części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

[D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.

Post autor: barrettm82 » 22 lis 2012, 22:57

Witam.
Zastanawiam się nad dodatkową warstwą antykorozyjną Fabryczną na tarczach hamulcowych.
Jak długo taka warstwa przetrwa na tarczach(nie chodzi o powierzchnie współpracującą z klockami)??
Czy wpływa to pozytywnie na oddawanie ciepła przez tarcze??
Czy należy ją usunąć z powierzchni współpracującej z klockiem przed montażem??

I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 23:26 przez barrettm82, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 22 lis 2012, 23:07

A powiedz mi po co Ci ten zabieg?

Samochód masz po to żeby stał i rdzewiał? Tarcze hamulcowe się bardzo nagrzewają i wątpię żeby jakakolwiek powłoka się na nich długo utrzymała. Nie wspomnę już o pogorszeniu hamulców. Nawet jak auto długo stoi pod chmórką to robi się rdzawy nalot na tarczach, ale wystarczy przecież przejechać parę metrów by się świeciły.

Jeśli mówisz o Lukasach w preFl to znam tylko ten ze sprężynkami. Nie słyszałem o innym sposobie montażu

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 22 lis 2012, 23:23

Woli ścisłości chodzi mi o tarcze fabrycznie pokryte dodatkową warstwą !!!!!!!!!

Gość

Post autor: Gość » 22 lis 2012, 23:25

Ta warstwa nic nie daje poza tym że tarcze sa droższe od zwykłych. Niestety jak ktoś chce nierdzewki to ceramike musi sobie zapodac ;)

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 22 lis 2012, 23:38

Simone331 pisze:A powiedz mi po co Ci ten zabieg?

Moje obecne tarcze pokrywają się grubą warstwą rdzy od środka w kanałach wentylacyjnych i ogólnie gdzie się tylko da. Nie podoba mi się to i dlatego chce uniknąć tego w nowych tarczach. Mój styl jazdy wygląda tak że takie nowe tarcze jak się nie pokrzywią to mi będą z 10 lat służyć, z tąd to zainteresowanie sensownością zakupu tarcz z tą warstwą.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 22 lis 2012, 23:47

No dobrze rozumiem Cię, ale zdajesz sobie sprawę z tego jak bardzo się takie tarcze nagrzewają? Ja mam S8 i system hamulcowy Brembo, a co do mojej jazdy to lubię sobie od czasu do czasu ostro pojeździć. Nie raz moje tarcze były rozgrzane do czerwoności. Do czego zmierzam. Nawet jak ktoś jeździ jak emeryt to w skrajnych momentach przegrzewa tarcze a w takich warunkach jakakolwiek powłoka szybko się z nich ulotni. Co do rdzewiejących żeberek to podejrzewam, że na to nie ma złotego środka.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 23 lis 2012, 00:00

Zdaje sobie sprawę. Zielony nie jestem w tym temacie. Wiem ze mogą się nagrzewać do temperatury 600-700c.

Ktoś jeździł z takimi tarczami kilka lat?? jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 23 lis 2012, 00:17

Nigdy nie interesowałem się tym tematem. Jaka jest różnica w kupnie takich tarcz w porównaniu do tych bez powłoki? Bo jeśli spora, to wolałbym kupić bez powłoki i pomalować je farbą cynkową albo dać do anodowania.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 23 lis 2012, 00:23

Też się zastanawiałem nad powłoką galwaniczną. ale chyba bez przesady. myślałem nad miedziowaniem. ale nie wiem jak się zachowa klocek podczas żdzierania tej warstwy galwanicznej.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 23 lis 2012, 00:27

Anodowanie jest bardziej trwałe. Miedziowanie jest raczej podkładem. Ale rozsądne wydaje mi się malowanie farbą cynkową, nawet jakby co jakiś czas miało się czynność powtórzyć. Naprzykład przy zmianie kół z letnich na zimowe.

Edit:
Klocek zetrze każdą powłokę, a reszta zostanie nienaruszona.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Malowane tarcze.

Post autor: tomi26 » 23 lis 2012, 03:02

barrettm82 pisze:...I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
Jeden diabeł,kupowałem te ze sprężynką i bez czyli przyklejane...przed przyklejeniem trzeba oczywiście wszystko oczyścić i tyle.

W tym roku kupowałem Ferrodo i też są przyklejane ;-)
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 lis 2012, 06:06

cynkowanie ogniowe czy jakoś tak

widziałem kiedyś auto gdzie tak zostało potraktowane zawieszenie, zaciski i tarcze

wyglądało bosko i podobno jest odporne
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 24 lis 2012, 10:45

Wszystkimi tego typu zabiegami zmienia się strukturę tarczy a potem są narzekania, że z hamulcami coś nie tak. Klocek może różnie zareagować na tego typu powłoki, wszystko nie utwardzi się tak jak powinno i wychodzą później cyrki.

Tarcze w tzw wersji COAT (malowane), nie wpływa w żaden sposób na oddawanie temperatury przez hamulce.
Nie należy usuwać tej powłoki przed montażem, po złożeniu wszystkiego pierwsze 2-3 hamowania jeszcze zanim rozpoczniemy wstępne utwardzania trzeba zrobić bardzo delikatne i krótkotrwałe, one ładnie zetrą tą powłokę (nie wypalą).

Trwałość tego jest różna ale w tych przypadkach, które obserwowaliśmy to po dwóch latach była widoczna różnica ale trochę swoje zadanie powłoka nadal spełniała.

Pozdrawiam

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 03 gru 2012, 13:53

Dzięki Lewian.

O taką wiedzę mi chodziło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl