Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem przy wymianie rozrządu

Buniek4200
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
Lokalizacja: Toruń

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem przy wymianie rozrządu

Post autor: Buniek4200 » 06 paź 2012, 19:39

Witam. Zabrałem się dziś za wymiane rozrządu w swoim samochodzie i mam problem z odkręceniem tej dużej śruby na wale co trzyma koło pasowe te 4 małe na imbus odkręciłem ale nie mogę odkręcić tej dużej śruby na klucz 27 bo obkreca mi się cały wał i przez nie odkręcnie tego kola nie mogę wymienić paska czy wiećie jak to odkrecic bo auto stoi przed domem bez przodu. pomocy.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 paź 2012, 19:51

Są na to 3 metody.

1. Specjalne narzędzie do przytrzymania koła pasowego (AMV 00102)
2. Niektórym udało się za pomoca klucza pneumatycznego.
3. Blokada koła zamachowgo (wsadzasz np. przecinak w tryby po którym chodzi rozrusznik, zrobić t z głową by nie rozwalić zębów).

Buniek4200
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Buniek4200 » 06 paź 2012, 20:03

a tak od przodu silnika niedarady jakoś tego zblokować zeby odkręcić a klucza specjalnego do tego niemam.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 11 paź 2012, 18:37

Punkt 3. nie ma chyba zastosowania przy skrzyni automatycznej :)
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 11 paź 2012, 18:50

k44761 pisze:Punkt 3. nie ma chyba zastosowania przy skrzyni automatycznej :)
Punkt 3 jest jedynym możliwym do wykonania przez amatora w garażu bez załatwiania odppowiedniej blokady na przód
.
Po lewej stronie połaczenia skrzynia silnik masz "okienko" serwisowe.
W 4HP24 i 5HP24 jest takie okienko gdzie można zastopować koło z zębami.

Nie jest to fachowe ponieważ cały moment odkręcania przenosisz przez cały wał
czyli blokujesz tył wału by na przodzie sporym momentem zaatakować śrubę.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 11 paź 2012, 19:44

dorób klucz z kawałka rurki z powycinanymi zębami i nie bedzie problemu z odkręceniem. Jak chcesz zdjęcie jak to wygląda to sie zrobi. Rurke wkladasz w kolo pasowe, wycięcia w niej zazębiają sie w wypusty na kole pasowym dotego dospawany kawałek prętą który zapiera się o glebe. W otwór rurki wkładasz klucz 27 i odkręcasz.

Buniek4200
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Buniek4200 » 11 paź 2012, 22:08

Hipcio a zrobił byś zdjęcie tej twojej blokady to bym zrobił coś takiego a o koło zębate niechce blokować bo już raz musiałem je wymieniać bo rozrusznik scioł mi kilka zębów z koła a wymiana niebyła prosta. Z góry dziękuje.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 12 paź 2012, 18:31

Zrobiłem kilka fotek. Przy odkrecaniu dużej sruby wkrec te cztery małe bo mozeszkolo sobie uszkodzić.
Pierwsze podejscie było bez tej dospawanej rurki i się pogieła( pręt z płaskownikiem. Takze musi być mocna. Ja odkreciłem tak gdzies 1,5 m dlugości rurka zalożoną na klucz.
Siła dokrecenia 450 Nm dużej śruby a małych hmm ... 25 chyba

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl