zakresie. Jeżeli kółko zębate będzie wyłamane to czeka Cię zakup nowego mechanizmu - w ASO jest to komplet czyli silnik z linką i z uchem jako całość. W używce czegoś takiego nigdy nie szukałem nie mówiąc już o szukaniu samego kółka zębatego które na tą chwilę nie wiem nawet czy jest jakoś łatwo demontowalne.
Linka idzie pod plastikową osłoną progu na prawą stronę bagażnika za akumulator gdzie umieszczony jest silnik od domykania klapy.
Sprężynka o której mówi kolega powyżej jest oczywiście przy tym uchu które opisuję... i owszem lubi się ona z czasem zerwać ale częstszą przyczyną braku dociągania klapy bagażnika jest najzwyczajniej w świecie zapiaszczenie mechanizmu tegoż ucha co prowadzi do jego zatrzymania a w późniejszym czasie do uszkodzenia silnika dociągającego a konkretnie do wyłamania zębów na plastikowej zębatce... sam silnik teoretycznie wciąż będzie sprawny ale bez tego kółka zębatego nie przedstawia sobą żadnej konkretnej wartości.
Diagnostyka tej usterki w pierwszym etapie polega na sprawdzeniu czy ucho wogóle się porusza... jeżeli stoi na amen to prawdopodobnie jest zatarte a wtedy nie zwlekać tylko od razu rozebrać ten zamek i próbować to poruszyć.
Jeżeli linka jest na stałe napięta to można domniemywać że silnik kaput... tzn. zębatka już uszkodzona a wyłamane zęby zablokowały mechanizm.
Aby wyjąć silnik od domykania niezbędny jest demontaż akumulatora bo silnik schowany jest centralnie za nim.
Dla osoby nie bojącej się dotyku śrubokręta i klucza i mającej średnie pojęcie w którą stronę śrubka się wkręca a w którą wykręca naprawa tego mechanizmu jest do wykonania we własnym zakresie. Jeżeli kółko zębate będzie wyłamane to czeka Cię zakup nowego mechanizmu - w ASO jest to komplet czyli silnik z linką i z uchem jako całość. W używce czegoś takiego nigdy nie szukałem nie mówiąc już o szukaniu samego kółka zębatego które na tą chwilę nie wiem nawet czy jest jakoś łatwo demontowalne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Albowiem silnik i mechanizm zamykania klapy bagażnika jest z jednej strony - prawej. I prawą stronę klapy podnosi i zamyka. Z czasem w naturalny sposób od niesymetrycznego (siłuje w górę/dół prawą stronę) klapa minimalnie "przekasza" się. Stąd wrażenie, że szpary są nierówne, klapa odstaje i np wmawianie, że był strzał.
Ale to jest jeszcze pikuś. Bo ten mechanizm nie należy do trwałych. Szczególnie jak ktoś na siłę ręcznie zamknie bagażnik. Kilku krotne (w skrajnych przypadkach nawet dwu!) użycie w ten sposób zmusi ciebie do szukania na forum tematu: "'nie zamyka się elektryczna pokrywa bagażnika".
To tak z autopsji.
8-)
Ale to jest jeszcze pikuś. Bo ten mechanizm nie należy do trwałych. Szczególnie jak ktoś na siłę ręcznie zamknie bagażnik. Kilku krotne (w skrajnych przypadkach nawet dwu!) użycie w ten sposób zmusi ciebie do szukania na forum tematu: "'nie zamyka się elektryczna pokrywa bagażnika".
To tak z autopsji.
8-)
Ostatnio zmieniony 23 gru 2012, 11:39 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.
Ponieważ co jakiś czas ktoś pyta o elektryczną klapę jako uzupełnienie tego tematu dodam, że dociąganie klapy może przestać działać także przy rozładowaniu akumulatora. I nie piszę tutaj o rozładowaniu które uniemożliwia uruchomienie auta tylko o rozładowaniu przy którym sterownik zarządzania energią wyłączając poszczególne urządzenia auta wyłączył także dociąganie klapy.
Może się zdarzyć, że sterownik zrobił to przy klapie zamkniętej a wówczas po otwarciu klapy ręcznie zamek w progu bagażnika (dociąganie) nie zostanie zwolniony.
Po naładowaniu akumulatora zamek, pomimo tego że jest w pełni sprawny, może pozostać w pozycji dolnej.
Żeby to odblokować nie warto walić klapą z całej siły przy zamykaniu ale przy otwartej klapie zamknąć kluczykiem zamek w klapie a następnie nacisnąć przycisk otwierania bagażnika - sprawny mechanizm dociągania powinien zwolnić ucho.
Może się zdarzyć, że sterownik zrobił to przy klapie zamkniętej a wówczas po otwarciu klapy ręcznie zamek w progu bagażnika (dociąganie) nie zostanie zwolniony.
Po naładowaniu akumulatora zamek, pomimo tego że jest w pełni sprawny, może pozostać w pozycji dolnej.
Żeby to odblokować nie warto walić klapą z całej siły przy zamykaniu ale przy otwartej klapie zamknąć kluczykiem zamek w klapie a następnie nacisnąć przycisk otwierania bagażnika - sprawny mechanizm dociągania powinien zwolnić ucho.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2013, 22:01 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jakie oczko.... nie załapałemtomi5 pisze:U mnie pękło to oczko na sprężynie i chyba bedzie trzeba cały mechanizm kupić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-