![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Kalibracja skrzyni biegów
[D2 ALL ] Kalibracja skrzyni biegów
Witam
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy nasze przekładnie da się w jakiś sposób skalibrować by zniwelować szarpanie przy zmianie biegów. Wiem, że w maszynach z podobną skrzynią robi się taką operację by poprawić prace przekładni a tym samym wydłużyć jej żywotność:)
Czy jest może możliwość zmiany oprogramowania skrzyni na nowsze? W aktualizacjach często są poprawione różne parametry przez co praca też może się zmienić.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy nasze przekładnie da się w jakiś sposób skalibrować by zniwelować szarpanie przy zmianie biegów. Wiem, że w maszynach z podobną skrzynią robi się taką operację by poprawić prace przekładni a tym samym wydłużyć jej żywotność:)
Czy jest może możliwość zmiany oprogramowania skrzyni na nowsze? W aktualizacjach często są poprawione różne parametry przez co praca też może się zmienić.
Paweł
gingol, Kalibracja na nowsze niema chyba sensu i nie wiem czy taka opcja jest wogule dostepna ale wystarczyło by żebyś doprowadził przekładnie do stanu fabrycznego(nie tylko soft ale i cześc mechaniczną) i bedziesz miał to co potrzebujesz. Uprzedzam że taka czynność jest chyba mało realna do wykonania przez nawet dobry serwis ASB.
Tyle, że kalibracja ma na celu ustalenie czasu napełniania poszczególnych sprzęgieł w celu poprawienia funkcjonowania całego układu. No i przy okazji można sprawdzić zużycie tarcz ciernych w poszczególnych sprzęgłach.
Co do wymiany podzespołów to sprawa oczywista że poprawi się praca. Przy zużywaniu się tarcz sprzęgła zmniejsza się ich grubość a tym samym wzrasta czas napełniania sprzęgła przez co może szarpać.
Często przy montażu nowych tarcz sprzęgła powinno się wykonać taką operację żeby sterownik mógł sobie ustalić optymalne warunki do napełniania konkretnego sprzęgła.
Chodziło mi o to czy wg da się coś takiego zrobić w takich skrzyniach.
Co do wymiany podzespołów to sprawa oczywista że poprawi się praca. Przy zużywaniu się tarcz sprzęgła zmniejsza się ich grubość a tym samym wzrasta czas napełniania sprzęgła przez co może szarpać.
Często przy montażu nowych tarcz sprzęgła powinno się wykonać taką operację żeby sterownik mógł sobie ustalić optymalne warunki do napełniania konkretnego sprzęgła.
Chodziło mi o to czy wg da się coś takiego zrobić w takich skrzyniach.
Paweł
Jak moja skrzynia była robiona to nic takiego nie słyszałem żeby mi robili i gdzie indziej tez. Mozliwe że maja jakies opcje firmy co się zajmuja jakims profesjonalnym tuningiem i tam zestrajają skrzynie wedle potrzeb. Poza tym wiem że jakis serwis ASB to nie fabryka i trudno oczekiwać od nich takiej pracy skrzyni jak nowa-nigdy idealnie jak nówke sie nie zestroi.
Myślałem, że tutaj jest podobnie jak w maszynach. W tamtych przekładniach sprzęgła i zasada działania są bardzo podobne, a tam przeprowadza się właśnie kalibrację.
Jeżeli chodzi o naprawę to wolał bym sam sobie naprawić taką skrzynie a nie płacić komuś bo koszty diametralnie się zmieniają. Same części nie są drogie tylko dużo ludzi po prostu o tym nie wie i kończy właśnie w takich serwisach.
Jeżeli chodzi o naprawę to wolał bym sam sobie naprawić taką skrzynie a nie płacić komuś bo koszty diametralnie się zmieniają. Same części nie są drogie tylko dużo ludzi po prostu o tym nie wie i kończy właśnie w takich serwisach.
Paweł
Kolego jesli czujesz się na siłach to jak najbardziej mozesz sobie sam działac ze skrzynia
W serwisie gdzie ja swoją robiłem mozna nawet zamówić sobie cześci jakie trzeba regenerowane czy nowe i po lepszych cenach jak ASO
Ja niestety wraz z kolegą mimo że robilismy asb w omedze mojej i jego,ustawialismy ją itp do potrzeb to na skrzyni w A8 poleglismy i po przeanalizowaniu jej budowy stwierdził ze to nie na nasze siły dlatego wylądowała w odpowiednim serwisie. Ideałem jej praca nie jest ale działa w stopniu zadowalającym 



- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wbijaj na stronę Midparts: http://www.midparts.com.pl/pl/c/DODATKI/141 Tutaj są księgi mocy tajemnej. Przymierzam się przeznaczyć parę groszy z bezrobocia na taką lekturkę do snu ;-) Na necie jest też parę schemacików, w aesisie chyba nawet coś takiego mignęło mi :-?
Wstępnie to rzuć okiem na taką wizualizację: http://www.jagrepair.com/images/AutoRep ... 24%202.pdf Baaajera ile tam jest dupereli :mrgreen: :d
Wstępnie to rzuć okiem na taką wizualizację: http://www.jagrepair.com/images/AutoRep ... 24%202.pdf Baaajera ile tam jest dupereli :mrgreen: :d
Wieczorkiem bd miał czas to sobie zerknę na wszystko:) szukam jeszcze jakiś pomocnych programów heh:) jak coś znajdę ciekawego to dam znać:)
Generalnie z rysunku to całkiem inaczej wygląda:) z chęcią wziął bym od kogoś nawet zniszczoną i nie działającą skrzynie rzucił na warsztat i rozbierał:) to najlepsza metoda:D
Generalnie z rysunku to całkiem inaczej wygląda:) z chęcią wziął bym od kogoś nawet zniszczoną i nie działającą skrzynie rzucił na warsztat i rozbierał:) to najlepsza metoda:D
Paweł
tylko ze skrzynia która jest w aucie i traci swoje parametry z biegiem lat to komp jej się uczy
a jak ma damy inną która nie jest z tego auta która ma inne parametry
gdzieś czytałem o adaptacji skrzyni
jakby co to skrzynia waży 170 kilo mniej więcej
wiem bo ja u siebie jestem po bojach i niby działa poprawnie ale niekiedy tak jakby za słabo redukowała
może czepiam się ;-)
a jak ma damy inną która nie jest z tego auta która ma inne parametry
gdzieś czytałem o adaptacji skrzyni
jakby co to skrzynia waży 170 kilo mniej więcej
wiem bo ja u siebie jestem po bojach i niby działa poprawnie ale niekiedy tak jakby za słabo redukowała
może czepiam się ;-)
Masz skrzynie 4 , czy 5 biegową ??gingol pisze:Wg gdzie w aucie znajdę opis jaki mam typ skrzyni??
Jak wywalisz skrzynie to na skrzyni są wybite nr , szukaj skrzyni według nr , w innym przypadku będzie potrzebny komputer od skrzyni .
We wnęce koła zapasowego ( w bagażniku ) powinieneś mieć opis wyposażenia , tam też może być opisane jaką skrzynie masz .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Dziwne, a ja znalazłem info na stronie www.ZF.com że skrzynia 5hp24 waży 99 kg. Najbliżej 170kg to jest 118,5kg ale przy skrzyni 5hp30 ;-) . Ciekawostką jest natomiast fakt, że skrzynia 5hp24 wg wykresu powinna wytrzymać moment do 500 Nm :-Ppepi pisze:
jakby co to skrzynia waży 170 kilo mniej więcej
Załączam fotkę: