[D2 99 4.2PB/LPG ] Uszkodzony katalizator
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
Nie do końca kolego masz rację, ten temat był wałkowany na forum ze 100 razy i nie chcę go powielać. Temat wydechu w A8/S8 przerabiałem organoleptycznie kilka razy w różnych A8 i S8. Jeżeli miałby nawet drugą sondę to wystarczy zastosować dla niej dystans (rurkę) w kształcie litery L i sonda nie będzie łapała żadnych błędów. Drugie sondy są zastosowane tylko dla ,,ekologi" mierzą wartości tylko podczas spokojnej jazdy,przy wciskaniu buta w podłogę komputer nie czyta ich wartości.kkkrzysiu7 pisze:Pierwsze najważniejszy, czy za katalizatorem masz drugie sondy Lambda? Jak tak, to tylko i wyłącznie katalizator z normą EURO 3- zgasi on kontrolki awarii silnika. Dla wyjaśnienia, jeżeli do tej pory się nie zapaliła kontrolka, to nie znaczy, ze nie ma drugich sond. Może to wynikać z tego, że jeździsz na krótkich odcinkach.
Kolega nie ma tych sond więc nie ma żadnego problemu.
Zastosowanie zwykłych tłumików przelotowych np. firmy AWG nie powoduje żadnej głośniejszej pracy silnika, ( sprawdziłem w kilku A8), ewentulane wspawanie zwykłych rur zamiast katów powoduje inną charakterystykę pracy wydechu, zmienia się dźwięk jednak w kabinie nie buczy ani nie huczy aby stwierdzić że nie da się tak jeździć.
W różnych kombinacjach montowaliśmy wydechy w A8 i wiem jak to brzmi. Jeśli kolega ma seryjny układ wydechowy i wstawi tłumiki AWG które do złudzenia przypominają seryjne katalizatory, nie odczuje żadne różnicy, a jeśli nawet minimalna będzie to według mnie i kilkunastu klubowiczów tylko na +
Koszt takiego tłumika to maks 85 zł (2 sztuki 170 zł). A jeśli nie ma różnicy w charakterystyce pracy silnika to po co przepłacać ???
PS Chyba że kolega jest bardzo ekologiczny to wtedy niech wstawi katalizatory
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
Również nie policzę do ilu aut wstawiałem i strumienice i tłumiki. Nigdy nie uzyskałem takiego samego dźwięku jak przy katalizatorach zwłaszcza ceramicznych. Tylko na nich jest faktycznie cicho. Z AWG współpracuję od początku ich istnienia i sami przyznają, że na strumienicy jest głośniej- wystarczy spojrzeć do środku strumienicy i katalizatora i wszystko jest jasne. Owszem AWG daje wygłuszenie ale na "zewnątrz" wewnątrz jest praktycznie pusty przelot i gwałtowne zejście z gazu - mówiąc ludzkim językiem- powoduje nieprzyjemny metaliczny poddźwięk. Tak działają prawa fizyki. Jeżeli chodzi o drugie sondy , to problem nie polega na zwiększonych obrotach. Są to jak słusznie kolega zauważył sondy diagnostyczne, ich jedynym celem jest kontrola spalin pod kątem czystości. Z tym, że przez pierwsze około 40-60 km po prostu nie działają, są przyblokowane przez komputer. Chodzi o dobre nagrzanie katalizatorów, które dopiero wtedy zaczynają pracować w 100% . W praktyce oznacza, to, że jeżdżąc na krótkich odcinkach np po 20-40 km , drugie sondy są nie aktywne i nie pokarzą błędu. Często jest to mylone z tym, że może jeszcze katalizatory są dobre bo raz kontrolka się zapala , a raz nie. Jadąc po 30km, gasząc silnik , po chwili jedziemy dalej 30km i tak cały czas nie zapalimy jej nigdy. Wystarczy jedna trasa i się zapalą. Ja osobiście preferuję katalizatory, oszczędność rzędu 30-100 zł w praktyce jest żadna , a jazda zupełnie inna.
AWG - miałem strumienice, przelotówki.. To jest puszka na sezon. Kupiłem katalizatory z wkładka metalową JMJ - 2 kosztowały około 700zł
W jednej spokój już 80tkm, w drugiej 50km przelatane i jest ok. Na przeglądzie po małej przegazówie wszystko w normie.
Jak ktoś ma życzenie to sa chyba i ceramiczne.
W jednej spokój już 80tkm, w drugiej 50km przelatane i jest ok. Na przeglądzie po małej przegazówie wszystko w normie.
Jak ktoś ma życzenie to sa chyba i ceramiczne.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
No, to nieźle przepłaciłeś. Poza tym, poplątaniem z pomieszaniem. Piszesz o strumienicach AWG,a fotka jest JMJ. Uważam, że powinno się dawać tak jak w oryginale, tj ceramiczne, jest cicho i wszystkie parametry są ok.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, 20:33 przez kkkrzysiu7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
Ujmę, to tak. Można i wyrzucić cały wydech i dać spirorurę hydrauliczną, chyba około 20 zł to wyjdzie i wygiąć można jak się chce. Tylko nie o to chodzi. To jest Audi -wszystkie wynalazki typu strumienica, zwężka, tłumik przelotowy czy tez zwykły kawał rury mają podstawową wadę, a mianowicie jest na nich zdecydowanie głośniej i to w sposób nie przyjemny, jest to metaliczny poddźwięk. Wynika to z faktu w różnicy w wewnętrznej budowie, katalizator jest też tłumikiem, tyle , że specyficznym, bo pełniącym jednocześnie rolę filtra chemicznego i zdecydowanie wycisza układ wydechowy. Osobiście nie za bardzo wyobrażam sobie jazdę bez katalizatorów z takimi efektami dźwiękowymi. Opcja pełnowartościowy NOWY katalizator ceramiczny za 175 zł jest moim zdaniem rozsądną alternatywą w stosunku jakość - cena i raczej nie rujnuje budżetu. Jasne kawał rury za 40 zł jest tańszy, ale czy warto? Rzecz gustu.
Co do adn.2 to samo wycięcie katów nie równa się przyrost mocy. Czasami wręcz moc spada. Dla pełni sukcesu przydałby się remap sterownika i dopiero wtedy można liczyć na więcej kucyków.Tasiemiec pisze:glośny nieprzyjemny zależy co i dla kogo a8 ma sie do tego tak jak szpak jedyna wada tego flagowego modelu ze posiada tak duży silnik z 8cylindrami a wogóle ich nie słychać :-/ a popzez delikatny retusz układu można zyskać 1:pieniądze 2:kilka koni 3:bulgot V8 :mrgreen: