![]() |
![]() |
[S8 D2 98 ] Obroty przy zmianie poszególnych biegów
[S8 D2 98 ] Obroty przy zmianie poszególnych biegów
Witajcie Panowie. Przeszukałem dzisiaj dział żeby nie założyć niepotrzebnego wątku i niestety nic nie znalazłem. Mam takie pytanko. Moja skrzynia 5hp24 przy bardzo hmm oszczędnej jeździe zmienia z jedynki na dwójkę przy niskich obrotach (poniżej 2k) z dwójki na trójkę podobnie za to już z trójki na czwórkę dopiero przy ca 2500-2700 obr. Później czwórka i piątka normalnie przy niecałych 2k. Dodam że zmieniając tipem nie ma problemu można sobie zmienić przy 2k... Czy to normalne że na trójce tak przeciąga obroty? Samochód stał rok bez akumulatora czy skrzynia mogła się rozprogramować? Po kupnie był walnięty uszczelniacz, dolałem oleju zgodnie z procedurą z forum (vag i te sprawy) ale wydaje mi się że dosyć mało weszło oleju... Da się jakoś źle nalać oliwę?
Skrzynia się nauczyła poprzedniego stylu jazdy i uczy się dalej , ja mam tak że jak jadę spokojnie , to biegi zmieniają się przy 1500-1700obr/min (jadąc na D najlepiej w korku) pobaw się skrzynią na Tip-Troniku , delikatnie gazu i zmieniaj biegi , potem przełącz się w tryb "D" i ruszaj spokojnie , powinno przy niskich obrotach zmieniać biegi .
Możliwe że poprzedni styl jazdy był właśnie taki , że na 1 i 2 biegu spokojnie , na 3 więcej gazu , 4 i 5 już spokojnie .
Możliwe że poprzedni styl jazdy był właśnie taki , że na 1 i 2 biegu spokojnie , na 3 więcej gazu , 4 i 5 już spokojnie .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Skrzynia adaptacyjna to znaczy dostosowuje zmiane biegów do aktualnego styl jazdy. Jezeli jeździmy delikatnie to biegi są zmieniane przy około 2 tys obr/min, jeżeli chcemy nagle przyśpieszyć przy wyprzedzaniu czy jakimś innym manewrze to zmiana biegów następuje przy innych parametrach a wówczas biegi są zmieniane przy innych prędkościach obrotowych silnika w zależności jak operujemy pedałem przyśpieszenia a nie tak jak niktórzy piszą że skrzynia się uczy kierowcy(czy to poprzedniego właściciela czy obecnego). To kierowca ma czuć skrzynie a nie skrzynia kierowcę, no chyba że w nowszych modelach ale w D2, bez przesady.
jdz1, ciekawe rzeczy piszesz , ale oki .
Jak sam napisałeś :
Mi tak robi , ale wystarczy przy hamowaniu przełączyć na tip i nie zmieniać biegów ( czyli wyhamuje na 4 czy 5 biegu do 40km/h i dopiero da bieg niżej ) potem rozpędzamy się znowu do 100km/h i ponowne hamowanie i skrzynia na D zapamiętała , że ostatnim razem zmieniać biegi przy minimalnych obrotach .
Jak sam napisałeś :
Jeśli jedziemy spokojnie to będzie skrzynia przerzucać biegi w niskim zakresie obrotów , Jeździłeś szybciej swoim autem ?? jak hamowania z większych prędkości ?? nie zbija tobie np skrzynia do 3 biegu przy 80km/h ??jdz1 pisze:Skrzynia adaptacyjna to znaczy dostosowuje zmiane biegów do aktualnego styl jazdy
Mi tak robi , ale wystarczy przy hamowaniu przełączyć na tip i nie zmieniać biegów ( czyli wyhamuje na 4 czy 5 biegu do 40km/h i dopiero da bieg niżej ) potem rozpędzamy się znowu do 100km/h i ponowne hamowanie i skrzynia na D zapamiętała , że ostatnim razem zmieniać biegi przy minimalnych obrotach .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

mhm, czyli trochę pojeździć na tipie zmieniając wcześnie bieg i powinno być ok? Bo trochę to męczące że w zasadzie po mieście wychodzi mi że całą drogę robię na 3 biegu gdzie zmieniając tipem można spokojnie jechać na 4 a czasem i na 5 biegu... Poprzedni właściciel (chociaż nie małolat Gościo przed 60) chyba jej nie żałował gazu bo przy depnięciu np. na drugim biegu potem schodzi z obrotów dłuższą chwilę dalej na dwójce zamiast zmienić np. na 3 czy 4.
Dzięki za odp
Dzięki za odp

Moja skrzynia jest identyczna i dokładnie tak samo zmienia biegi jak Twoja
Często jeżdżę na "tipie" własnie z racji zmiany z 3 na 4, jak śmigam po mieście. Skrzynia nigdy nie nauczyła się jazdy jaką preferuję samodzielnie zmieniając biegi. W dodatku nie sądzę aby nasze skrzynie identycznie "nauczyły się" zmieniać biegi.
Krotko mówiąc tak ona działa a nie inaczej i koniec.
lubelak,
Często jeżdżę na "tipie" własnie z racji zmiany z 3 na 4, jak śmigam po mieście. Skrzynia nigdy nie nauczyła się jazdy jaką preferuję samodzielnie zmieniając biegi. W dodatku nie sądzę aby nasze skrzynie identycznie "nauczyły się" zmieniać biegi.
Krotko mówiąc tak ona działa a nie inaczej i koniec.
Jeźdzę autem z większymi prędkościami i zmienia mi biegi dokładnie kiedy ja chcę odpowiednio operując pedałem przyśpieszenia, chyba że kręcę silnik na maksa to wówczas zmiana biegów jest przy najwyższych dopuszczlnych obrotach. Jeśli chodzi o hamowanie silnikiem to bezwzględu czy jadę na D czy na Tiptronicu biegi są redukowane przy niskich prędkościach obrotowych silnika (około 1100 - 1200 obr/min silnika) bez względu czy jest to redukcja z 5 na 4, z 4 na 3 i tak dalej.mdamian pisze:jdz1, ciekawe rzeczy piszesz , ale oki .
Jak sam napisałeś :Jeśli jedziemy spokojnie to będzie skrzynia przerzucać biegi w niskim zakresie obrotów , Jeździłeś szybciej swoim autem ?? jak hamowania z większych prędkości ?? nie zbija tobie np skrzynia do 3 biegu przy 80km/h ??jdz1 pisze:Skrzynia adaptacyjna to znaczy dostosowuje zmiane biegów do aktualnego styl jazdy
Mi tak robi , ale wystarczy przy hamowaniu przełączyć na tip i nie zmieniać biegów ( czyli wyhamuje na 4 czy 5 biegu do 40km/h i dopiero da bieg niżej ) potem rozpędzamy się znowu do 100km/h i ponowne hamowanie i skrzynia na D zapamiętała , że ostatnim razem zmieniać biegi przy minimalnych obrotach .
lubelak - mi właśnie tak samo chodzi skrzynia jak u Ciebie, ale bezpośrednio po odpaleniu jak silnik jest zimny. Nie wiem czy tak powinno być ale tak jest od kąd kupiłem to auto. Czyli przy obecnych temperaturach po dłuższym postoju jak ruszam, zmiana do 3-ki przy ok 2tys obrotów, później na 3-ce ciągnie do ok 2700 i tak jest przez pierwsze 3-4 minuty jazdy. Później już zmienia przy spokojnej jeździe przy ok 1800 obrotów każdy bieg. Nie wiem czy to wada, czy to taka właściwość tej skrzyni (5HP19), ale poza tym chodzi bez zarzutów i uznałem, że tak ma być.
Może wina leży w oleju , może już pora na wymianę ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Może tak... tylko u mnie po zakupie był olej spuszczony, czysty prawie jak nowy, na korku brak opiłków, a osoba od której kupiłem auto twierdziła, ze olej był wymieniany i dlatego został wlany ten sam. A olej pył spuszczony aby sprawdzić czy faktycznie była wymiana i aby zmienić uszczelniacz na korku bo lekko puszczał i jeśli było by podejrzenie że sprzedawca kłamał zrobił bym wymianę, a tak wlałem ten sam. Ale może u kolegi lubelak faktycznie olej kwalifikuje się do wymiany i dlatego cały czas tak skrzynia się zachowuje.mdamian pisze:Może wina leży w oleju , może już pora na wymianę ??
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno